SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Fronius beregninger
16-03-2013, 18:48
Besked: #1
H.Hess Offline

Fronius beregninger
Jeg opdagede tilfældigt at de data min inverter viser på displayet ikke stemmer helt overens med dem jeg får ud af dataloggeren. Jeg prøvede at lægge de daglige loggede data, for den del af marts der er gået, sammen og sammenholdt det tal med det man kan få inverteren til at vise. Resultatet er at dataloggeren faktisk viser ca 2,5% mere end inverteren gør. Er der andre der har lignende oplevelser med deres Fronius eller andre fabrikater? Kan der eventuelt gøres noget for at kompensere for disse afvigelser?

Mvh
Harni

Paneler:20 stk 250Wp HCsolar
Inverter:Fronius IG Plus 60 V-2
Datalogger:Fronius Datalog Web
Check anlæg her
Find
Citér
16-03-2013, 21:46
Besked: #2
hensan Offline

RE: Fronius beregninger
(16-03-2013 18:48)H.Hess Skrev:  Jeg opdagede tilfældigt at de data min inverter viser på displayet ikke stemmer helt overens med dem jeg får ud af dataloggeren. Jeg prøvede at lægge de daglige loggede data, for den del af marts der er gået, sammen og sammenholdt det tal med det man kan få inverteren til at vise. Resultatet er at dataloggeren faktisk viser ca 2,5% mere end inverteren gør. Er der andre der har lignende oplevelser med deres Fronius eller andre fabrikater? Kan der eventuelt gøres noget for at kompensere for disse afvigelser?

Jeg har de samme observationer som dig (Fronius). Jeg har derudover en seperat bimåler og kan der oplyse at den giver et helt 3 tal. Jeg har lavet systemetisk sammenligning siden start Oktober.

Der er en afvigelse på ca 3 pct fra det mindste aflæste til det højeste (men ikke konstant afvigelse)

Det er efter mine observationer ikke til at sige hvad der giver de rigtige tal - hvis der overhoved er et af tællerene der viser 110 pct korrekt. Afvigelsen er dog efter min opfattelse inden for det acceptable niveau.
Find
Citér
18-03-2013, 21:26
Besked: #3
Esor Offline

RE: Fronius beregninger
Det er fordi i tager tallet for dagsproduktion, det er KUN i hele kWh, dvs. at decimalerne ikke forefindes, så snart man kommer over 1 kWh.

I skal tage hele forbruget, og så trække integeren fra tallet, og lægge decimalerne til dagsforbruget, det skal gøres hver dag.

I mit SolStyrSoft program, har jeg taget højde for dette.

//Per

Inverter: Fronius IG 60 V-2
Paneler: 30 stk. Rasolar pv module Mono/Sort 7,02 kWp
Orientering: 24stk 210 grader, 6st. 140 grader, 25 graders hældning
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering