Løsning til kontrol af data
|
09-03-2013, 15:48
Besked: #1
|
|||
|
|||
Løsning til kontrol af data
Efter en masse undersøgelser etc., har jeg besluttet, at man kan erhverve softwaren til SolStyrSoft programmerne for kr. 250,-.
Man skal så selv sørge for tilslutning til Inverter og El-måler, men Torben, som på Solcelledebat har skrevet en masse om prober til aflæsning af El-måler, vil meget gerne hjælpe med den fornødne hardware, hvis du ikke kan finde ud af at tilslutte det selv. Programmet er endnu ikke klar til distribution, men vil være det inden for 14 dage, for så vidt angår Fronius og Danfoss Invertere, for Kostal Pico, vil der nok gå en måned endnu. Jeg har samtidig åbnet adgang til mine egne data, som du kan se live på SolStyrSoft. Der er endnu nogle tal i grafen omkring historiske data som ikke er på plads, mest pga. udskiftning af måler med videre. Du kan få besked når det er til rådighed, hvis du tilmelder dig nyhedsbrevet på SolStyrSoft. Inverter: Fronius IG 60 V-2 Paneler: 30 stk. Rasolar pv module Mono/Sort 7,02 kWp Orientering: 24stk 210 grader, 6st. 140 grader, 25 graders hældning |
|||
09-03-2013, 17:31
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Løsning til kontrol af data
Det ser fint ud. Det er lige sådanne en skærm der skal hænge ude i køkkenet. Om det skal være en monitor eller tablet ? det må tiden vise.
Er det live data, eller hvor tit opdateres ? Kan nogle af instumenterne ændres til andre oplysninger f. eks varmemåler, vindmåler eller noget helt andet ? Det er et spændene projekt du har gang i. Inverter: Danfoss TLX PRO+ 8kW begrænset til 6kW, Firmware version 3.09 Paneler: 32 xZNSHINE poly 240w. Orientering ca. 80 grader mod vest og 22 graders hældning. |
|||
09-03-2013, 17:50
Besked: #3
|
|||
|
|||
RE: Løsning til kontrol af data
(09-03-2013 17:31)Finn G. Skrev: Det ser fint ud. Det er lige sådanne en skærm der skal hænge ude i køkkenet. Om det skal være en monitor eller tablet ? det må tiden vise. Faktisk, er en Raspberry PI, med en skærm til som kan fås for ca. 1.000,- en smart løsning. Data opdateres hvert minut, men lige nu laver jeg ikke automatisk opdatering af WEB-Siden, da det kræver en ret så kraftig computer at følge med hvert minut. MEN, man kan sætte en automatisk opdatering ind, således at siden refreshes hvert minut, eller mere. En ting jeg vil overveje til version 1.1 af PHP løsningen, hvor den så vil være valgfri. Har faktisk tænkt på at implementere AJAX, så skifter det hele hver gang tallene skifter, men igen det er release , men har man skærmen hængende, som du siger, er det jo også smart at den opdaterer hele tiden. Se min vejrstation - www.tordenvejr.nu her er instrumenterne brugt til bl.a. vindretning og barometer. Mulighederne er utallige. Tilmeld dig nyhedsbrevet, så får du en mail, når jeg er klar til udgivelse. Mht. vand- og varmemåler, er det i tænkeboxen, men det bliver først i andet release. //Per Inverter: Fronius IG 60 V-2 Paneler: 30 stk. Rasolar pv module Mono/Sort 7,02 kWp Orientering: 24stk 210 grader, 6st. 140 grader, 25 graders hældning |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|