6 kwp begrænsning slog til 5 februar!
|
05-02-2013, 13:28
Besked: #1
|
|||
|
|||
6 kwp begrænsning slog til 5 februar!
Mit anlæg er på 7,65 kWp og kl 12.50 i dag slog begrænseren på de 6 kWp til for første gang i år....og vi har den 5 februar!
Forestil jer hvor mange anlæg der står ud over landet, som kunne give el værkerne god, billig grøn strøm til videre salg - men det må ikke anvendes.... Jeg syntes det skriger til himlen, eller er jeg den eneste der tænker sådan? Hvad skal vi gøre ved det? Inverter: SMA 8000 TL-20 Paneler: 30 stk. ZNShine 255W All Black, 7,65 KwP Montering: Würth Zebra Premium All Black på sort ståltag Orientering: stik syd, 34 grader taghældning |
|||
05-02-2013, 14:29
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: 6 kwp begrænsning slog til 5 februar!
Man kunne være fristet til at sige:
Bare ærgeligt Sunnyboy!!!! Ejer af et solcelleanlæg fra på 8.55 kwh peak. Paneler fra Exiom Solutions S.A. Er uddannet revisor. Rådgiver omkring Skat og beregninger på solcelleanlæg. |
|||
05-02-2013, 16:07
Besked: #3
|
|||
|
|||
Sv: 6 kwp begrænsning slog til 5 februar!
Ja enig. Det er både træls og dumt.
Sent from my mobile. Mvh Kenneth Egholm ![]() 2 x SMA SB3000 TL-21 med 48 x 195w Sungen paneler |
|||
05-02-2013, 16:35
Besked: #4
|
|||
|
|||
Enig i det er træls, men dumt - nej. Det er vel designet til det. Er det ikke hensigten, ja så kan man da overveje om ikke det skulle have være konfigureret anderledes ;-)
|
|||
05-02-2013, 19:55
Besked: #5
|
|||
|
|||
Sv: 6 kwp begrænsning slog til 5 februar!
Når vi nu bliver tydet ørerne fulde med hvor vigtigt det er at vi alle bidrager til den grønne omstilling, elværkerne er rigtig glade for den minimale belastning fra solcelle strøm, private har brugt penge på at etablere det - og så lukker vi af for det! Er det ikke dumt?
Sendt fra min Nexus 7 med Tapatalk2 Inverter: SMA 8000 TL-20 Paneler: 30 stk. ZNShine 255W All Black, 7,65 KwP Montering: Würth Zebra Premium All Black på sort ståltag Orientering: stik syd, 34 grader taghældning |
|||
05-02-2013, 20:35
Besked: #6
|
|||
|
|||
Det er vi da helt enige om. Det er bla. også derfor begrænsningen på 6 kwp er væk i den nye netto ordning.
Ja du kunne såmænd også have instaleret 7, 10, 12 eller xxx kwp før om du ville. Så hvis det er i den hellige co2 og red verden holdning ingen problemer. De fleste har bare inversteret i solceller af end anden grund: nemlig at det er/var en god forretning. (ligesom vindmøller var det for 20 år siden). At den så lige er politisk korrekt, og snakke "grønt" tjaaaa..... |
|||
05-02-2013, 21:26
(Denne besked var sidst ændret: 05-02-2013 af 21:29 henrikkrebs.)
Besked: #7
|
|||
|
|||
Jeg synes det er fair nok - nå, nu bliver jeg nok overfaldet!
De gulerødder du dyrker i din urtehave er osse kun skattefri så længe du ikke laver en forretning ud af det. Dem der har installeret både 7 og 8 kwp anlæg har jo kun gjort det for at presse 6kw-grænsen. Man kan måske argumentere for andre måder at definere 'til eget forbrug for en alm husholdning', men jeg tvivler på at den bliver nemmere at administrere end 'max 6kW' Lad nu være at klynke - I kendte vilkårene på forhånd --- 4kWp pakke XL-byg/FEIYUE Installeret 13.11.2012 28gr, syd +2gr --- |
|||
06-02-2013, 00:11
Besked: #8
|
|||
|
|||
Jeg bor selv på en ejendom ude på landet og tro mig, der kan hurtigt ryge 1000 kwh til lys udenfor, i udhusbygninger, lidt varme for at holde vandrør frostfri, osv.
Det har sådan ikke noget med at presse nogen ordning - min pointe er bare at folk der bor på landet og har plads til det, hvorfor skal de ikke bare producere løs til fællesskabet? Da min inverter gik imod loftet i dag - da var der næsten ingen vind. Hvor skal den grønne energi komme fra - arbejdspladser og skoler kræver meget midt på dagen.... Inverter: SMA 8000 TL-20 Paneler: 30 stk. ZNShine 255W All Black, 7,65 KwP Montering: Würth Zebra Premium All Black på sort ståltag Orientering: stik syd, 34 grader taghældning |
|||
06-02-2013, 01:13
Besked: #9
|
|||
|
|||
Du kan vel bare bede om at komme på den nye ordning. Eller smid 30 paneler til op og anmeld det til energinet. Så kommer du på den nye ordning.
Ejer af et solcelleanlæg fra på 8.55 kwh peak. Paneler fra Exiom Solutions S.A. Er uddannet revisor. Rådgiver omkring Skat og beregninger på solcelleanlæg. |
|||
06-02-2013, 10:13
Besked: #10
|
|||
|
|||
Hvis man ville kunne jo også lave en diferentieret ordning, så de kw man producerer over en aftalt grænse afregnes til en anden sats. 0 kr. måske? Så går de ihverttilfælde ikke til spilde, og man kan sole sig i CO2 besparelsernes grønne lys med god samvittighed, uden der skulle være et økonomisk incitament for at "snyde/udnytte" systemet.
|
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|