SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Hvis nu huset skal sælges snart...!?
12-03-2013, 19:37
Besked: #1
Hessel75 Offline

Hvis nu huset skal sælges snart...!?
Er lidt i vildrede...! Købte anlæg inden "deadline" sidste år. Er nu kommet i den situation at jeg skal flytte om 2-3 år (måske allerede før). Har modtaget en mail fra skat om jeg vil ha den skematiske eller den regnskabsmæssige metode... Hvad vil være det bedste for mig at vælge. Har hørt det kan være lidt bøvlet hvis jeg vælger den reggnskabsmæssige...!??? Nogen der har et godt seriøst råd?

Hessel75
Aalborg, 15 grader hældning, Syd
28 stk 240watt Bosch Solar Module c-Si M60S EU30117
Danfoss TLX 6kw Pro+ CLX Home
http://el.hesselvang.dk
WWW Find
Citér
12-03-2013, 20:05
Besked: #2
majland Offline

RE: Hvis nu huset skal sælges snart...!?
Det er svært at spå - specielt om fremtiden(s politiske rævekager).

Jeg antager at anlæg godkendt til årsafregning også vil være det med en ny ejer på samme hus ?

Men se på http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1973865&vId=0

"Hvis du vil skifte fra..."

Som jeg læser det vil den nye ejer af dit solcelleanlæg kun kunne vælge den skematiske uanset hvad du vælger nu. Derfor vil han i princippet være ligeglad med hvilken værdi du sætter det til i salgsopstillinge på huset.

Hvis du tager den store skatterabat nu beskattes du af forskellen mellem handelsværdien og den nedskrevne værdi når du sælger.

Men da køber alligevel ikke kan komme til at afskrive på det jo blot sættes til den nedskrevne værdi - medmindre skat mener at værdien er væsentligt højere ... Men det er jo en vurdering

Tager du den skematiske metode kommer der ikke nogen ekstraregning fra skat.

Hvad der bedst kan svare sig tør jeg ikke gætte på. Det er der for mange ubekendte til at jeg kan regne på. Men jeg tror ikke at handelsværdien af et brugt solcelleanlæg vil være ret stor efter 4-5år og dermed vil der ikke blive meget til beskatning.

2010 10m2 Solvarme
2012 6.9kWp Solceller -
WWW Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering