SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Hvilke dokumenter bør følge med et nyt anlæg?
27-02-2013, 18:12
Besked: #1
brisoe Offline

Hvilke dokumenter bør følge med et nyt anlæg?
Hej.

Jeg har fået monteret et 4 kWp anlæg for ca. 1 måned siden og er nu i tvivl om, hvor meget dokumentation / garantibeviser der bør følge med et nyt anlæg. Jeg har ikke modtaget noget fra installatøren af anlægget ved montagen. På regningen/fakturen står der bare at der er leveret 16 paneller og 1 fronius-inverter. Jeg har spurgt installatøren efter nogle garantibeviser og har har efterfølgende sendt de generelle garantibetingelser på panellerne.

Jeg havde forventet at der ville følge en eller anden form for garantibeviser og/eller test-rapporter på de enkelte paneller med angivelse af de serienumre der er trykt på panellerne samt et garantibevis på inverteren med angivet serienummer, men jeg tager muligvis fejl.

Hvilken form for dokumentation har I modtaget efter installationen og hvad bør jeg som minimum kræve for at være sikker på at garantien kan opretholdes?

Hvis det har nogen betydning, så er panellerne fra REC og inverteren fra Fronius.

Mvh. Brian
Find
Citér
27-02-2013, 18:27
Besked: #2
bentpetersson Offline

RE: Hvilke dokumenter bør følge med et nyt anlæg?
Som udgangspunkt har du vor udmærkede købelovsgaranti, hvis du har købt anlægget i DK. Dertil kommer fabriksgarantien, der ofte er længere, men måske forskellig for inverter og solcellepaneler. Gå ind på de udenlandske websider på fabrikkerne og print de nuværende og gældende garantier ud.

Eller anmod sælgeren om email med garanti. Det gjorde jeg fx.

mvh bentpetersson
http://www.psymagine.dk
Anlægsinfo og fotos http://www.suntrol-portal.com/en/page/lillekobbel
WWW Find
Citér
27-02-2013, 19:10
Besked: #3
hensan Offline

RE: Hvilke dokumenter bør følge med et nyt anlæg?
(27-02-2013 18:12)brisoe Skrev:  Hej.

Jeg har fået monteret et 4 kWp anlæg for ca. 1 måned siden og er nu i tvivl om, hvor meget dokumentation / garantibeviser der bør følge med et nyt anlæg. Jeg har ikke modtaget noget fra installatøren af anlægget ved montagen. På regningen/fakturen står der bare at der er leveret 16 paneller og 1 fronius-inverter. Jeg har spurgt installatøren efter nogle garantibeviser og har har efterfølgende sendt de generelle garantibetingelser på panellerne.

Jeg havde forventet at der ville følge en eller anden form for garantibeviser og/eller test-rapporter på de enkelte paneller med angivelse af de serienumre der er trykt på panellerne samt et garantibevis på inverteren med angivet serienummer, men jeg tager muligvis fejl.

Hvilken form for dokumentation har I modtaget efter installationen og hvad bør jeg som minimum kræve for at være sikker på at garantien kan opretholdes?

Hvis det har nogen betydning, så er panellerne fra REC og inverteren fra Fronius.

Mvh. Brian

Jeg ville umiddelbart mindst forvente en liste over serie numre på dine paneler med tilhørende individuelle test resultat/certifikat for dine paneler.
For inverteren ville jeg ikke forvente mere end serienummeret noteret i fakturaen - her kan du selv tage et print af garanti bestemmelserne fra Fronius.
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering