SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Nye fjernaflæste målere for egen regning
18-03-2013, 12:39
Besked: #1
Srh Offline

Nye fjernaflæste målere for egen regning
Jeg læste netop i Jyllandsposten, at regeringen nu har planlagt vi alle skal have fjern aflæste målere. Da jeg fik min nye måler for 2 mdr. siden spurgte jeg Verdo om jeg ikke kunne få en fjern aflæst måler, hvilket de afviste fordi de ikke havde teknologien. Som jeg læser indslaget http://epn.dk/samfund/politik/article5257907.ece

betyder det at vi igen skal til lommerne pga. af andres fejl og forståelse. Oven i det kommer der vel også en såkaldt "transportafgift" på strømmen. Jojo gammel ordning eller ej de skal nok få os allesammen slagtet før eller senere :-)

[Billede: 243709744.gif]
Find
Citér
18-03-2013, 12:51
Besked: #2
Richardo Offline

RE: Nye fjernaflæste målere for egen regning
I og med at du kan logge ind hos dit elselskab og se dit forbrug på både time og dagsbasis må der vel være tale om fjernaflæsning eller står der en og kigger på din måler hele tiden med en mobiltlf. i hånden :-)
Find
Citér
18-03-2013, 13:36
Besked: #3
Carsten H Offline

Det tror jeg ikke man kan hos Østjysk Energi......
Find
Citér
18-03-2013, 14:16
Besked: #4
Richardo Offline

Næ - det kan du have ret i.

SydEnergi er da godtnok et par skridt foran her.

Klip fra Østjysk Energi's hjemmeside :

Selvaflæsning på nettet

Selvaflæsning kan foregå her på hjemmesiden, via selvaflæsningskort eller telefon. Alle metoder er nemme og hurtige, og informationen ryger direkte i vores afregningssystem. På selvaflæsningskortet står de informationer, du behøver for at indtaste aflæsningen direkte her på siden.

Se mere om aflæsning via telefon

Selvaflæsning på nettet
Sådan indtaster du din selvaflæsning
1.
På selvaflæsningskortet er dit installationsnummer og kortnummer opgivet. Indtast disse i de to nedenstående felter.

2.
Tryk "Login".

3.Indtast din aflæsning i feltet "Målerstand".
4.
Tryk "Indsend".

5.
Hvis aflæsningen afviger væsentligt fra det forventede, vil du blive bedt om at efterse målerstanden igen og godkende den endelige aflæsning.

6.
Hvis der er fejl i din indtastning, vil systemet bede dig efterse din aflæsning, rette den og indsende igen.

7.
Tak for din indsendelse.

Indtast dine oplysninger
Find
Citér
20-03-2013, 08:29
Besked: #5
Srh Offline

(18-03-2013 14:16)Richardo Skrev:  Næ - det kan du have ret i.

SydEnergi er da godtnok et par skridt foran her.

Klip fra Østjysk Energi's hjemmeside :

Selvaflæsning på nettet

Selvaflæsning kan foregå her på hjemmesiden, via selvaflæsningskort eller telefon. Alle metoder er nemme og hurtige, og informationen ryger direkte i vores afregningssystem. På selvaflæsningskortet står de informationer, du behøver for at indtaste aflæsningen direkte her på siden.

Se mere om aflæsning via telefon

Selvaflæsning på nettet
Sådan indtaster du din selvaflæsning
1.
På selvaflæsningskortet er dit installationsnummer og kortnummer opgivet. Indtast disse i de to nedenstående felter.

2.
Tryk "Login".

3.Indtast din aflæsning i feltet "Målerstand".
4.
Tryk "Indsend".

5.
Hvis aflæsningen afviger væsentligt fra det forventede, vil du blive bedt om at efterse målerstanden igen og godkende den endelige aflæsning.

6.
Hvis der er fejl i din indtastning, vil systemet bede dig efterse din aflæsning, rette den og indsende igen.

7.
Tak for din indsendelse.

Indtast dine oplysninger

Ja det er jo præcist det som jeg hele tiden har ønsket. VERDO har bare sovet i timen og nu skal deres kunder så betale for det Sad

Find
Citér
20-03-2013, 09:03
Besked: #6
Lars-Jacobsen Offline

Uanset hvad så er der kun en til at betale, nemlig dig/kunden.

Alle SE nye smarte målere er altså betalt af deres egne kunder og ikke med DONG bugnende pengekasse, eller almindelige skattekroner.
Find
Citér
25-03-2013, 07:37
Besked: #7
Srh Offline

(20-03-2013 09:03)Lars-Jacobsen Skrev:  Uanset hvad så er der kun en til at betale, nemlig dig/kunden.

Alle SE nye smarte målere er altså betalt af deres egne kunder og ikke med DONG bugnende pengekasse, eller almindelige skattekroner.

Det er jeg med på, men det er sku, hverken ret eller rimeligt at man skal købe 2 spritnye målere inden for kort tid, når den gamle måler klarede opgaven i 40 år.

Find
Citér
25-03-2013, 11:04
Besked: #8
Lars-Jacobsen Offline

Den ene/første udskiftning er du selv skyld i pga solcellerne og at du vil på nettoordningen.

En evt. anden udskiftning er ikke sikkert bliver nødvendig, men kommer helt an på hvor forudsigende netselskabet har været i fbm den første udskiftning. (valg af måler og mulige funktioner)
Mange selskaber har iværksat udskiftning af sig selv, forhåbentlig fordi det kan betale sig og er en god foretning for både dem og kunden i det lange løb. Og ikke fordi det bare har været et lovkrav.

Man kan så diskutere om den mellemliggende udskiftning af mange målere fra de gamle drejeskive modeller til ikke fjenaflæselige elektroniske var smart.
Hertil kunne svaret være: Ja, hvis de gamle ikke kunne fåes mere og de skulle udskiftes afligevel pga. kontrol/fejl.
Ellers vil svaret være: Nej, for så kunne man ligesågodt have ventet til man var eninge om hvordan de skulle fjernaflæses.
Find
Citér
25-03-2013, 13:54
Besked: #9
Srh Offline

Ja jeg var klar over at der var en risiko for at jeg i mit selskab skulle betale, mens andre selskaber selv afholdte udgiften. Det retfærdiggør alligevel ikke denne uønskede merudgift for en service jeg ikke ønsker/behøver politisk besluttet eller ej.

Tidligere installerede fjern-aflæste målere giver ifølge "ingeniøren" ikke det ønskede resultat fordi de ikke kan timeafregne, så det er yderligere 1,5 million kunder som risikerer at skal skifte, fordi målet nu (og på bagkant af alt solcelle debatten) er smart-grid.

Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering