fronius Solar.service
|
31-03-2013, 23:32
Besked: #1
|
|||
|
|||
fronius Solar.service
Hej
jeg har nu bøvlet i 3 hele dage jeg kan ikke komme i kontakt med min datalogger. jeg har en fronius datalogger web 2 og bruger wlan. alting virker på solarweb.com jeg har installeret det nye program fra Fronius solar.service og det eneste jeg skal bruge er min dataloggers ip og den skulle være 192.168.1.181 men der er ingen forbindelse???? har også prøvet solar.access der kan jeg heller ikke få forbindelse når jeg bruger ethernet og skriver min ip adresse |
|||
01-04-2013, 09:55
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: fronius Solar.service
(31-03-2013 23:32)kimsvr6 Skrev: Hej Jeg har ikke selv Wlan option så der er jeg ikke til meget hjælp. For at lave en systematisk fejlfinding har du prøvet at koble dit Wlan fra og køre kablet ? Når du har fået den kablede version op at køre kan du udvide med Wlan ? Din LAN IP siger 169.254.0.180 - Det er den default når IP switch er aktiveret - Har du husket at stille switch tilbage således at din datalogger får tildelt IP fra din DHCP/statiske IP ? |
|||
01-04-2013, 10:12
Besked: #3
|
|||
|
|||
Jeg takker hensan
mit problem er at jeg har alt for langt ud til min logger. men jeg syntes det er en god ide at prøve med kabel først så jeg vil prøve med en bærbar. |
|||
01-04-2013, 10:24
Besked: #4
|
|||
|
|||
hej hensan
hver gang jeg sætter min logger statisk virker den ikke på wlan? |
|||
01-04-2013, 11:37
Besked: #5
|
|||
|
|||
(01-04-2013 10:24)kimsvr6 Skrev: hej hensan Jeg har ikke selv Wlan så der har jeg ikke praktisk viden - Jeg kan ikke engang komme ind i menuen da dataloggeren (naturlig) ikke finder Wlan stick Jeg ved hvor du kommer fra i landet - Er det ikke en i nærheden der har en fungerende fronius system/datalogger som du kunne besøge for ved ombytning prøve at bruge udelukkelses metoden indtil du finder fejlen ? Hvis du er fra omkring Horsens skulle du være velkommen her. |
|||
01-04-2013, 12:11
(Denne besked var sidst ændret: 01-04-2013 af 12:12 micfrank.)
Besked: #6
|
|||
|
|||
Hej kimsvr6
din iP address skal ligge i den samme address felt 192,168,1,181 er din IP address på ruderen og 169.254.0.180 er iPaddress på Fronius. du skal ender Fronius 169.254.0.180 til et address der heder 192.168.1.xxx xxx bestemmer du selv Hilsen Michael Frank |
|||
03-04-2013, 05:26
Besked: #7
|
|||
|
|||
Problemet løst
Jeg download et program på min mobil som kunne pinge hele mit netværk og wupti så kunne jeg se ip adressen på mit wlan til webloggeren så nu køre det:-) |
|||
03-04-2013, 08:32
Besked: #8
|
|||
|
|||
(03-04-2013 05:26)kimsvr6 Skrev: Problemet løst Hvilket operativsystem bruger du? Jeg har prøvet med både XP og Vista og ingen af dem fungerer. Installeringen er ikke noget problem. Men når programmet startes får jeg ikke muligheden for vælge tilslutningsmåde til anlægget. Feltet er tomt i XP og i Vista får jeg kun muligheden for en seriel forbindelse (com 1). Hvis ikke det lykkes for mig er ulykken ikke så stor udover at være nysgerrig. Mit anlæg kører som det skal. Mvh Harni Paneler:20 stk 250Wp HCsolar Inverter:Fronius IG Plus 60 V-2 Datalogger:Fronius Datalog Web Check anlæg her |
|||
03-04-2013, 15:55
Besked: #9
|
|||
|
|||
(03-04-2013 08:32)H.Hess Skrev: Hvilket operativsystem bruger du? Jeg har prøvet med både XP og Vista og ingen af dem fungerer. Installeringen er ikke noget problem. Men når programmet startes får jeg ikke muligheden for vælge tilslutningsmåde til anlægget. Feltet er tomt i XP og i Vista får jeg kun muligheden for en seriel forbindelse (com 1). hej. Jeg har windows 7 Venlig hilsen Kim |
|||
03-04-2013, 20:58
Besked: #10
|
|||
|
|||
(03-04-2013 08:32)H.Hess Skrev: Hvilket operativsystem bruger du? Jeg har prøvet med både XP og Vista og ingen af dem fungerer. Installeringen er ikke noget problem. Men når programmet startes får jeg ikke muligheden for vælge tilslutningsmåde til anlægget. Feltet er tomt i XP og i Vista får jeg kun muligheden for en seriel forbindelse (com 1). Hvad er det praesist du har problemer med at installere - Solar.access ? Jeg fandt en aeldre XP/32 bit computer frem og proevede at installere- der var ingen problemer med at installere. Den installere og fungerer paa samme maade som paa min win7 eller en win8 jeg har proevet. Den solar.access jeg proevede at installerer er den version 1.60 som er til download paa deres hjemmeside pt for download. Har du installeret microsoft net framework samt husket at sige ja til at tillade trafik ved din firewall ? Er det den markerede du ikke kan vaelge type i ? |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|