SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Logning med Danfoss CLX Home
28-02-2013, 15:00
Besked: #1
larssoe Offline

Logning med Danfoss CLX Home
Hej.

Jeg fik idriftsat mit anlæg i fredags med tilhørende Danfoss TLX+ 6k (ikke pro) og CLX Home logger.

Alting kører fint, omend solen gerne måtte skinne lidt mere, og jeg følger løbende min produktion på min iPad med Danfoss Solar App.

Desværre har min nuværende internetudbyder ikke mulighed for at åbne port 21 så jeg kan anvende funktionaliteten i CLX´en til at uploade automatisk til CLX portal.

Kender I nogle andre muligheder for at hive loggen ud af enten inverteren eller CLX Home enheden?

Hilsen Lars
Find
Citér
28-02-2013, 15:33
Besked: #2
Fyrsten Offline

RE: Logning med Danfoss CLX Home
Det lyder meget mærkeligt at du ikke kan få åbnet for port 21, hvem er din internetudbyder ?
Find
Citér
28-02-2013, 16:32
Besked: #3
larssoe Offline

Det er en længere historie... Internetforbindelse er gennem min forrige arbejdsgiver og burde være lukket. Jeg har bestilt en ny, men der er åbenbart længere leveringstid... Jeg er bange for at leveringstiden er længere end loggerens hukommelse.

Anyways: er der ingen der ved om man kan tilgå loggen "manuelt"?
Find
Citér
01-03-2013, 09:45
Besked: #4
mrwee Offline

øøh. Snakker vi ikke port 21 (FTP trafik) ud af dit hus imod Internettet? Jeg har endnu ikke hørt om nogen operatører der lukker for den slags.

Dermod har du en eget FTP server derhjemme som brugere på Internettet skal tilgå, skal der åbnes for diverse porte i din router.

Anlæg: Danfoss 6KW TLX-Pro+ | 35 x 250W Himin HG-250S mono paneler på 2 tagflader (22 samt 13 paneler). Stik syd, 15 graders hældning på taget.
Find
Citér
01-03-2013, 09:48
Besked: #5
mrwee Offline

Eller er det fordi AL trafik går igennem din tidligere arbejdsgiver? Så kan det blive et problem hvis arbejdsgiveren i deres firewall blokerer for visse typer trafik.

Anlæg: Danfoss 6KW TLX-Pro+ | 35 x 250W Himin HG-250S mono paneler på 2 tagflader (22 samt 13 paneler). Stik syd, 15 graders hældning på taget.
Find
Citér
01-03-2013, 10:06
Besked: #6
Steen.P Offline

Har du checket om der er hul igennem din firewall ?
Hvis ikke så skriver du forkert ftp adr. eller også har du ikke fået lavet din forward korrekt på port 21 i routeren.

Jeg har aldrig hørt om at udbyderene lukker for port 21.
Og skulle dette være korrekt skal de åbne den for dig hvis du beder dem om det.

[Billede: 597042262.gif]
Find
Citér
01-03-2013, 12:12
Besked: #7
DSI Training
Gæst

Hej, lidt info vedr. dette.

Der er ikke mulighed for at tilgå disse data på CLX Home boksen.

Som andre skrive her i tråden så er det ikke normalt at port 21 er spærret, men der kan jo som du skriver, være specielle forhold gældende.

Hvis du kender en ftp server et sted, så kunne prøve at bruge programmet Filzilla Client som er en FTP client.
http://filezilla-project.org/download.php?type=client
Dette er freeware.
Den kan bruges til at logge ind på en FTP server.

Jeg prøver at oprette et test login som jeg vil poste her i denne tråd, senere.
Citér
01-03-2013, 19:53
Besked: #8
larssoe Offline

Jeg har fået det til at virke. Upload virkede åbenbart, men problemet lå i at få registreret enheden på CLX Portal. Dette har været et problem for flere og er ikke sindsygt godt beskrevet i manualen.

Jeg havde fået det indtryk at CLX Home skulle kunne tilgås udefra med port 21, hvilket normalt er tilfældet hvis man selv har en FTP server stående. Grunden til at jeg, fejlagtigt, troede dette var at port-forwarding var nævnt i nogle tidligere tråde. Port forwarding anvendes normalt til at åbne porte i ens router, så applikationer kan tilgås udefra (web server, mail server o.lign.). Det var dette som var lukket i min router. Men CLX Home anvender åbenbart kun port 21 til udgående trafik, altså til at sende filer fra enheden til CLX Portal.

Beklager forvirringen og takker for svarene.
Find
Citér
01-03-2013, 20:56
Besked: #9
DSI Training
Gæst

(01-03-2013 19:53)larssoe Skrev:  Jeg har fået det til at virke. Upload virkede åbenbart, men problemet lå i at få registreret enheden på CLX Portal. Dette har været et problem for flere og er ikke sindsygt godt beskrevet i manualen.

Jeg havde fået det indtryk at CLX Home skulle kunne tilgås udefra med port 21, hvilket normalt er tilfældet hvis man selv har en FTP server stående. Grunden til at jeg, fejlagtigt, troede dette var at port-forwarding var nævnt i nogle tidligere tråde. Port forwarding anvendes normalt til at åbne porte i ens router, så applikationer kan tilgås udefra (web server, mail server o.lign.). Det var dette som var lukket i min router. Men CLX Home anvender åbenbart kun port 21 til udgående trafik, altså til at sende filer fra enheden til CLX Portal.

Beklager forvirringen og takker for svarene.

Hej Larssoe
Din beskrivelse er jo lige efter bogenSmile
CLX er denne sammenhæng en klient, ikke en server. Klient er udgående trafik og ikke indkommende og ud og dette er som regel altid tilladt.
Vedr. port forwarding, ja så kan der skrives tykke bøger om dette.
Hvis du vil tilgå din Inverters web interface udefra så skal du konfigurere port forwarding på din Router. Dette er forskelligt fra router til router. Jeg har udarbejdet en beskrivelse på dette til en linksys e2000 router dette kan sikkert anvendes som oplæg til andre routere. Jeg vil oploade den til denne tråd på mandag.

Tak for input vedr. manual. Jeg vil videre bringe dette. (Bliver dog ikke revideret i morgenDodgy)
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering