Elmåler......er min anlæg monteret på den forkerte side?
|
27-02-2013, 23:03
(Denne besked var sidst ændret: 27-02-2013 af 23:05 hkm.)
Besked: #1
|
|||
|
|||
Elmåler......er min anlæg monteret på den forkerte side?
Jeg har et 2,5 kW anlæg på mit sommerhus som er blevet sat i drift for 14 dage siden. I går (26.02.2013) skinnede solen hele dagen, og jeg gik glad in på NRGI´s selvbetjenings hjemmeside for at se hvor meget der blev produceret den dag.
Meeeen det var en helt flad streg over hele døgnet med et forbrug på 0,02 kW!!?? ![]() Jeg tænkte med det samme at elektrikkeren har tilsluttet anlæget efter måleren, så det går direkte på nettet udenom måleren (han byttede også om på + og - fra strenge til inverteren)!! Kunne det være en forklaring eller viser forsyningsselskabets hjemmeside ikke hvad solcelleanlæget producerer? ........................ Henrik Hus: 24 stk ZNShine Mono S 255W 2 stk Delta Solvia 3.0 EU G4 Sommerhus 1: 9 stk ZNShine Mono S 255W 1 stk Delta Solvia 2.5 EU G4 Sommerhus 2: 12 stk Solar Frontier SF155 1 stk Delta Solvia 2.5 EU G4 |
|||
27-02-2013, 23:40
(Denne besked var sidst ændret: 27-02-2013 af 23:40 bentpetersson.)
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Elmåler......er min anlæg monteret på den forkerte side?
Når anlægget producerer, går strømmen i første omgang til dit forbrug. Hvis der er underskud eller overskud registreres dette på elmåleren.
Du kan kun se på inverter, hvor meget anlægget producerer. mvh bentpetersson http://www.psymagine.dk Anlægsinfo og fotos http://www.suntrol-portal.com/en/page/lillekobbel |
|||
28-02-2013, 06:28
Besked: #3
|
|||
|
|||
Vil det sige at elmåler SKAL vise et minus forbrug når der er overproduktion?
Se vedhæftede fra tirsdag: Der er jo absolut ingen mennesker i sommerhuset, så forbruget er konstant tomgangsforbrug på 0,02 kW. Der er helt klart ikke registreret nogen form for solcelleproduktion når jeg går ind på måleren over internettet!!?? Når Inverteren nu viser en produktion, er min konklusion at elektrikkeren er kommet til at tilkoble solcelle-kablet EFTER MÅLEREN, så jeg faktisk overhovedet ikke får noget ud af min solenergi ![]() Eller er der flere målinger fra måleren over internettet? ........................ Henrik Hus: 24 stk ZNShine Mono S 255W 2 stk Delta Solvia 3.0 EU G4 Sommerhus 1: 9 stk ZNShine Mono S 255W 1 stk Delta Solvia 2.5 EU G4 Sommerhus 2: 12 stk Solar Frontier SF155 1 stk Delta Solvia 2.5 EU G4 |
|||
28-02-2013, 06:39
Besked: #4
|
|||
|
|||
Sikker på du kan aflæse salg online?
Det er mig bekendt ikke alle steder man kan det... Under alle omstændigheder, så må det være opgjort et andet sted hvis det er, det er jo ikke din forbrugsmåler men din produktions måler du skal aflæse... Sådan at forstå, det er KUN de gamle drejeskive målere der reelt løber baglæns, alle andre type målere har to tælleværk, en frem, og en retur, så det er vigtigt det er det rigtige du kikker på. Det er muligt jeg har misforstået dig, men det var bare en tanke... :-) |
|||
28-02-2013, 06:49
Besked: #5
|
|||
|
|||
Han kan ikke sætte det til, efter måleren, det er ikke muligt. Enten kan du ikke fjernaflæse salgstrøm, eller måleren er ikke opdateret/skiftet til at registrere salg af strøm. Men tag da et smut i sommerhus i weekenden, og tjek måleren, de lover jo også godt vejr :-)
|
|||
28-02-2013, 07:59
Besked: #6
|
|||
|
|||
Årsagen er at salg ikke nødvendigvis kan ses allerede dagen efter. Det Kan kun forbruget. i Morgen eller om et par dage vil produktionen kunne aflæses. Det er fordi at der sidder et simkort i måleren som kun rapporterer med et vist interval. sådan forholder det sig i hvert fald hos Energifyn.
7,02kWp monokrystalinsk Znshine (36x195watt),Danfoss Tlx 6 Pro. Retning SØ, 35 graders taghældning |
|||
28-02-2013, 17:54
(Denne besked var sidst ændret: 28-02-2013 af 17:56 max.)
Besked: #7
|
|||
|
|||
(27-02-2013 23:03)hkm Skrev: Jeg har et 2,5 kW anlæg på mit sommerhus som er blevet sat i drift for 14 dage siden. I går (26.02.2013) skinnede solen hele dagen, og jeg gik glad in på NRGI´s selvbetjenings hjemmeside for at se hvor meget der blev produceret den dag.har selv nrgi der loges ikke nogen kurve for salg men der skulle være en tælle værdi der opdateres hver den 1 i måneden der viser salg og køb men din kurve skulle gerne gå på 0 når der produceres mere end der bruges afhæning hvilken fase dit stanby forbrug ligge i forholt til dine inverter tilsluttet faser Inverter: Danfoss TLX PRO+ 6kW SW 3,16 Paneler: 24x ZNShine ZX255 Mono/Sort 6,12 kWp Orientering: 203 grader, 25 graders hældning http://www.pv-log.com/photovoltaikanlage-teglhjen |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|