Defekte paneler fra Ørkild Solar
|
05-02-2013, 18:12
Besked: #1
|
|||
|
|||
Defekte paneler fra Ørkild Solar
Hej
Er der nogen som har problemer med paneler fra Ørkild Solar? Min inverter (Piko 4,2 ) melder fejl 400 . Installatøren fortæller at der er kommet besked om at der er defekte paneler i en sending. Har meddelt installatøren om at udbedre de defekte paneler. Hvordan kan jeg kontrollere at de virker optimalt. Har desuden et panel hvor sneen smelter på,længe før de andre? Peder Friis-Holm MIT ANLÆG |
|||
05-02-2013, 19:57
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Defekte paneler fra Ørkild Solar
det er inverteren der er defekt med næsten 100% sikkerhed ,de har haft nogen der ike er glad for kulde
|
|||
05-02-2013, 21:53
Besked: #3
|
|||
|
|||
Det er dette som inverteren beskriver.
Inverter sidder indenfor og får ikke frost. Isolationsfejl [rød og gul LED lyser] 400 - 401 Forstyrrelse Isolationsfejl Isolationsmodstanden er for lav Anlægget kontrolleres for beskadiget isolation, forkerte stikforbindelser, fugtighed og beskadigelser i modulisolationen på modulsiden Isolationsmodstanden kontrolleres (1 kOhm / V, min 500 kOhm Peder Friis-Holm MIT ANLÆG |
|||
05-02-2013, 22:22
Besked: #4
|
|||
|
|||
mener der er 2 kredse på den,så e det bare af med den ene kreds,og prøve at starte op igen osv med den anden kreds.hvis den kan starte er den ikke død,hvis den laver samme fejl med alle dc kabler afmonteret er den død
|
|||
06-02-2013, 08:59
Besked: #5
|
|||
|
|||
Hmm. Jeg har mine ørkild paneler mistænkt for at have fejl. På nogle af panelerne er der nederst i højre hjørne trukket vand ind. Det ser ud som om coatingen har løsnet sig lidt. Det er dog ikke nået ind til selve cellen. Jeg ved ikke om det er meget normalt eller? Jeg har også to paneler der smelter isen langt hurtigere end de øvrige paneler, se anden tråd.
|
|||
06-02-2013, 10:03
Besked: #6
|
|||
|
|||
Har fået at vide fra installatøren at der fra Ørkild Solar er udsendt meddelelse at der kan være defekte paneler i nogle sendinger som er utætte i samlingerne, har fået lovning på udskiftning.
Jeg har også et enkelt panel hvor sneen tøer hurtigere end på de andre. Jeg ville gerne lægge et billede ind, men ved ikke hvordan. MIT ANLÆG |
|||
06-02-2013, 12:55
Besked: #7
|
|||
|
|||
Jeg fik at vide fra min el installatør at der var afsat en fast pris for at skifte et panel.
Måske du skulle kontakte dem hvor du har købt panelerne. MIT ANLÆG |
|||
06-02-2013, 15:55
Besked: #8
|
|||
|
|||
(06-02-2013 12:55)friisholm Skrev: Jeg fik at vide fra min el installatør at der var afsat en fast pris for at skifte et panel. Mit anlæg er skam købt ved Ørkild. Jeg har talt med John ved flere lejligheder, alligevel ser jeg ingen meddelelser på deres side. Jeg kan selvfølgelig prøve at ringe, men jeg skal nok på taget igen for at få noget billeddokumentation. Øv hvor er det altså træls |
|||
06-12-2013, 15:09
Besked: #9
|
|||
|
|||
Så er den gal igen. Inverter Pico Kostal 4,2 melder fejl 400.
Nu er der kondens i panelerne som jeg fik skiftet i februar, er Solar panelerne noget skidt. MIT ANLÆG |
|||
08-12-2013, 17:09
Besked: #10
|
|||
|
|||
Hej
Da jeg var ved Ørkild i sommers havde han 100'vis af defekte paneler på lager, problemet er netop at der trænger fugt ind!!! Så hvis I kan se fugt i hjørnerne er det helt sikkert det!! De forsøgte en løsning med at fuge dem oppe fra!! Ikke kønt men måske en løsning hvis de ikke vil give garanti!! De brugte dem samme som til båden, virker også under vand!!! Ringe Fyn 27 x ZNshine 255W sorte=6885Wp Danfoss TLX pro+ 6 kW og CLX STANDARD boks til Iphone app Ren ØST monteret 48graders hældning July 795kWh Aug 689kWh Sep 414kWh Okt 210kWh Nov 102kWh Dec 51kWh Jan 2013 64kWh Feb 146kWh Mar 531kWh April 665kWh Maj 728kWh Juni 802kWh 1år=5197 kWh |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|