GROWATT PROBLEMER
|
17-02-2013, 18:54
(Denne besked var sidst ændret: 17-02-2013 af 19:18 Curt.)
Besked: #1
|
|||
|
|||
GROWATT PROBLEMER
![]() Har lige monteret vores solseller i dag men da jeg koble solsellerne til inverterne (der er 2 en til 1500 w og en til 3000 w) meldte de fejl med det samme. Fejlen siger "PV isolation low" = isolator problem - jeg kan ikke finde ud af hvorfor og hvad jeg skal gøre, er der nogen som har nogle forslag? Nu efter mørkets frembrud kan jeg heller ikke tænde inverterne mere, er det normalt? |
|||
17-02-2013, 19:01
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: GROWATT PROBLEMER
(17-02-2013 18:54)Curt Skrev: umiddelbart er det nok fordi at det var sidst på dagen så at der var for lidt lys til at de ikke kunne starte op. Mht. til at du ikke kan se noget på inverteren efter mørkets frembrud skyldtes at mange invertere ikke får tilførdt strøm fra andre steder en fra solcellerne, derved står de ikke og har et unødigt forbrug. I morgen klokken 9:30 skal du se løjer, der spinder du guld ![]() |
|||
17-02-2013, 21:56
Besked: #3
|
|||
|
|||
Havde præcis samme fejl her, det var pga. at der ikke var nogen jordforbindelse til inverter. (Viste sig der slet ikke var noget jordspyd i min el installation)
Efter jeg fik fikset det fungerer de fint.. Og nej der er absolut ikke nogen liv i dem uden sol. |
|||
18-02-2013, 06:53
Besked: #4
|
|||
|
|||
(17-02-2013 21:56)Deto Skrev: Havde præcis samme fejl her, det var pga. at der ikke var nogen jordforbindelse til inverter. (Viste sig der slet ikke var noget jordspyd i min el installation) Hvad?! Det fandt elektrikeren vel allerede ud af, da han tilsluttede din inverter? M.v.h. ![]() |
|||
18-02-2013, 10:36
Besked: #5
|
|||
|
|||
Næh, det var mørkt da den blev tilsluttet og der var fint nok jordledninger forbundet i tavlen, så det har han nok ikke lige tænkt over. Men nu er der lavet jordspyd og helt ny eltavle.
|
|||
18-02-2013, 10:53
Besked: #6
|
|||
|
|||
hej, jeg har også growatt invertere, 1500 og 3000 kw og de laver samme nummer som dine gør lige før at de starter op. mine er koblet på 3 strenge med 6 paneler i hver streng, hvordan er dine koblet til?
|
|||
18-02-2013, 12:10
Besked: #7
|
|||
|
|||
jeg kan se at der ikke tilslutte jordledninger til inverter. Så må vi jo se hvad elektrikeren siger til det når han kommer på onsdag. Jeg ved ikke om der nogen jordspyd i min el installation (hvordan finder jeg ud det).mine er også koblet på 3 strenge med 6 paneler i hver streng.
|
|||
18-02-2013, 12:37
Besked: #8
|
|||
|
|||
Jeg har fået at vide at det er fordi at jeg kun har 6 paneler på hver streng så er spændingen lidt for lav til at slå hurtigere i gang,
|
|||
18-02-2013, 14:20
Besked: #9
|
|||
|
|||
Jeg har kun 1 stk 3000w med 12 paneler i serie. Efter jeg fik lavet jordforbindelse skriver den aldrig "PV isolation low" mere. Dog kan den godt stå og stop/starte lidt om morgenen inden den starter rigtigt op.
Nu er jeg ikke lige elektriker, men så vidt jeg ved kan man checke jordforbindelsen ved at måle spænding mellem 0 og jord. Jeg har læst at der maks. må være 50 volt (tror helst den skal være noget lavere). |
|||
18-02-2013, 14:37
Besked: #10
|
|||
|
|||
fik du jord spyd sat på inverter eller tavle?
|
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|