SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Deihl 4600h
27-03-2013, 20:21
Besked: #1
Andreas larsen Offline

Deihl 4600h
Hej
Jeg har en deihl 4600h inverter der falder ud en gang i mellem. I dag faldt den ud til eftermiddag med fejlkode low ac volt altså noget med at der skal være lav net spænding. Den restarter og køre så normalt igen men jeg ved bare ikke hvorfor den gør det.
Er der nogle af jer der har en magen til og har oplevet samme problem?
Jeg har kunne måle et spænding dyk på el-nettet så der kun var 205-210v men er det nok til at den vil restarte?
Find
Citér
27-03-2013, 20:48
Besked: #2
H.Hess Offline

RE: Deihl 4600h
(27-03-2013 20:21)Andreas larsen Skrev:  Hej
Jeg har en deihl 4600h inverter der falder ud en gang i mellem. I dag faldt den ud til eftermiddag med fejlkode low ac volt altså noget med at der skal være lav net spænding. Den restarter og køre så normalt igen men jeg ved bare ikke hvorfor den gør det.
Er der nogle af jer der har en magen til og har oplevet samme problem?
Jeg har kunne måle et spænding dyk på el-nettet så der kun var 205-210v men er det nok til at den vil restarte?

Umiddelbart lyder det som at der enten hos dig eller hos nogle naboer er noget maskineri der kan trække nettet ned. I gamle dage( mere end 50 tilbage) var det ikke ualmindeligt at opleve at lyset blinkede når den nærliggende gård startede kværnmotoren. Også juleaften når der skulle steges og brases kunne man opleve at lysstyrken blev mindre. Selv et 17" s/h fjernsyn fik et meget lille billed. Det var et sidespring. Står der noget i manualen omkring lav netspænding? Ellers må du have fat i montøren. Det er muligt at logge netspændingen for at få mere præcise oplysninger.

Mvh
Harni

Paneler:20 stk 250Wp HCsolar
Inverter:Fronius IG Plus 60 V-2
Datalogger:Fronius Datalog Web
Check anlæg her
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering