sikring af egetforbrug
|
26-03-2013, 12:43
Besked: #1
|
|||
|
|||
sikring af egetforbrug
Hej
jeg går og planlægger et lille solcelle-anlæg efter de nye regler der bare skal nedsætte el-regningen og dække en del af eget-forbruget. hvis det var muligt ville jeg gerne undgå tilslutning til det offentlige el-net og alle de gebyrer der åbenbart følger med her, men har ikke lyst til at rode med en batteriløsning - spørgsmålet er derfor: er der nogen der kender noget smart udstyr eller har ideen til at lave følgende - en dingenot der sidder efter inverteren der sikrer at egetforbrug på 230 v systemet dækkes og eventuelt overskydende effekt afsættes i et varmelegeme frem for at aflevere det på nettet? mvh. Huxi |
|||
26-03-2013, 13:05
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: sikring af egetforbrug
I Tyskland er der løsninger i den retning. Der skal man vist have 70% egetforbrug på en af løsningerne.
Men principielt er det vel bare at tjekke din elmåler via ir øje. Hvis du eksporterer, så tænder din computer for varmelegemet. Povl H. Pedersen - Brabrand Solutronic SP100-DK inverter 28 stk LG MonoX Black 250W (14 SW, 14 E - Az: 25 gr). ![]() ![]() |
|||
26-03-2013, 13:34
Besked: #3
|
|||
|
|||
RE: sikring af egetforbrug
jeg har set at SMA har et "sunny island" system - det står dog til ca. 10.000 euro...... hvilket er lidt ude af rækkevidde lige pt. jeg leder videre efter et eller andet smart
![]() Huxi |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|