Fronius Datalogger Web 2 - ingen data
|
29-03-2013, 12:59
Besked: #1
|
|||
|
|||
Fronius Datalogger Web 2 - ingen data
Jeg har en Fronius Inverter IG Plus60 v-2 samt en datalogger.
Det er ikke lykkes mig at få data fra inverteren ud på Dataloggeren. Inde på "Fronius Solar.web" står der følgende fejl: "Your PV system "bj" has not sent data to Solar Web. Set your Datalogger that it sends data to Solar.Web" Der er kabelforbindelse mellem Inverter/Comcard og Dataloger med grønt lys i begge ender. Skal man ind i dataloggeren og sætte noget op og hvordan kommer man derind? vh bjo |
|||
29-03-2013, 21:31
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Fronius Datalogger Web 2 - ingen data
(29-03-2013 12:59)bjo Skrev: Jeg har en Fronius Inverter IG Plus60 v-2 samt en datalogger. Din datalogger tilgår du fra en webbrowser på dataloggerens IP adresse. Under settings i din datalogger skal du sætte settings op. HAr du husket i solarweb at sætte din datalogger ID ind (240.xxxxxx) Dit datalogger ID findes i menuen Settings - System info |
|||
30-03-2013, 09:32
Besked: #3
|
|||
|
|||
(29-03-2013 12:59)bjo Skrev: Jeg har en Fronius Inverter IG Plus60 v-2 samt en datalogger. Ja, du skal ind i dataloggeren for at sætte den op. Fulgte du den vejledning der fulgte med loggeren? Ellers kan den ses her i vejledningen .Den er også på dansk på side 4. Vær opmærksom på rubrik 3. Det ser nemlig ud som der opstår en fejl. Derefter skal du ind i menuen Settings>Network>lan. Her indtastes den ip adresse som loggeren skal have for at din router kan se den. Husk save bagefter. De andre menuer under settings skal du også ind,men det kan gøres bagefter. Husk først at flytte omskifteren på loggeren fra 169.254.0.180 til assigned ip. Du åbner nu en browser og i adresselinien skriver du nu den ip som du gav loggeren og du skulle gerne få et billed op der viser forskellige data fra inverteren i real time. Herefter skal du ind i menuen Settings> Solar.web>Solar.web registration. Her skal du sætte en konto op hos Fronius. Det er den du skal bruge for at kunne se dit anlæg fra andre PC'er, men også din egen. I menuen settings> Solar.web skal du sætte en prik i Yes for at få loggeren til at sende data og længere nede på siden skal du angive hvordan og hvornår det skal gøres. Jeg har sat min til at gøre det hver time fra kl6:00 til kl 21:00. Husk save. Men det er kun dig der kan se din logger. Det skulle være muligt for andre også, men jeg har endnu ikke fundet ud hvordan man gør det. Mvh Harni Paneler:20 stk 250Wp HCsolar Inverter:Fronius IG Plus 60 V-2 Datalogger:Fronius Datalog Web Check anlæg her |
|||
30-03-2013, 17:58
Besked: #4
|
|||
|
|||
Det skulle være muligt for andre også, men jeg har endnu ikke fundet ud hvordan man gør det. -->>
Du skal ind i din solarweb. Derinde sætter opretter du en ny useradgang under >Administration - Add new user< I system assignment sætter du denne bruger som Guest I unblock PV system sætter du din nye bruger adgang Du kan nu give dit gæste adgang til andre hvorefter de kan logge ind. Hvis du vil bruge dit user adgang mere generelt til at sætte public link til din hjemmside eller diagram på din hjemmeside må du efter oprettelse af bruger gå i >add-on< services. Du sætte derefter op som link / diagram |
|||
10-04-2013, 18:00
Besked: #5
|
|||
|
|||
(30-03-2013 09:32)H.Hess Skrev: Ja, du skal ind i dataloggeren for at sætte den op. Fulgte du den vejledning der fulgte med loggeren? Ellers kan den ses her i vejledningen .Den er også på dansk på side 4. Vær opmærksom på rubrik 3. Det ser nemlig ud som der opstår en fejl. Derefter skal du ind i menuen Settings>Network>lan. Her indtastes den ip adresse som loggeren skal have for at din router kan se den. Husk save bagefter. De andre menuer under settings skal du også ind,men det kan gøres bagefter. Husk først at flytte omskifteren på loggeren fra 169.254.0.180 til assigned ip. Du åbner nu en browser og i adresselinien skriver du nu den ip som du gav loggeren og du skulle gerne få et billed op der viser forskellige data fra inverteren i real time. Herefter skal du ind i menuen Settings> Solar.web>Solar.web registration. Her skal du sætte en konto op hos Fronius. Det er den du skal bruge for at kunne se dit anlæg fra andre PC'er, men også din egen. I menuen settings> Solar.web skal du sætte en prik i Yes for at få loggeren til at sende data og længere nede på siden skal du angive hvordan og hvornår det skal gøres. Jeg har sat min til at gøre det hver time fra kl6:00 til kl 21:00. Husk save. Hej, hvordan ved jeg hvilken ipadresse jeg skal skrive? På min bærbare står det til at hente ny ip automatisk. |
|||
10-04-2013, 18:09
Besked: #6
|
|||
|
|||
(10-04-2013 18:00)6070DK Skrev: Hej, Du bør efter give din weblogger en fast IP adresse. Dette gøres nemmest under opsætning hvor du aktiverer kontakten for at få den pre-definerede IP. Hvis du ellers har været opsætningen igennem og ikke sat en IP er det nemmeste nok at gå ind i din router for at se hvad adresse den har givet til din logger - alternativt er det nemmeste nok bare at prøve. Hvis din router uddeler adresser fra fx 192.168.0.100 er det bare at prøve 192.168.0.101, 102, 103 osv. med mindre du har meget IT udstyr på vil du snart finde den. |
|||
10-04-2013, 18:33
Besked: #7
|
|||
|
|||
(10-04-2013 18:09)hensan Skrev: Du bør efter give din weblogger en fast IP adresse. Dette gøres nemmest under opsætning hvor du aktiverer kontakten for at få den pre-definerede IP. Tak for hurtig svar. Jeg har sat dataloggeren til at have dynamisk ip, og nu lyser den grøn. På ipad appen kan jeg se aktuel produktion, men hvis jeg går ind på nettet - solarweb, og trykker real time, så siger den at den ikke har sendt data til solarweb. Kan man ikke se aktuel produktion derinde? |
|||
10-04-2013, 18:39
Besked: #8
|
|||
|
|||
(10-04-2013 18:33)6070DK Skrev: Tak for hurtig svar. Jeg har sat dataloggeren til at have dynamisk ip, og nu lyser den grøn. På ipad appen kan jeg se aktuel produktion, men hvis jeg går ind på nettet - solarweb, og trykker real time, så siger den at den ikke har sendt data til solarweb. Kan man ikke se aktuel produktion derinde? Hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtigt så har du produktionsdata på din ipad når du er i huset men ikke nogle data når du logger på din konto på http://www.fronius.solarweb.com ?? Har du data på din Ipad hvis du ikke er på dit eget netværk ? Har du husker at sætte din datalogger til at logge data til solarweb ? |
|||
10-04-2013, 18:45
Besked: #9
|
|||
|
|||
(10-04-2013 18:39)hensan Skrev: Hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtigt så har du produktionsdata på din ipad når du er i huset men ikke nogle data når du logger på din konto på http://www.fronius.solarweb.com ?? Ja, når jeg er logget på mit netværk, så kan jeg se data, men ikke når jeg slår det fra. Så det kommer ikke ud af huset. Jeg har gjort ligesom på billedet. Mærkeligt. |
|||
10-04-2013, 18:49
Besked: #10
|
|||
|
|||
(10-04-2013 18:45)6070DK Skrev: Ja, når jeg er logget på mit netværk, så kan jeg se data, men ikke når jeg slår det fra. Så det kommer ikke ud af huset. Jeg har gjort ligesom på billedet. Mærkeligt. Nå, nu har den opdateret. Den skulle lige tænke sig om. På min app på telefonen, viser den 3 grønne streger ude foran mit brugernavn når jeg er på det trådløse, og ligeså snart jeg slår det fra, så forsvinder de. Kan man kun se aktuel produktion hvis man er " hjemme"? |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|