Renter fra kreditforeningslån med i beregning
|
19-03-2013, 13:49
Besked: #1
|
|||
|
|||
Renter fra kreditforeningslån med i beregning
Hej,
jeg har talt med en revisor som siger at man med fordel kan flytte renteudgifterne fra sit kreditforeningslån over på solcelle investeringen. Og det er ikke kun renterne fra penge brugt på solceller, men også renterne på hus lånet(i mit tilfælde renterne af ca. 2mio). (Man får selvfølgelig ikke fradrag for renterne som privat, hvis man flytter dem over under solcellerne, og det skal være lån med rente højere end 1 %) Er der nogen der kan fortælle mig hvad fidusen er i dette? Om man får fradraget det ene eller andet sted, giver vel det samme, eller hvad? Jeg kan simpelthen ikke regne det ud, og jeg kommer først til at snakke med revisoren igen i næste uge, så det kan min nysgerrighed ikke vente på. Venlig hilsen Thomas |
|||
19-03-2013, 15:03
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Renter fra kreditforeningslån med i beregning
Hvis du lader dem indgå i "2b Regnskabsmetoden - beskatning efter virksomhedsskatteloven", så er skatteværdien af fradraget større.
Men der er flere spørgsmål som kræver lidt beregning: Hvad er fordelen i forhold til at du må betale en revisor for at lave arbejdet? Hvordan vil du flytte passiver for 2 mil kr over i solcellevirksomheden uden tilsvarende beskattede aktiver (med tilhørende kapitalafkastbeskatning). Jeg tror ikke på den. --- 4kWp pakke XL-byg/FEIYUE Installeret 13.11.2012 28gr, syd +2gr --- |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|