SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Sider (2): 1 2 Næste »
Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Jeg blir' så TRÆT
06-02-2013, 17:33
Besked: #1
Wind Diesel Offline

Jeg blir' så TRÆT
Og jeg forbander dagen hvor jeg købte solceller... d. 22. nov var de monteret, d. 22. dec var de fuldt ud aktiveret og godkendelse blev indsendt...

Dags dato har vores el-selskab STADIG ikke modtaget en besked om status så de kan komme og skifte min elmåler så jeg kan "køre baglæns"...

Sammenlignet fik min nabo ny elmåler dagen efter hans celler var sat op - I GUDER jeg orker ikke flere telefonsamtaler i jagten på hvem der ikke har gjort deres arbejde godt nok - ØVHULLER !

Bauhaus / Unisolar / El-installatør Damgård / + 3. parts montør.
El-installatør'en har også uddelegeret arbejdet til 3. parts montøren
og min el-selskab siger der er installatørens ansvar og han er da ligeglad for han har bedt montøren udføre jobbet.

Der har været alt for mange der har ville spinde guld i perioden :-X

[Billede: 97b2c64ddah1.png]
Find
Citér
06-02-2013, 17:45
Besked: #2
slate Offline

RE: Jeg blir' så TRÆT
Må hellere på forhånd undskylde mig og udtrykke min sympati.... men her kommer den så

Så reelt set har du "næsten" kørt på den nye ordning ;-)

15 stk Dimplex Reneables 235W
1 stk Fronius TL 3.0
Syd, 45 grader beton tag; skyggefri
Estimeret 3323 kWh/år

Leveret og monteret af Velsø Struer
Find
Citér
06-02-2013, 18:35 (Denne besked var sidst ændret: 06-02-2013 af 18:35 Wind Diesel.)
Besked: #3
Wind Diesel Offline

Endnu mere spøjst at Bauhaus ringer 40 min. efter mit indlæg her for at følge op på handlen og om alt var forløbet tilfredsstillende...

Find
Citér
06-02-2013, 21:05
Besked: #4
Hoejbjerre Offline

Bauhaus ringede også til mig i dag, med samme formål.

Jeg har desværre ikke helt oplevet, det samme ærgelige forløb om dig.

Vores montering, tilmelding osv. har kørt efter bogen. Der har selvfølgelig været lidt ventetid imellem montering, elektriker og tilmelding, måske små 14 dage mellem hver ting. Elektrikeren ville endda komme på besøg, før jeg selv kunne finde en plads i kalenderen.

Men det er klart, når man er ude i 3-4 forretningsled, så er det umuligt for os slutkunder at gennemskue, hvem der gør eller skal gøre, hvad i forløbet.

Desværre giver det knap så god reklame for dem, der sælger anlægget i første omgang, at der findes mange af de historier med lange ventetider og ting der er gået i kludder. Det er nok ikke et plus for fremtidige solcelle kunder ved Bauhaus.

Jeg håber, det vil lykkedes at få tingene på plads, rent produktionsmæssigt går du ikke glip af de helt svimlende summer, men det er selvfølgelig frustrerende, ikke at vide om man er købt eller solgt i forhold til hvilken solcelleordning, anlægget ender på.

Umiddelbart vil jeg vurdere, du med dit valg af Bauhaus står langt stærkere end dem som har forudbetalt til de firmaer, som allerede er gået konkurs inden levering af noget som helst.

Bauhaus er et brand, som de skal værne om, og det er nok derfor, de er begyndt at ringe rundt til deres kunder for at opdage og lukke, de der øv sager, fordi de har hørt og læst om for mange af de ikke tilfredse kunder.

De vil nok helst undgå en Facebook / Telenor historie om igen.

Aalborg 180 grad syd, 25 grad hæld
28 stk 240w Bosch c-Si M60S
Danfoss TLX Pro+ 6.0 kW, v.4.02
[Billede: cc49b3b6xxs0.png]
[Billede: cc49b3b6xxs1.png]
Find
Citér
07-02-2013, 10:16
Besked: #5
DrKoch Offline

(06-02-2013 17:33)Wind Diesel Skrev:  Og jeg forbander dagen hvor jeg købte solceller... d. 22. nov var de monteret, d. 22. dec var de fuldt ud aktiveret og godkendelse blev indsendt...

Dags dato har vores el-selskab STADIG ikke modtaget en besked om status så de kan komme og skifte min elmåler så jeg kan "køre baglæns"...

Ud fra dette her, så lyder det mest som om at du mangler dit GNSR nummer fra energinet? Jeg har lige modtaget mit igår. Mit anlæg med færdigmeldt den 23. december (så ca. ligesom dig).

Jeg synes også der gik lang tid, men havde fat i min elektriker, der dobbelttjekkede at anlægget var anmeldt korrekt, og det var det. Så hvis dit anlæg er færdigmeldt, så får du formentlig snart et brev fra energinet.dk.

Nu har jeg så tilmeldt mig nettomålerordningen (gammel ordning - gruppe 6), og her kan der gå op til 8 uger pga. travlhed før det går igennem. Ordningen starter med tilbagevirkende kraft fra færdigmeldingsdatoen, så det er jo sådan set ligegyldigt hvor længe der går.

Det er dog stadig noget hø, at ingen vil tage ansvar i din sag Sad Du skal jo snart have skiftet den gamle måler, hvis den ikke kan levere strømmen retur til nettet.

Jeg håber det løser sig.
Held og lykke med dit "projekt".

Inverter: Fronius IG+ 60 V2. Panel: AVANCIS Powermax Strong (7.020 Wp). Tag: 5.8 grader mod NØ.
[Billede: 956585108.gif]
Læs min blog om anlægget.
Find
Citér
07-02-2013, 16:19
Besked: #6
Vanda Offline

Der gik fra den 6/10 2012 til den 28/11 2012 inden jeg fik min måler skiftet. (travlhed hos energi fyn) I den periode lavede jeg 300kw gratis strøm til os alle.
Jeg har lige fået tilsendt mit nummer så jeg kan blive tilmeldt energinet.
Du har faktisk fået en hurtig sagsbehandling.

Inverter: Danfoss TLX PRO+ 8
Paneler: 30 stk.Topsola TSM96-125M-B 250W sort mono
Orientering: 100 grader, 15 graders hældning
[Billede: ebfe816cdah0.png]
Find
Citér
13-04-2013, 07:03
Besked: #7
Wind Diesel Offline

Jeg var for et par uger siden i bauhaus og snakkede med souschefen i afdelingen - de havde problemer med en leverandør der var gået konkurs og han påstod der var penge i klemme mellem ham og bauhaus og derfor blev dem han havde leveret til holdt som gidsler ... gæt om jeg var en af hans kunder

anyhow - inden for en uge skulle der ske det at der kommer en ny installatør ud og besigtiger anlægget og finder han det ok så overtager han ansvaret for det udførte og indsender klarmeldingen.

Jeg er desuden blevet lovet kompensation fra bauhaus for perioden vi mister i ikke solgt strøm pga. den historie her - så må vi se om det så også sker.

Jeg vender tilbage

Find
Citér
13-04-2013, 08:49
Besked: #8
Blik og Lavenergi Offline

(13-04-2013 07:03)Wind Diesel Skrev:  Jeg var for et par uger siden i bauhaus og snakkede med souschefen i afdelingen - de havde problemer med en leverandør der var gået konkurs og han påstod der var penge i klemme mellem ham og bauhaus og derfor blev dem han havde leveret til holdt som gidsler ... gæt om jeg var en af hans kunder

anyhow - inden for en uge skulle der ske det at der kommer en ny installatør ud og besigtiger anlægget og finder han det ok så overtager han ansvaret for det udførte og indsender klarmeldingen.

Jeg er desuden blevet lovet kompensation fra bauhaus for perioden vi mister i ikke solgt strøm pga. den historie her - så må vi se om det så også sker.

Jeg vender tilbage

ja der er nogle firmaer som begynder at have travlt kan det have noget at gøre med et program der kommer på tirsdag
WWW Find
Citér
13-04-2013, 08:55
Besked: #9
383CI Offline

Nu er jeg tit djævlens advokat, forstået på den måde jeg gerne ser tingene fra en anden vinkel (også)
Ikke at jeg har del i det her, eller i andet for den sags skyld, jeg har oplevet mit bøvl da mine skulle op, dog I langt mindre grad.

Når, til sagens kerne. Er du sikker på der skal SKIFTES måler? Mange af de nye elmålere der er sat op de sidste år er forberet, således de kan måle strøm der "tilbage"
Det kan du bare ikke se, lige som måleren IKKE løber bagud, men tæller udgående strøm på en anden tæller.
I mit tilfælde skulle den nye Kamstrup jeg fik for godt 2 år siden ikke skiftes. Den begyndte bare at tælle det der løb den anden vej, og fortsat op på den almindelige.

Når det så er agt er jeg enig I der er alt for mange lykkeridder i det game, og alt for mange der ikke har styr på det. PÅ den anden side, de kan være lige glade, kunderne køber kun en gang.

Anlæg: 7000 R3 DIEHL Inverter monteret med 6,720KwP Renasol paneler.
Retning: 193 Taghældning: 45 Skyggefrit 85%

2012-09-01 Idriftsat.
2013-06-07 SolarLog monteret http://home.solarlog-web.eu/9319.html
2014-11-03 Inverter skiftet, faldt ud gentagende gange og kunne ikke genstartes.
Find
Citér
13-04-2013, 09:40
Besked: #10
Blik og Lavenergi Offline

(13-04-2013 08:55)383CI Skrev:  Nu er jeg tit djævlens advokat, forstået på den måde jeg gerne ser tingene fra en anden vinkel (også)
Ikke at jeg har del i det her, eller i andet for den sags skyld, jeg har oplevet mit bøvl da mine skulle op, dog I langt mindre grad.

Når, til sagens kerne. Er du sikker på der skal SKIFTES måler? Mange af de nye elmålere der er sat op de sidste år er forberet, således de kan måle strøm der "tilbage"
Det kan du bare ikke se, lige som måleren IKKE løber bagud, men tæller udgående strøm på en anden tæller.
I mit tilfælde skulle den nye Kamstrup jeg fik for godt 2 år siden ikke skiftes. Den begyndte bare at tælle det der løb den anden vej, og fortsat op på den almindelige.

Når det så er agt er jeg enig I der er alt for mange lykkeridder i det game, og alt for mange der ikke har styr på det. PÅ den anden side, de kan være lige glade, kunderne køber kun en gang.

dette må jeg give ret i
man kan se det på om måleren står og skifter frem og tilbage mellem køb og salg
WWW Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Sider (2): 1 2 Næste »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering