Eversolar TL-3000 invertere genstarter en gang i mellem.
|
18-02-2013, 11:44
Besked: #1
|
|||
|
|||
Eversolar TL-3000 invertere genstarter en gang i mellem.
Hej
Jeg har et par TL-3000 invertere, som genstarter en gang i mellem. Det sker for begge invertere. Har desværre ikke lige nogle fejlkoder registreret. -Men andre der oplever det samme? 25 gr. taghældning , Retning Syd 6 kWp Feiyue Solar Stingray Black 2 x Evershine TL-3000 invertere |
|||
19-02-2013, 00:26
(Denne besked var sidst ændret: 19-02-2013 af 00:27 allan-m-p.)
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Eversolar TL-3000 invertere genstarter en gang i mellem.
Hej Jess.
Ja, jeg har netop fået skiftet begge mine TL 3000-10 invertere, den ene genstartede af og til, men af og til kunne den kun komme igang efter TOTAL shutdown. På display stod "FAC failure". Kontaktede Feiyue, ingen problemer begge invertere skiftet inden 1 uge, de mente ikke jeg skulle have 2 forskellige modeller. De nye er TL 3000-11, den med graphic display. Den ene nye iøvrigt skiftet straks efter da den ikke kunne vise Total produktion. Hilsen Allan |
|||
19-02-2013, 11:40
Besked: #3
|
|||
|
|||
Tak for dit svar.
Umiddelbart synes jeg det er lidt svært at vide om det er noget jeg skal være bekymret over -Inverterne starter jo fint op igen. Men der må jo da være flere derude, som har disse invertere - er dette mon normalt? -Det kan være jeg skal prøve med en forespørgsel til Feiyue. 25 gr. taghældning , Retning Syd 6 kWp Feiyue Solar Stingray Black 2 x Evershine TL-3000 invertere |
|||
19-02-2013, 23:38
Besked: #4
|
|||
|
|||
Min startede også fint op igen til at begynde med, men blev mere og mere stationær.
Jeg synes du skal kontakte leveradøren. Allan |
|||
20-02-2013, 16:41
Besked: #5
|
|||
|
|||
Skrev en mail til Feiyue i går aftes og blev ringet op i dag.
De vil kontakte mig igen for at aftale et besøg. -Så ind til videre super fin service :-) 25 gr. taghældning , Retning Syd 6 kWp Feiyue Solar Stingray Black 2 x Evershine TL-3000 invertere |
|||
22-02-2013, 18:19
Besked: #6
|
|||
|
|||
@Jess
Fik monteret solcelle anlæg igennem Feiyue tilabge i juli, 2 stk TL-3000. Bemærkede samme "problem" som dig uden at jeg dog reagerede af den grund. Fik efterfølgende skiftet inverterne pga.at de støjede. Altså af helt andre årsager. Samme "problem" med de nye invertere. Inverterne lukker i snit ned en gang hver anden dag, altså én inverter per dag. Altid i præcis 60 sek, svarende til den tid inverteren bruger til selv-testen. Altså et ubetydeligt tidsrum i relation til tabt produktion. Måske det skyldtes den indbyggede sikkerhedsnedlukning (netspænding, netfrekvens, mv.)? Måske hyppigheden varierer med forsyningskvaliteten i det aktuelle område? Altså et helt normalt fenomen for inverterne. Jeg har ikke umiddelbart planer om at gøre en sag ud af det. Alt andet lige kører anlægget rigtig godt. Og der er trods alt 10 års garanti på inverterne.... Men vend meget gerne tilbage med hvad Feiyue mener... |
|||
04-03-2013, 19:57
Besked: #7
|
|||
|
|||
@Jess
Kom du nogensinde videre i sagen? Hvis ja, hvad var så tilbagemeldingen fra Feiyue (hvis jeg må have lov at spørge) |
|||
04-03-2013, 20:11
Besked: #8
|
|||
|
|||
RE: Eversolar TL-3000 invertere genstarter en gang i mellem. | |||
04-03-2013, 21:24
Besked: #9
|
|||
|
|||
(04-03-2013 19:57)Vestpå Skrev: @Jess Hej Nej, jeg havde et enkelt opkald på min telefon - som jeg ikke kunne slå op. Måske var det fra Feiyue - men i mellemtiden bemærkede jeg ikke nogle genstarter. Så jeg lod det ligge ... men der har været en eller to genstarter i dag - så jeg tager nok fat i dem igen. 25 gr. taghældning , Retning Syd 6 kWp Feiyue Solar Stingray Black 2 x Evershine TL-3000 invertere |
|||
05-03-2013, 08:37
(Denne besked var sidst ændret: 05-03-2013 af 08:41 ASV.)
Besked: #10
|
|||
|
|||
(04-03-2013 21:24)Jess Skrev: Hej Hej Jess Jeg har også haft kontakt med Feiyue. Første gang jeg ringede, så ville de ringe tilbage til mig og aftale tid til et service besøg, da min inverter virkede, ville de ikke sætte den som en haste sag, og der kunne derfor går et par dage inden de ringede tilbage. 1 uge efter havde jeg ikke hørt noget, og ringede derfor til dem igen, de beklagede meget, og kunne slet ikke forstå at jeg ikke var blevet ringet op. Hende jeg talte med ville få en tekniker til at ringe til mig "hurtigst muligt" 1 uge efter havde jeg stadig ikke hørt fra dem...! Jeg skrev så en klage til dem på e-mail, over deres dårlige kundeservice og så blev jeg ringede op dagen efter, så du skal være over dem, ellers tror jeg ikke der sker så meget. Mit problem var at den ene inverter støjede, så de ville komme og skifte den, hvilket de også var, men den de kom med var tydeligvis en anden brugt en, og da den blev sat til, kunne jeg så konstatere at den var endnu værre end den første jeg havde. På mandag vil de så komme og skifte den og jeg fik fortalt dem, at det skulle være en ny i plomberet kasse denne gang, så det er vigtigt du husker at sige dette, ellers kan det være du får min den gamle ![]() Inverter: 2 stk. EverShine TL-2000 Paneler: 20 stk. 200W Mono/Sort: ZnShine ZXM5-72/200W Forhandler/Leverandør: XL-Byg / Feiyue Group |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|