SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 

Stjerner:
  • 0 stemmer - 0 gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Threaded Mode | Linear Mode
Solar.log 200 problem med Lan
13-03-2013, 19:35
Besked: #1
Rolf Mortensen Offline

Solar.log 200 problem med Lan
Hej. Jeg har en solar-log 200 Wifi, som er koblet til en Stecagrid 8000+ inverter. Fobindelsen til inverteren er god nok og der bliver logget data, men Lan-forbindelsen svigter. Wifi conection har jeg måtte opgive da signalet er svagt (Sidder i stållade 12 meter fra routeren), så har jeg købt 2 Netgear Powerline AV+500, til Kommunication via El-kabel, det virker, men nu kommer problemet hver morgen og somme tider også om dagen, melder explorer at den ikke kan finde Solar-log, så er jeg nødt til at resette solar-loggeren enten på reset knap eller ved afbryde strømmen. så virker den igen. Jeg kan tilføje at jeg har givet den en fast IP adresse, da jeg troede at det var her problemet lå. Min router er en Zyxel NBG-419N, kan der være en indstilling i denne jeg har overset?
Er der nogen der kan hjælpe mig med dette problem?
Find
Citér
19-03-2013, 17:01
Besked: #2
Rolf Mortensen Offline

RE: Solar.log 200 problem med Lan
Nu har jeg selv fundet en løsning, idet min dårlige wifi stadig var aktiv, det kan routeren åbenbart ikke finde ud af at adressere, så ved at slå wifi fra i solar loggeren, ser det nu ud til at mit problem er løst.
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering