SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Montering på stejlt tag
25-04-2012, 17:37
Besked: #1
F1240 Offline

Montering på stejlt tag
Hej,

Jeg synes jeg ser rigtig mange tilbud på solcelle anlæg inkl. montering, hvor tilbudet kun gælder på tag med en hældning under 35-40 grader.
Jeg er bange for at vores tag er 45 grader, så jeg går og overvejer om det virkelig kan være nødvendigt at indhente speciel tilbud fra en 3rd-part håndværker for at gøre det - eller lave det selv.
Er der nogen steder de monterer som standard på 45 grader tag?

I øvrigt... er der ikke noget med nogle tilskudsregler/skatteregler, der kræver at man ikke selv monterer det?
Find
Citér
25-04-2012, 18:36
Besked: #2
psj Offline

RE: Montering på stejlt tag
(25-04-2012 17:37)F1240 Skrev:  Hej,

Jeg synes jeg ser rigtig mange tilbud på solcelle anlæg inkl. montering, hvor tilbudet kun gælder på tag med en hældning under 35-40 grader.
Jeg er bange for at vores tag er 45 grader, så jeg går og overvejer om det virkelig kan være nødvendigt at indhente speciel tilbud fra en 3rd-part håndværker for at gøre det - eller lave det selv.
Er der nogen steder de monterer som standard på 45 grader tag?

I øvrigt... er der ikke noget med nogle tilskudsregler/skatteregler, der kræver at man ikke selv monterer det?

Som jeg læser de fleste tilbud står der bare, at standardmontagen er på max 35 grader tage - jeg tror bestemt de fleste vil installere på et 45 graders tag, men så blot kræve ekstra for yderligere stillads mv.

Der er frit slag for at montere selv i forhold til tilskuds- og skatteregler - men du kan selvfølgelig ikke benytte håndværkerfradraget, hvis du ikke har haft udgifter til håndværkere :-)

psj
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering