SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Sider (3): 1 2 3 Næste »
Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
K-W-H Energy...Advarsel!!
24-03-2013, 22:49
Besked: #1
Birch-Nielsen Offline

K-W-H Energy...Advarsel!!
Ærede Solcellekolleger

Jeg skal prøve at fatte mig i korthed, selvom det er svært når man skal beskrive et forløb omkring en fejl-levering af et solcellepanel og det efterfølgende tovtrækkeri med den ansvarlige. Her skal jeg prøve at ridse op hvad der skete:
  • Bestiller i aug./sep. 2012 34 stk ZNSine ZX195(37)MS og 2 Sunny Boy invertere
  • Ved montering af opr. anlæg laver tømrer en fejl, men frigiver hermed plad til yderligere 4 paneler
  • Bestiller med det samme disse hos Wilberts
  • Henter i Shafflund efterfølgende fredag
  • Bemærker, at eet af panelerne er af en anden type ZXM5(72) - spørger Hr. Wilberts om dette er OK?
  • Får at vide af både Hr Wilberts og hans danske medarbejder at dette er helt OK så længe kWp spec. holder
  • Kommer hjem og monterer og det ser Herrens ud!!! Det nye panel er meget mørkere i sin fremtræden
  • Ringer til Wilberts Solar, og de lover at prøve at fremskaffe et nyt panel
  • Får at vide at lagermanden i Scafflund har et panel af samme (rigtige) slags til at ligge
  • Kører fra det midtjyske efterfølgende fredag til Scafflund
  • Afleverer det "forkerte" panel til lagermanden, der så pludselig ikke kan finde det "rigtige"
  • Lagermanden (stærkt svedende) ringer til både den danske medarbejder og Wilberts, og får endelig kontakt med Hr. Wilberts
  • Det viser sig at der har været et "kommunikationsproblem" mellem lagermand og Wilberts, og at der aldrig har været et "rigtigt" panel
  • Undertegnede må så tomhændet køre retur men får dog lovning af lagermanden på, at han personligt vil komme og aflevere det rigtige panel ved lagerindgang
  • Får en mail, hvor Wilberts danske medarbejder meddeler, at hr. Wilberts har fundet et passende panel helt i Frankfurt hos ZNShine-Solar
  • Lagermanden kommer som aftalt efterfølgende fredag og afleverer det "rigtige" panel med den rigtig type-plade (undrer mig dog over at panelet har sort bagside og ikke mk. grå som de andre
  • Viser sig så også efter montering, at frontglasset er af samme refleksfri beskaffenhed som det forrige, og derved meget mørkere i udseende
  • Kontakter Wilberts og får at vide at de ikke kan gøre mere for mig
  • Finder K-W-H Energi gennem dette forum, og kontakter dem med min historie for hjælp
  • Får en venlig mail fra Hr. Kossen, at det faktisk er hans fejl, da de har været leverandør til Wilberts, og at han snarest skal rette fejlen
  • Herefter følger ca. 2-3 mdr. med mail korrespondance med en hel masse undskyldninger fra hr. Kossen om hvorfor der ingenting sker
  • Undskyldninger som: I´ll give you info when we have the panel on stock - eller - The panels on stock has other backsheet than you want - eller - One of our partner will have one of those panels in stock. I will call him today. Only producing one panel with that backside is impossible....er blot nogle af de undskyldninger Hr. Kossen er kommet med

Nu har jeg så kontaktet ZNShine Solar i håb om at de kan anvise en (ærlig) forhandler der ligger inde med den type af ZX195(37)MS jeg har 34 af i forvejen.

Og hvad er moralen så i dette? Tja, lad være med at snakke om SERVICE i forbindelse med købet (som mange har tendens til i dette forum...99,9% af alle forhandlere yder TopDollar Service i forb. med købet) men forhold Jer til den SERVICE der ligger efterfølgende såfremt der skulle blive problemer ift. evt. reklamationer. Jeg kan i denne henseende bestemt IKKE anbefale K-W-H Energi og Hr. Christian Kossen.

Mvh Folke

Ps.: Ville have vedh. et par fotos, men synes muligheden er fjernet igen?

38 (?) stk. ZNShine 195W(Black)(37)MS - Ialt 7,41kWp
2 stk. SMA SB 3000TL-21
WASI monteret.
Azimut +45° SV
Tag 45°
http://www.pv-log.com/photovoltaikanlage...ower-plant
Find
Citér
25-03-2013, 09:15
Besked: #2
micfrank Offline

RE: K-W-H Energy...Advarsel!!
Hej Folke
Prøv lige at ring eller mail til Per, han har mulig vis, nogle stykker ligger med en type betegnelse ZX 195 37 MS
selv om det er germanium er farven den samme

Schmalfeldt Solar Aps
v/ Per Schmalfeldt

Lyøvej 6
5800 Nyborg

25 32 54 21
schmalfeldt@galnet.dk

SchmalfeldtSolar.dk
CVR.NR. 34 46 68 90

Med venlig hilsen Michael Frank
Find
Citér
25-03-2013, 20:18
Besked: #3
Birch-Nielsen Offline

(25-03-2013 09:15)micfrank Skrev:  Hej Folke
Prøv lige at ring eller mail til Per, han har mulig vis, nogle stykker ligger med en type betegnelse ZX 195 37 MS
selv om det er germanium er farven den samme

Schmalfeldt Solar Aps
v/ Per Schmalfeldt

Lyøvej 6
5800 Nyborg

25 32 54 21
schmalfeldt@galnet.dk

SchmalfeldtSolar.dk
CVR.NR. 34 46 68 90

Med venlig hilsen Michael Frank

Hey Michael

Mange tak for tippet - det vil jeg prøve. Per blev - som jeg oplevede det - brændt af mht. ZNShine, da FEIYUE tog monopolet herhjemme. Men det er da værd et forsøg. Tak!

Mvh Folke

2 stk. SMA SB 3000TL-21
WASI monteret.
Azimut +45° SV
Tag 45°
Find
Citér
25-03-2013, 20:35
Besked: #4
Birch-Nielsen Offline

...Og for lige at "krydre" lidt, så menigmand kan danne sig et indtryk af en ægte lykkeridder indenfor solceller, så er her (sakset fra mail) hvad Hr. Kossen fra K-W-H Energy skrev i den første henvendelse (det var naturligvis før Lidegaard "sænkede solcelle-bommen"):

"Dear Jes,

I know Mr. Wilberts.
We´re the supplier . I think i made a mistake. Not Mr. Wilberts. So please do not be angry about him.
I´m very sorry for that. But we will solve the problem. Now i it´s evening in China. I will ask head office China on monday morning .
Please do not be worry. We will make you satisfied.

Best Regards
Christian"

Ak ja....det troede jeg sgu ærligt på...og det er så næsten det værste ;-)

Mvh Folke

2 stk. SMA SB 3000TL-21
WASI monteret.
Azimut +45° SV
Tag 45°
Find
Citér
25-03-2013, 22:20
Besked: #5
Blik og Lavenergi Offline

(25-03-2013 20:35)Birch-Nielsen Skrev:  ...Og for lige at "krydre" lidt, så menigmand kan danne sig et indtryk af en ægte lykkeridder indenfor solceller, så er her (sakset fra mail) hvad Hr. Kossen fra K-W-H Energy skrev i den første henvendelse (det var naturligvis før Lidegaard "sænkede solcelle-bommen"):

"Dear Jes,

I know Mr. Wilberts.
We´re the supplier . I think i made a mistake. Not Mr. Wilberts. So please do not be angry about him.
I´m very sorry for that. But we will solve the problem. Now i it´s evening in China. I will ask head office China on monday morning .
Please do not be worry. We will make you satisfied.

Best Regards
Christian"

Ak ja....det troede jeg sgu ærligt på...og det er så næsten det værste ;-)

Mvh Folke

Sådan skriver kinesere altid det er en del af deres kultur at vise den gode
facade alt andet vil få dem til at tabe ansigt

mvh Rolan
WWW Find
Citér
26-03-2013, 20:17 (Denne besked var sidst ændret: 26-03-2013 af 20:18 Birch-Nielsen.)
Besked: #6
Birch-Nielsen Offline

(25-03-2013 22:20)Blik og Lavenergi Skrev:  Sådan skriver kinesere altid det er en del af deres kultur at vise den gode
facade alt andet vil få dem til at tabe ansigt

mvh Rolan

Hej Rolan

Jeg tror da at Hr. Christian Kossen fra K-W-H Energi i Dersum er af Germansk oprindelse? Ja, skal da ikke kunne lægge en vis legemsdel på blokken, men navnet lyder da ikke kinesisk? ;-)

Iøvrigt fik jeg at vide af Wilberts danske medarbejder, at Hr. Jürgen Wilberts havde "været helt i Frankfurt hos ZNShine-Solar" for at finde et passende panel. Nu viser det sig så, at det kom lige henne fra "hjørnet i Dersum" hvor Hr. Wilberts jo også holder til. Jeps, er virkelig blevet "røvet" her....det sker heldigvis sjældent, men når det sker bliver jeg temmelig...ihærdig ;-)

Mvh Folke

2 stk. SMA SB 3000TL-21
WASI monteret.
Azimut +45° SV
Tag 45°
Find
Citér
26-03-2013, 22:52
Besked: #7
rapzak Offline

Hej,

Jeg har kun gode erfaringer med firmaet... (K-W-H)

Kørte ned og hentede anlæget, dog uden inverter, da den ikke var på lager...
Inverten kom ca. som forventet, men tids nok.
Jeg fik monteret tag krogene lidt forkert så kom til at mangle 6 tror jeg...
Dem sendte han gratis med inverteren...

Så jeg har kun fået god service og fået det jeg skulle have.

Har nu heller ikke stået i en reklamations sag.
Men ved der har været en tråd om en der fik byttet en inverter uden problemer, dog vidst direkte ved delta.

(Dette er ikke for at fremme nogle etc. for den anden sag er jo trist... men bare for at give lidt feedback)

Kasper
Find
Citér
28-03-2013, 06:50
Besked: #8
Birch-Nielsen Offline

(26-03-2013 22:52)rapzak Skrev:  Hej,

Jeg har kun gode erfaringer med firmaet... (K-W-H)

Kørte ned og hentede anlæget, dog uden inverter, da den ikke var på lager...
Inverten kom ca. som forventet, men tids nok.
Jeg fik monteret tag krogene lidt forkert så kom til at mangle 6 tror jeg...
Dem sendte han gratis med inverteren...

Så jeg har kun fået god service og fået det jeg skulle have.

Har nu heller ikke stået i en reklamations sag.
Men ved der har været en tråd om en der fik byttet en inverter uden problemer, dog vidst direkte ved delta.

(Dette er ikke for at fremme nogle etc. for den anden sag er jo trist... men bare for at give lidt feedback)

Kasper

Hej Kasper

Det er ritigt fint at du oplever en god service ifm. købet af dit anlæg hos K-W-H, men som du selv skriver, så har du heller ikke stået i en reklamationssag med Hr. Kossen...for så er det slut med den gode "service" Hos mig drejer det sig som sagt om et enkelt (1) panel. Da jeg købte mit anlæg hos WILBERTS i aug./sep. 2012, var der rigtigt mange her på forum der faldt totalt på halen over den helt KANON service man oplevede, når man SELV hentede sit anlæg i en hal i et industrikvarter i Scafflund. Man oplevede den fantastiske service IKKE at være i stand til at kommunikere med lagermedarbejderen (lette, ester, lithaur eller andet østeuropæisk) hvis man ikke lige talte tysk, og WILBERTS danske medarbejder ikke var der. Man oplevede en helt KANON service i forbindelse med, at lagermedarbejderen var i stand til at skære de 6 mtr. lange skinner over i to halvdele..hvis man ellers spurgte! Ja, og bageren spørger da også om jeg vil have mit rugbrød skåret i skiver og den lokale trælasthandel spørger også beredvilligt ved køb af lange lægter, om de skal dele det i to så det er nemmere at have på traileren!

Det jeg vil pointere med ovenstående er den - for mig totalt uforståelige - HYPE omkring de køb af anlæg vi har lagt i Tyskland hos diverse forhandlere. Tror vi danskere i vores totale IVER efter at gøre en god investering (på det tidspunkt) "faldt alt for meget på halen"....en lemmingeffekt af benovelse over at spare nogle tusser, hvor forhandlerne - WILBERTS, K-W-H Energy etc - på en måde fremstod som GUDER udi i salg af solcelleanlæg.

Lad os endelig håbe på at de hører os - guderne - nu når de første reklamationer begynder at tikke ind, og at vi så ikke står som Moses og råber i ørkenen Angry Jeg er sgu' bange for det.

Mvh Folke

Ps.: Jeps - er selv en af dem der købte anlæg hos WILBERTS...men uden benovelse. Tværtimod. Bare spørg Kim.

2 stk. SMA SB 3000TL-21
WASI monteret.
Azimut +45° SV
Tag 45°
Find
Citér
28-03-2013, 07:07
Besked: #9
crj100 Offline

Folke
Du lyder som en bitter gammel mand. Kom nu videre...... Livet er ganske enkelt for kort til bitterhed. Ja, du har haft en uheldig oplevelse, men det ændrer ikke ved, at der er massevis af andre med positive oplevelser fra samme sted!

Kostal PIKO 5.5, 20 x TS-M260B (5.2 kWp)
Esbjerg, Tag 45°, orienteret 190°

Månedsproduktion Edelsvej

[Billede: 975078761.gif]
Find
Citér
28-03-2013, 10:40
Besked: #10
Birch-Nielsen Offline

(28-03-2013 07:07)crj100 Skrev:  Folke
Du lyder som en bitter gammel mand. Kom nu videre...... Livet er ganske enkelt for kort til bitterhed. Ja, du har haft en uheldig oplevelse, men det ændrer ikke ved, at der er massevis af andre med positive oplevelser fra samme sted!

Hej crj100

Jamen jeg er skam ikke bitter - bare vred! I mine øjne er det ikke denne måde man som proffessionel driver virksomhed på. Mener du det? Hvilke positive oplevelser er det du henviser til? Er det at selve HANDLEN som folk har foretaget er gået gnidningfrit? Når du går i ALDI og køber en leverpostej, eller i FONA og køber et TV, så oplever du vel også KANON service (det er denne floskel man har hørt så tit herinde)? Det er da klart at en mand der står og skal have ca. 100.000,- dkr af dig ikke ligefrem står og behandler dig dårligt.

Til slut en lille lignelse omkring service: Der var engang en mand (gæt selv hvem ;-) der købte et 50" LG TV. Da han fik det sluttet til, viste det sig at der løb en tynd pixel-linie fra øverst til nederst i skærmen. En mindre detalje ville nogen (konen) sige, men det var alligevel lidt træls at sidde og kigge på, syntes manden Så manden sendte en mail (med et "screen-shot" af fejlen) til forhandleren, der næste dag vendte tilbage og spurgte, hvornår DHL kunne hente TV'et.? De kom to dage efter. Herefter gik der desværre et par uger med rep., men så kom TV'et også tilbage med et splinternyt panel. Fejlen rettet. Sagen afsluttet. Se DET er service IMPOW!

Mvh Folke

Ps.: Kære cjr100. Ville du selv acceptere at have et panel siddende de næste 30 år(?) hvis visuelle fremtræden var ca. 40% mørkere (dette var retorisk)

2 stk. SMA SB 3000TL-21
WASI monteret.
Azimut +45° SV
Tag 45°
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Sider (3): 1 2 3 Næste »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering