SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Solcelleregnskab
22-02-2013, 14:18
Besked: #1
Anjeppe Offline

Solcelleregnskab
Nogen som kan uddybe/give fordøjelig oplysning om dette ?

http://www.centrovice.dk/revision_regnsk...rivate.htm
Find
Citér
22-02-2013, 15:30 (Denne besked var sidst ændret: 22-02-2013 af 17:50 henrikkrebs.)
Besked: #2
henrikkrebs Offline

RE: Solcelleregnskab
Ja, hvis du indbetaler 2000 kr inkl moms til mig, så skal jeg nok forklare det.

Nej - mere seriøst: Det er simpelthen uredelig markedsføring - den side du henviser til. Jeg ville simpelt hen holde mig fra *det* firma. De har tydeligt demonstreret at de kun er ude efter dine penge.

HVIS du vælger den skematiske metode er det eneste du skal at være sikker på at din produktion er under 7.000 kr (11.667 kWh) om året. Det skulle næppe være noget problem.

HVIS du vælger regnskabsmetoden så skal du lave et regnskab. Både her på sitet og på skat.dk finder du eksempler som du skal bruge. Dernæst skal du indberette resultatet til skat.dk. Du kan selvfølgelig godt få en bogholder/revisor til at hjælpe dig, men så ville jeg altså ikke vælge Centrovice. Men normalt skulle det ikke være nødvendigt, medmindre du er helt skræmt ved papir med nogle tal på og ikke stoler på nogen af dine venner der evt. kunne hjælpe.

Ak ja, der er mange golddiggers omkring solcelle-boomet

---
4kWp pakke XL-byg/FEIYUE
Installeret 13.11.2012
28gr, syd +2gr
---
Find
Citér
22-02-2013, 16:45
Besked: #3
Anjeppe Offline

Ja ak, Blev da også en kende "confused" da brevet blev åbnet, men-men er noget i tvivl om hvad eller intet jeg skal foretage mig m.h.t mit solcelleanlæg !!.

Mit anlæg er på 7410 W, og sku nok kunne give ca. 6300 kwh årligt. er koblet til nettet 10/12-2012
Det er ikke lånt til anlæg....

Skal jeg foretage mig andet end det som jeg nys har gjort : anmodet om nettoafregning ved energinet.dk ?

Anders
Find
Citér
22-02-2013, 17:40
Besked: #4
standish Offline

Er du på regnskabs eller skematisk metoden
Find
Citér
22-02-2013, 18:44
Besked: #5
Anjeppe Offline

Har "ikke valgt noget" , har dog heller ikke fået den store oplysning om det....., derfor jeg står lidt på bar bund ;-(
Find
Citér
22-02-2013, 22:33
Besked: #6
hensan Offline

(22-02-2013 18:44)Anjeppe Skrev:  Har "ikke valgt noget" , har dog heller ikke fået den store oplysning om det....., derfor jeg står lidt på bar bund ;-(

Skattevæsnet har forfattet en ganske let forståelig forklaring om de forskellige muligheder.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=13954&vId=0&lang=DA

Forsiden forklarer ganske godt generelt - de underliggende sider forklarer om de specifikke ordninger og viser let forståelig eksempler.

Du vil højst sandsynlig finde at >skat efter de regler der gælder for virksomheder< er bedst for dig. Ved denne ordning skal der laves årligt regnskab men dette er dog ikke mere end dok ikke større end det kan skrives på bagsiden af en gammel kuvert så det burde ikke afskrække nogle eller kræve en revisor.
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering