SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Er det en god investering? Eller er Martin dum?
21-03-2013, 09:53
Besked: #1
klr Offline

Er det en god investering? Eller er Martin dum?
I går var Martin L ude med at der vil komme lovindgreb/ændring vedr. store solcelleanlæg (3 måneder efter loven blev lavet). Og vi kan lige erindre i forbifarten den lovgivning/ordning der blev lavet om husstandsvindmøller - som af mystiske grunde overhovedet ikke er omtalt i pressen.

Nu er emnet så fjernaflæste målere. Og det er sådan set fint - teknik er altid dejligt, haha. (min måler ER fjernaflæst - af mig selv)

Men, men. I JP i dag konfronteres Martin med den kendsgerning, at det vil koste 2 milliarder at indføre dem overalt - men kun give 10 millioner i "gevinst". Da han bliver spurgt, om han synes det er en god investering, svarer han: "Ja, for det er jo hvert år!"

Øhhhh. Hvor meget er det lige i procenter. Rigtigt - det er 0,5 procent i årlig forrentning. Uha, uha - giv mig de 2 milliarder, så skal jeg gerne levere 10 millioner om året.

Så kan jeg sandelig godt forstå, at han sidste år mente at solcelleordningen (årsafregning) var blevet "lukrativ".

Han er jo en elefant i en glasbutik! Totalt uden dømmekraft - nå, det har en elefant jo heller ikke (kun på savannen).

Jeg har lige det forbehold, at det kan værre der er tale om en trykfejl i JP - man skulle jo egentlig tro det. Hvis det altså ikke lige var Martin der udtalte sig.

[Billede: sollinkdyn.gif]
Find
Citér
23-03-2013, 11:10
Besked: #2
P.Jensen Offline

RE: Er det en god investering? Eller er Martin dum?
Egentlig tror jeg ikke Martin L. er dum. Han holder sig på sin minister taburet og ender med en høj minister pention. Han har også selv invisteret i solceller mens tid var.
Men staten fattes penge og når folk kan spare rigtigt mange penge på afgifter så går det ud over staten. Miliø afgifter er ikke lavet for at skåne miliøet men for at give penge i statskassen. Det lyder bare så godt at det er for miliøets skyld.
For nogle dage siden læste jeg i den lokale avis at et lokalt solcelle firma havde 15 containere stående i Kina og havde betalt en del af de 15 millioner kr. De var bekymmerede for en mulig ny EU told på solceller fra Kina. Det kunne lukke firmaet. Men nu laver regeringen et indgreb mod solcelle anlæg på under 400Kw. Så nu behøver de ikke at bekymere sig for hvad EU kunne finde på.
Find
Citér
23-03-2013, 11:39 (Denne besked var sidst ændret: 23-03-2013 af 12:09 P.Jensen.)
Besked: #3
P.Jensen Offline

Efter at have læst lidt mere om sagen så var ingrebet fordi der gik rygter om et 300 Mw anlæg.
http://ing.dk/artikel/rygte-om-monsterpa...ing-157328

Men nu skal anlægene monteres på et tag for at få 1.30 kr/Kwh for strømmen.

Så nu skal stativerne til solcellepaneler om designes så der først skal være et lag tag som panelerne kan monteres oven på.
Solcellerne skal instaleres på hvad der juridisk kan kaldes en bygning.
400Kw begrænsningen falder væk !
Det bliver nu ikke særligt kønt med et gang blik tag under alle panelerne på de fremtidige solcelleparker i DK. Big Grin
Find
Citér
23-03-2013, 12:09
Besked: #4
H.Hess Offline

(23-03-2013 11:39)P.Jensen Skrev:  Efter at have læst lidt mere om sagen så var ingrebet fordi der gik rygter om et 300 Mw anlæg.
http://ing.dk/artikel/rygte-om-monsterpa...ing-157328

Men nu skal anlægene monteres på et tag for at få 1.30 kr/Kwh for strømmen.

Så nu skal stativerne til solcellepaneler om designes så der først skal være et lag tag som panelerne kan monteres oven på.
Det bliver nu ikke særligt kønt med et gang blik tag under alle panelerne på de fremtidige solcelleparker i DK. Big Grin

Angel Dodgy Smile Big Grin Big Grin

Mvh
Harni

Paneler:20 stk 250Wp HCsolar
Inverter:Fronius IG Plus 60 V-2
Datalogger:Fronius Datalog Web
Check anlæg her
Find
Citér
26-03-2013, 10:10
Besked: #5
Stuhr Offline

Martin er ikke bare dum! Martin L. er upålidelig og fuld af løgn! Det var han m.h.t. solcellerne, hvor han, trods ALLE løfter, ændrede reglerne MED tilbagevirkende kraft.
Men nu manipulerer han jo igen med fakta for at "lokke" folk i fælden. Nu også med vindmøller.

Og et af resultaterne ses ved f.eks. HS Vind. "NYHED - NYHED - Køb en Viking 25kW husstandsvindmølle og få 2,5 kr. pr. kWh i 20 år."

Og går man ind på deres hjemmeside, linker de også til Martins pressemeddelse, http://www.kemin.dk/da-dk/nyhederogpress...eller.aspx , hvor han i linie 16 skriver "Støtten vil gælde i 20 år for møller mellem 0 og 25 kW." Fantastisk, spændende, flot.
Men springer man så til linie 27, står der pludselig det allermest vigtige, som man absolut skal holde sig for øje, INDEN man smider 250.000 - 750.000 kr i sådan en mølle, nemlig: "Frem til 2012 er der etableret husstandsvindmøller med en samlet effekt på ca. 5 MW, og forligskredsen er enige om at evaluere støtteniveauet, når der er udbygget med yderligere 2,5 MW eller senest i 2015.

Altså er ordningen reelt kun gældende i INDTIL VIDERE 2 år, og IKKE 20 år!

Jeg synes det er umoralsk, løgnagtigt og bevidst manipulerende!! Han er en skamplet på dansk politik! Hvem F..... tør købe med sådanne "løfter" fra ham?

Hvornår formår han nogensinde at lave noget som helst, hvor man som forbruger og borger, kan planlægge mere end "6 mdr" frem i tiden?
Hvorfor kan Hr. og Fru Danmark ikke få lov at spare en skilling uden at få en afgift, men kan du investerer 2 eller 3-cifrede millioner, så kan du få lov at tjene penge? Uden at "ødelægge" dit eget tag eller din egen udsigt!

Monteret: 24 x 255 w. sort znshine, 2 x sma 3000TL21.
Vacuum-solfangere, 2x30 rør.
Begge dele på 45° gr. tag, syd - 3°.
Og installeret Fastbrændselsfyr og Pillefyr.
Og jeg beholder mit oliefyr!
Man ved jo aldrig hvad de finder på ...
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering