Anlæg på fladt tag
|
08-04-2013, 19:02
Besked: #11
|
|||
|
|||
RE: Anlæg på fladt tag
Hej
Her er et link til den tyske fabrikant http://www.mounting-systems.de/mounting-...light.html Jeg fik en fast pris på 30 stk LG 255W moduler incl Lambda light system. Jeg kan ikke rigtigt anbefale min leverandør da flere ting gik galt i leveringen :-(. Men VIGTIGT er det at bestille systemet med "LANGE SCHIENE" . Der findes 3 måder at fastmontere solcellerne på og den med lange tværgående skinner som på andre anlæg er efter min bedste overbevisning den eneste rigtige måde at gøre det på. Skulle nogen have interesse i dette system vil jeg hjertens gerne være behjælpelig med mine erfaringer :-) Når endeligt man har de rigtige komponenter så er det et rigtigt godt system og efter min mening det flotteste til fladt tag når de skal stå op . mvh. Highlander |
|||
21-04-2013, 19:26
Besked: #12
|
|||
|
|||
Flot løsning. Hvad regner du med merproduktionen er i forhold til helt fladt?
Hvad er afstanden mellem rækkerne? http://www.vucsv.dk/steenssolceller 6.72 kwp, 8 grader taghældning, 250 grader vest-sydvest Mellem Viborg og Silkeborg |
|||
24-04-2013, 17:20
(Denne besked var sidst ændret: 24-04-2013 af 17:21 highlander.)
Besked: #13
|
|||
|
|||
Tror 10-15 % mere , kan ikke huske den nøjagtige afstand , men den er jo selvfølgeligt beregnet sådan at der ikke kastes skygger på de bagved liggende paneler .
|
|||
25-04-2013, 09:27
Besked: #14
|
|||
|
|||
De ligger alligevel ret fladt. Burde de ikke afpasses efter den lavere sol i vintermånederne?
Er der nogen erfaringer med justerbare anlæg? en sommer/vinteromstilling to gange om året, eller ligefrem servostyrede? http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=19533&sid=17383 |
|||
25-04-2013, 15:37
Besked: #15
|
|||
|
|||
(25-04-2013 09:27)leifnel Skrev: De ligger alligevel ret fladt. Burde de ikke afpasses efter den lavere sol i vintermånederne? Du kan jo hente mit regneark her http://www.solcelledebat.dk/showthread.php?tid=2574 Vælg den sidste udgave i meddelse #5 Så kan du eksperimentere med forskellige beregninger af maximale produktion Hvor du varierer tiden året samt hældning og retning på paneler. Du må da gerne delagtig gøre os andre i overvejelserne. Hvis du alene vil se forventede produktion så sletter du bar kolonnen med den faktiske produktion. Hilsen Tage |
|||
26-04-2013, 12:52
Besked: #16
|
|||
|
|||
Hej
Jeg kunne ikke lade være med at se på dette. Jeg indsætter 2 grafer. begge er beregnet på et 6kWp anlæg, med en sydretning. Hældningen er varieret mellem 0 og 90 grader. Se på graferne - Om vinteren skal hældningen være ca 80 grader for at være vinter optimal Om sommeren er ca 15 grader det optimale. Hvor man bedst årsproduktion ved en fast vinkel kan jeg ikke gennemskue, men sikkert ca omkring 45 grader som vist er almindelig kendt. Hvis jeg selv skulle have et anlæg på fladt tag, og hvis jeg skulle være på den nye ordning, hvor man helst skal bruge mest muligt selv, så ville jeg vælge en fast hældning på ca 60 grader, for at få en rimelig produktion på vinterdagene. Og dette giver stadig en rimelig produktion om sommeren. Når den flade hældning giver så godt om sommeren, så er det fordi panelerne bestråles tidligt om morgenen endnu inden solen når i øst og her er vinklen rimelig. Om vinteren er dette uden betydning, fordi solen endnu ikke er stået op. Men se nu på graferne. (hvis man skulle lave en bedre konklusion, så burde man lave denne vinkel overvejelse med en måneds mellemrum). |
|||
28-04-2013, 08:54
Besked: #17
|
|||
|
|||
Nu mener jeg jo at et solcelleanlæg på ingen måder pynter på et hus , ja ligefrem mener jeg faktisk at nogle huse bliver direkte grimme med deres installationer .
Jeg har valgt den løsning jeg fandt var pænest på mit hus da det var vigtigt for mig . Og i stedet for at tænke på justerbare løsninger mm. Så har jeg valgt at fokusere på at få en "pæn" løsning som kan dække mit årsforbrug af kWh. Og det er lykkedes blot ved at sætte et par ekstra elementer på , det kompenserer for at anlægget står med 15 graders hældning. |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|