Måske forkert Inveter????
|
04-03-2013, 16:21
Besked: #1
|
|||
|
|||
Måske forkert Inveter????
Hejsa.
Jeg vil gerne lige ha jeres mening :-) Som jeg ser det har jeg måske fået en for lille inverter af min eliktrikker, selv om det var denne han sagde jeg skulle have... Kan bare ikke få det til at passe... Mit anlæg : 18 stk paneler a´ 310w = 5580 w Tab i anlæg efter hvad har siger på 10 procent, Så 90 procent af 5580 er = 5022 w Inverter KOSTAL PIKO 4.2 kan læse den har ydelse på 3800w Så har jeg ikke i teorien et tab i ydelse på = 1222 w????? i forhold til hvis jeg havede en PIKO 5.5 Burde jeg ikke har haft en PIKO 5.5? kan se allerede nu at kl 11:20 kører inverter på 3750W og det er jo faktisk maks, så vil mene jeg går glip af meget produktion de næste mdr. Har en kollega der har samme anlæg fra samme elektrikker, også 18 paneler a 310w, han får leveret en PIKO 5.5. . . hvad siger i folkens??? WHAT TO DO??? mvh Brian Jepsen |
|||
04-03-2013, 16:52
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Måske forkert Inveter????
Jeg ved ikke hvor han får de 10% fra men det lyder af meget.
Det lyder som en noget lille enverter, ville helt sikkert selv have en større model, også fordi hvis nu at du på et tidspunkt ville have nogle ekstra paneler op så er du helt på spanden med den lille. Har du egentlig prøvet at gå ind på dens hjemmeside og se hvilken data de har til den, ofte er der en max ydelse der er på 500 til 1000 w over dens normale alt afhængig af mærke og model. Har selv en Danfoss ULX 4000 med 4500 w på taget, dens max er 4720 w. |
|||
04-03-2013, 16:56
Besked: #3
|
|||
|
|||
Der står ved en 4.2
at det er 4200 peak og 3800 effektiv, er ikke helt tilfreds hvis det er tilfældet..... syntes det er vildt lidt når der ligger så meget på taget, nævnte det enda for ham, men man stoler jo på de fagfolk :-( |
|||
04-03-2013, 16:58
Besked: #4
|
|||
|
|||
Vil da også mene den er lige i underkanten.
Det afhænger selvfølgelig hvordan dit tag vender mm. Er det stik øst, vest kan det evt lige gå. Men du vil helt sikker ramme max hvad inverteren kan lave nogle gange. Hvor meget mere, du så vil få ud af en større inverter, det er svært at sige. Det er kun kort og ikke tit, du vil komme over 3800kw, så spørgsmålet er, om det var for at spare lidt penge på køb af anlæg at det er lavet sådan. Personligt ville jeg ikke have det sådan, vil ha at jeg kan lave max, og ikke gå og tænke, hvad mon de ville ha lavet ![]() Men nu, er du vel på den gl. ordning, så du kan ikke engang skifte til en anden inverter mere, ude at komme på den nye ordning. ![]() |
|||
04-03-2013, 17:12
Besked: #5
|
|||
|
|||
Ja jeg er på gammel...
Der var slet ikke snak om pris, det var bare sådan tilbudet lød, ville da meget hellere bare kunne yde det det nu kan de dage der er rigtig godt vejr, syntes bare det virker som om jeg går glip af meget produkton Syntes bare når jeg allerede nu er oppe på maks, så bliver det jo kun værrer... |
|||
04-03-2013, 18:24
Besked: #6
|
|||
|
|||
(04-03-2013 16:58)Claus S Skrev: Vil da også mene den er lige i underkanten. Hvorfor kan man ikke skifte inverter på gl ordning, der hvor jeg købte mit anlæg, vil man lave en ombytter ordning hvis man vil op eller ned i størelse, vil man få et tilbud i for det gamle man vil bytte med, og feks få en brugt men efterset inverter og nogle ekstra paneler med mont beslag, man mont det selv ( hvis man kan eller vil )og de kommer med en elektrikker og tilslutter det og mere skulle der ikke være i det. |
|||
04-03-2013, 19:43
Besked: #7
|
|||
|
|||
Fordi diverse svar (søg her på forum) fra Energinet siger, at man ikke må udvide sit anlæg uden at overgå til den nye ordning.
Kostal PIKO 5.5, 20 x TS-M260B (5.2 kWp) Esbjerg, Tag 45°, orienteret 190° Månedsproduktion Edelsvej ![]() |
|||
04-03-2013, 20:05
Besked: #8
|
|||
|
|||
(04-03-2013 16:21)Brian Jepsen Skrev: Burde jeg ikke har haft en PIKO 5.5? Tror desværre også, at din "sælger" har været lidt for smart..... Jeg selv fik i sin tid tilbud på 5.000 W paneler og en PIKO 4.2. Dette stolede jeg dog ikke på, og kontaktede Kostals Helpline direkte og spurgte herom, og fik flg. svar: Hello Mr. xxxxx, The maximum power depends also on the panels. But anyway, 5kWp is too much for the PIKO 4.2. You should use the PIKO 5.5. Du skal have beregnet om din inverter ikke risikrer at bliver overbelsatet afhængig af dine panelers data. Men under alle omstændigheder vil du miste noget peak-produktion på gode dage! Kostal PIKO 5.5, 20 x TS-M260B (5.2 kWp) Esbjerg, Tag 45°, orienteret 190° Månedsproduktion Edelsvej ![]() |
|||
04-03-2013, 20:09
Besked: #9
|
|||
|
|||
Det er altså surt, er jeg virkelig bundet på hænder og fødder fordi jeg er på den gamle ordning nu?
|
|||
04-03-2013, 20:11
Besked: #10
|
|||
|
|||
har du et link elle email jeg kan skrive til dem på? for vil lige prøve høre dem ad
mvh Brian Jepsen |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|