Overvågning Danfoss Ulx
|
01-04-2013, 07:41
Besked: #1
|
|||
|
|||
Overvågning Danfoss Ulx
Så er programmet klar til at rulle ud offentligt, på dette link http://www.frederiksson.dk/danfoss/danfoss.html kan du få alt den viden der skal til, for at bygge sin egen datalogget til sit solcelle anlæg hvor Danfoss ulx er anvendt.
På linket ligger der et image til sdhc kort, en pakket fil med Danfoss bibliotek, som bare skal kopieres som beskrevet på Frankie Frederiksson´s hjemmeside, stor tak til Frankie for det arbejde han har lagt i fortolkningen af Danfoss Comlynx Data protocol og implementeret dette i Perl og C++ Vi håber selvfølgelig at mange vil få glæde af dette, og der vil komme en opdatering så programmet også kan køre op mod Danfoss Tlx modellerne. Mvh Ronny Thiesen |
|||
01-04-2013, 10:18
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Overvågning Danfoss Ulx
Hold da op et lækkert projekt!
Har lige fået gang i mit eget anlæg med en TLX Pro+ og jeg synes selv at ~2500 for en CLX Home er for dyrt, dette projekt ser rigtigt spændende ud! Godt gået! Anlæg: Danfoss 6KW TLX-Pro+ | 35 x 250W Himin HG-250S mono paneler på 2 tagflader (22 samt 13 paneler). Stik syd, 15 graders hældning på taget. |
|||
01-04-2013, 15:33
Besked: #3
|
|||
|
|||
Ser ud som et supergodt og gennemarbejdet projekt. Flot at I sådan deler program og viden "non-profit"
![]() Kostal PIKO 5.5, 20 x TS-M260B (5.2 kWp) Esbjerg, Tag 45°, orienteret 190° Månedsproduktion Edelsvej ![]() |
|||
02-04-2013, 12:04
Besked: #4
|
|||
|
|||
(01-04-2013 15:33)crj100 Skrev: Ser ud som et supergodt og gennemarbejdet projekt. Flot at I sådan deler program og viden "non-profit" Takker mange gange, det gør også fordi de andre løsninger er sindsyg dyre, når man få et anlæg op og køre for omkring 600,- kr, hvorfor så betale 2500 plus moms eller mere for den samme oplysning. Jeg kikker på det trådløse netværk, eller homeplugs, homeplugs som er i et prisleje omkring 400,- kr. men det virker bare det der homeplug, som er to enheder der bliver sat i stikkontakten, overfører data via hjemmets strømkabel over Nul´en, den første der bliver sat i stikkontakten bliver Master, den næste man sætter i bliver slave, når man har trykket på connect knappen og så sætter man de to kabler som følger med, i den som er lige ved ens Router og den anden ved siden af Raspberry Pi Dataloggeren, det kører bedre end med trødløs, som kan opfange mange forstyrrelser fra omgivelserne. Som Beskrevet arbejdes der i øjeblikket på at få Danfos TLX til at blive implementeret, nærmere oplysning når det er ved at være på plads. Mvh Ronny Thiesen |
|||
17-04-2013, 13:42
(Denne besked var sidst ændret: 17-04-2013 af 13:45 ronnythiesen.)
Besked: #5
|
|||
|
|||
[attachment=1476][attachment=1476]
(02-04-2013 12:04)ronnythiesen Skrev: Takker mange gange, det gør også fordi de andre løsninger er sindsyg dyre, når man få et anlæg op og køre for omkring 600,- kr, hvorfor så betale 2500 plus moms eller mere for den samme oplysning. Så er det nyt med hensyn til Danfoss TLX, det virker nu, men der er kommet et andet problem, dem som har købt RS485 til USB adapter og ikke kan få det til at virke, så har vi fundet en løsning på hvor producenten har brugt en forkert Scottky diode, nemlig BAT54, hvor det skulle have været en BAT54A, så hvis du har fået en adapter, hvor du har loddet kryds på adapter, så den kun kører half dublex, og ikke virker, så skal pin (ben 1) forbindes til Pin (ben 3) |
|||
17-04-2013, 15:05
Besked: #6
|
|||
|
|||
(17-04-2013 13:42)ronnythiesen Skrev: Så er det nyt med hensyn til Danfoss TLX, det virker nu Vil det sige at image og kode der ligger på http://www.frederiksson.dk/danfoss/danfoss.html nu også håndterer TLX og TLX Pro+ udgaverne? Hvis ja, er jeg sikker på at vi er mange der skal i gang med opskriften ![]() Mvh Steffen |
|||
17-04-2013, 18:48
Besked: #7
|
|||
|
|||
(17-04-2013 15:05)Lav Skrev: Vil det sige at image og kode der ligger på http://www.frederiksson.dk/danfoss/danfoss.html nu også håndterer TLX og TLX Pro+ udgaverne? Hvis ja, er jeg sikker på at vi er mange der skal i gang med opskriften Ja det er det image som ligge der, som jeg uploader, danfoss.ini ligger også der, hvor man kan vælge om det er ULX eller TLX, vil man have gemt de udlæste data på sit memmery kort, kan det også sættes i Danfoss.ini, vi håber der er mange der kan bruge denne løsning og at det kan få priserne noget ned, leverandørerne af datalogger må tjene styrtene på deres dataloggere. Ronny Thiesen |
|||
17-04-2013, 18:55
Besked: #8
|
|||
|
|||
Stor tak for indsatsen
Mvh Steffen |
|||
19-04-2013, 11:20
Besked: #9
|
|||
|
|||
(17-04-2013 13:42)ronnythiesen Skrev: .... dem som har købt RS485 til USB adapter og ikke kan få det til at virke, så har vi fundet en løsning.... Hej Ronny, Det eneste sted jeg har kunnet finde RS485 adapteren er på DX.com, hvor der typisk er laaaaang leveringstid. Jeg har allerede købt den der for en sikkerheds skyld, men har du alternative links hvor den leveres hurtigere? Eller kan der bruges andre typer? Mvh Steffen |
|||
19-04-2013, 12:29
Besked: #10
|
|||
|
|||
(19-04-2013 11:20)Lav Skrev: Hej Ronny, Du kan også finde den her. http://www.ebay.co.uk/itm/USB-2-0-RS-485...7346228%26 |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|