SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Sider (5): « Forrige 1 2 3 4 5
Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Overvågning Danfoss Ulx
22-01-2017, 09:19
Besked: #41
majland Offline

RE: Overvågning Danfoss Ulx
Frankie Frederikson har svaret på email

Citér:Hvis du køber en ny rpi, så start med et nyt image, og følg instruktionen på hjemmesiden

Det virker bare, men der kan være udfordring for RSS-422 converteren.

Det var også forbindelsen til inverteren jeg gik kold på sidst...

Men pt har jeg en rpi der kører vejrstation og 3 andre i styring/overvågning af VVB og temperaturer i fyrrum så er klar på at kaste en rpi i mere ind i lejen. Den skal så også bruges til mit open enerfy monitor project der også har ligget i skuffen i årevis ...

2010 10m2 Solvarme
2012 6.9kWp Solceller -
WWW Find
Citér
28-03-2022, 14:38
Besked: #42
neliasen Offline

Hejsa
Må et være tilladt at stille et spørgsmål så mange år efter at denne tråd startede ???

Jeg har lige skiftet bolig, og der var/er to Danfoss Invertere: en UnixxLynx og en Triplelynx (hvor ser jeg det aktuelle type-betegnelse?)
og hvordan får jeg sat en Raspberry op med det gamle image ? eller er der nogen som har en nutidig opsætning ?
og så lige det der med kablerne.... hvilken model "USB to RS485" skal jeg købe ? Der er jo en milliard .....

tak på forhånd!
mvh Niels Eliasen
Find
Citér
28-03-2022, 16:07 (Denne besked var sidst ændret: 28-03-2022 af 16:11 Lars-Jacobsen.)
Besked: #43
Lars-Jacobsen Offline

Ja vi er da nogen der fortsat læser den ;-)
Men du har helt ret, de der rs485 usb dongle er en jungle. Købte selv et par stykker og de virkede umiddelbart ikke. Havde så heldigvis 1 der virkede.
Selve image og pi virker dog fortsat fint.
Og så er der lige det der med at finde en pi, det er næsten umuligt pt. pga den globale situation med komponent mangel. De er udsolgt stort set alle steder og forventes ikke på lager igen før til jul. Så du skal nok væbne dig med tålmodighed mht projektet.

Hvilken type inverter burde stå på den, eller på et mærke på siden. Ellers prøv at Google Danfoss invertere og sammenlign billeder med hvad det har sidende.
Find
Citér
28-03-2022, 16:12
Besked: #44
majland Offline

Jeg er heller ikke kommet igang ...

Det giver ikke mening før jeg også kan overvåge mit køb/salg realtime.

Det håber jeg lidt på at gutterner fra https://www.dabbler.dk/ får frigivet dokumentationen til min NES/Echelon elmåler

2010 10m2 Solvarme
2012 6.9kWp Solceller -
WWW Find
Citér
28-03-2022, 21:13
Besked: #45
tagestavsdal Offline

(28-03-2022 16:12)majland Skrev:  Jeg er heller ikke kommet igang ...

Det giver ikke mening før jeg også kan overvåge mit køb/salg realtime.

Det håber jeg lidt på at gutterner fra https://www.dabbler.dk/ får frigivet dokumentationen til min NES/Echelon elmåler
Hej Majland

Måske har jeg skrevet om dette tidligere??
men har du oervejet en smappee løsning
se her smappee.com

Jeg har haft den på mit solcelle anlæg og mit totale forbrug i husstanden,
Så kan du realtime se dit for brug totalt og se om din sol produktion kan dække det.

Siden jeg købte smappe i 2012, så har de udviklet systemet meget, således at det kan bruges
til intilligent opladning af elbil,
til online registrering af vand og gas frobrug.

Da jeg er flyttet til hus uden solceller, så har jeg taget min smappee med mig, og har opsat systemet således, at jeg kan se mit forbrug på varmepumpen og mit øvrige forbrug i husstanden.
udover realtids oplysninger, så logning med og udlæsning af data med forskellige selvvalgte tidsintervaller
5min - 10min - 15min - 30min- time - dag -måned - år
Data kan ses på grafer eller udlæses til excel

Så måske er det noget du kan bruge??

Hilsen Tage
Find
Citér
29-03-2022, 08:52
Besked: #46
majland Offline

Smappee,

Ja overvejet det , men da jeg min installation er delt på hus og udhus bliver det lidt dyrt.
Fik et tilbud i januar 2019 direkte fra dem på det "nødvendige" i infinity serien på 840€ plus moms

Det vil jeg ikke bruge på det .... (selvom de så også tilbød 25% intro rabat)

Et par Shelly 3EM kan meget af det samme - meget billigere .....(jeg har en kørende på min vandvarmer der til dels styrer hvornår den må varme på ren el. Så den kan måske spare sig selv hjem (over 5-10år) ved kun at køre på el når solvarmen har fået en chance for at levere hvad den kan....

2010 10m2 Solvarme
2012 6.9kWp Solceller -
WWW Find
Citér
02-07-2022, 16:36 (Denne besked var sidst ændret: I går af 11:32 neliasen.)
Besked: #47
neliasen Offline

Hejsa igen igen....
Har nu endelig(!!!) fået startet en Raspberry op og installeret den seneste version af Debian ....
Men "pinger" kan ikke lide den seneste version af Debian...
Hvor kan jeg downloade en ny version af "pinger" ???
får nogen grimme fejlmeddelelser ...
root@raspberrypi:/home/pi/danfoss# ./pinger
./pinger: Symbol `_ZTVN5boost15program_options16validation_errorE' has different size in shared object, consider re-linking
./pinger: symbol lookup error: ./pinger: undefined symbol: _ZN5boost15program_options3argE

på forhånd tak!

rklogger kan downloades fra GitHub ... og kompilerer fint i Debian (Bullseye) ...
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Sider (5): « Forrige 1 2 3 4 5
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering