David mod Goliath - kampen at få solceller
|
19-04-2012, 16:44
Besked: #1
|
|||
|
|||
David mod Goliath - kampen at få solceller
Hej
Har du problemer med din kommune for at sætte solceller op? Jeg søger folk til fælles front regionalt, lokalt såvel som landsplan Jeg bor i Randers på nyere udstykning hvor "blanke overflader" ej er tilladt. Og jeg opgiver snart kampen med kommunen og vil gå længere op i hierarkiet. Lang historie kort, så er Stadsarkitekt og kollegaer umulige at snakke med og vil ligefrem blande sig i anlægges design!! Jeg overvejer en "arbejdsgruppe" for lidensfæller, så solcellerne og dermed grønne løsninger kan komme frem i verden. Giv lyd hvis du vil med på vognen. Venlig hilsen Martin |
|||
19-04-2012, 16:59
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: David mod Goliath - kampen at få solceller
Hej Martin.
Altså de myndigheder; alle råber op om grøn energi, men straks skal de blande sig. Har du tjekket hjemmesiden for Landsforeningen af solcelleejere?? http://www.solcelleejere.dk Een af formålsparagrafferne er, at være "vores" talerør overfor myndighederne. Selvom foreningen har hovedsæde på Sjælland, er vi mange medlemmer også her i Jylland. Aksel og Ilse 14 stk. Canadian Solar 215 paneler 1 stk. SMA inverter 1200 1 stk. SMA inverter 2100 TL Monteret på betontegl 25 graders hældning Retning syd-sydøst Nu med Renault Fluence Z.E siden April 14 :-) Som nu (11-11- 19) er udskiftet med en Hyundai Ioniq Electric 38 kwH :-) |
|||
19-04-2012, 17:35
Besked: #3
|
|||
|
|||
![]() (19-04-2012 16:59)Aksel-Ilse Skrev: Hej Martin. Hej Præcis -det er håbløst. Og det er helt til grin, idet mit anlæg af NUL naboer! Det er en tagflade mod en skov. Mht. jeres forening, så så jeg godt dit indlæg. Er det også for folk som OVERVEJER solceller? Hvad har I af "kontakter"? Hvis jeg nu skal videre i systemet. Imorgen er dedikeret til at kontakte alle tænkelige instanser fra kommunalt til fx medier.... Jeg har opgivet almindelig procedurer |
|||
19-04-2012, 18:54
Besked: #4
|
|||
|
|||
![]()
Foreningen er også for kommende ejere.
Mht. kontakter, skal du kontakte bestyrelsen (Arne eller Sven) og høre om de kan hjælpe. De sidder begge på Sjælland, men alligevel. Et forsigtigt spørgsmål: hvorfor har du spurgt? Er det lokalplan, grundejerforening eller noget helt andet? Det kunne måske komme andre til gavn at høre om dine kvaler/erfaringer. Ilse 14 stk. Canadian Solar 215 paneler 1 stk. SMA inverter 1200 1 stk. SMA inverter 2100 TL Monteret på betontegl 25 graders hældning Retning syd-sydøst Nu med Renault Fluence Z.E siden April 14 :-) Som nu (11-11- 19) er udskiftet med en Hyundai Ioniq Electric 38 kwH :-) |
|||
19-04-2012, 21:36
Besked: #5
|
|||
|
|||
(19-04-2012 18:54)Aksel-Ilse Skrev: Foreningen er også for kommende ejere. Min lokalplan forbyder blanke overflader. Så frem for at skulle pille for 100.000 kr udstyr ned, så skulle papirer være på plads. Troede det var en formalitet. Men snydt.... Og Randers Kommune er vanvittige i deres håndtering, så næste skridt er at klage opad i systemet (om det så skal ende ved Thorning...) |
|||
19-04-2012, 21:50
Besked: #6
|
|||
|
|||
Hej i debatten. Jeg bor i Kbh/Vanløse og planlægger at opsætte et solcelleanlæg på mit tag. Indledningsvis var planen at komme så tæt på de 6 KW som muligt idet det er passende ift. vores årlige forbrug.
Jeg har haft en lang kamp med Københavns Kommune og deres arkitekter i center for bydesign, som nemlig havde en frygtelig masse holdninger til hvordan et solcelleanlæg skulle se ud på mit hus. Det har nu betydet at jeg må "nøjes" med et 4,2 KW anlæg da det er det eneste KK vil godkende ud fra et arkitektonisk hensyn. Så ja, jeg har også ramt muren, og kun gennem en lang sej overtalelseskampagne er det nu muligt at opsætte et anlæg, omend det er noget mindre end mine første planer. Paradoksalt ift. al den debat om CO2 udslip og min bare r.. Tænker det er på tide at nogen løfter det godt op i systemet. |
|||
19-04-2012, 22:43
Besked: #7
|
|||
|
|||
![]() (19-04-2012 21:50)Thomas L Skrev: Hej i debatten. Jeg bor i Kbh/Vanløse og planlægger at opsætte et solcelleanlæg på mit tag. Indledningsvis var planen at komme så tæt på de 6 KW som muligt idet det er passende ift. vores årlige forbrug. Det er jo vanvittigt. Den arkitekt jeg havde ude begyndte at snakke gensalgsværdi af mit hus. Så måtte jeg forklare ham, at pt var MINDST 10 år til jeg skulle sælge - til den tid er det sikkert et minus hvis det IKKE er der... Men jeg skal nok holde denne tråd opdateret, såfremt jeg bliver nødt til at gå OVER kommunen og tage kampen. Nu skruer jeg bissen på imorgen, da jeg simpelthen ikke gider mere ventetid.... Men tak for dit input |
|||
30-04-2012, 19:30
Besked: #8
|
|||
|
|||
![]()
Som altid handler det åbenbart om, at man SKAL "råbe højt" i det danske system.
Efter en KRAFTIG snak med den tossede arkitekt var det pludselig muligt, at jeg lavede en "uformel" ansøgning og jeg er nu den heldige ejer af et "tilsagn" om, at jeg må lægge solceller på HVIS: 1) Det vender mod øst over mod skov 2) Tilladelse fra grundejerforeningen 3) Laves som et kvadratisk setup Herre du fredsens! Men i denne uge skulle der gerne dumpe et tilbud ind af døren med pris og så er det ellers bare IGEN |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|