Fejl mail fra Suntrol?
|
11-04-2013, 07:36
Besked: #1
|
|||
|
|||
Fejl mail fra Suntrol?
Jeg får denne fejl monitoreringsmail fra Suntrol, hver nat omkring 03:30
Når man så åbner linket får man Jeg kan jo godt se at det er godt at man bliver gjort opmærksom på evt. fejl ved ens system, men her bliver der jo kun medtaget data fra ½ af anlægget. Nogen der ved hvordan jeg kan få den til at medtage data fra hele inverteren, i stedet for kun streng A? 5,610kWp monokrystalinsk Znshine (22x255watt),Kostal Piko 5.5. Retning S, 20 graders taghældning. Dragør. ![]() |
|||
11-04-2013, 07:59
(Denne besked var sidst ændret: 11-04-2013 af 10:22 bentpetersson.)
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Fejl mail fra Suntrol?
På dit foto ses flueben ved den ene streng MPP A. Prøv at sætte flueben også i MPP B. MEN NB ikke i dette billede men på månedsbilledet.
Tryk herefter show og du vil kunne aflæse de enkeltes strenges produktion på selve søjlediagrammet. Normalt skal der ikke være nogen flueben. Heller ikke ud for inverterikonet. Det gule. Jeg kan iøvrigt ikke se at dit natlige mail er en oplysning om fejl, men derimod oplysning om produktion på den MPP som du har markeret. Gå ind under settings på suntrol, tryk på email notifikation og se hvor du har sat flueben. Er det øverst er det overvågningsmail, som du ønsker, nederst email ved fejl eller rettere procentvise afvigelser som man selv fastsætter. Suntrol kan ikke aflæse fejl, men derimod naturligvis kun afvigelser. Afvigelser finder den ved at sammenligne andre anlæg i regionerne. Sandsynlighed for fejlmeddelelser bliver derfor stor hvis man sætter afvigelsesprocenter for lave. mvh bentpetersson http://www.psymagine.dk Anlægsinfo og fotos http://www.suntrol-portal.com/en/page/lillekobbel |
|||
11-04-2013, 08:32
(Denne besked var sidst ændret: 11-04-2013 af 08:37 SorenH.)
Besked: #3
|
|||
|
|||
Jeg har forsøgt at sætte fluebenet andet sted.
Både i a+b og i inverteren, men hver nat kommer mailen stadig. Når jeg normalt ser på suntrol, får jeg automatisk det samlede billede for inverterens produktion. Det ender med vel at jeg må slå fejlmails fra. Jeg så lige på selve linket: http://suntrol-portal.com/en/page/sorenh.../m/31552_1 Den _1 til sidst viser sig at pege på A-strengen og hvis man ændrer det til _2, får man B-strengen. Det må vel betyde at det vitterligt er A-strengen, som Suntrol mener underpræsterer? A=12 paneler og B=10 paneler og som jeg ser det, så ser det helt fint ud? 5,610kWp monokrystalinsk Znshine (22x255watt),Kostal Piko 5.5. Retning S, 20 graders taghældning. Dragør. ![]() |
|||
11-04-2013, 09:19
Besked: #4
|
|||
|
|||
Mailen er jo en besked om at mit anlæg fraviger fra regionens produktion. Jeg har ikke ændret noget i %-satserne. Men det er jo klart at den fraviger med 19%, når den kun medregner ½-delen af panelerne. 5,610kWp monokrystalinsk Znshine (22x255watt),Kostal Piko 5.5. Retning S, 20 graders taghældning. Dragør. ![]() |
|||
11-04-2013, 11:31
(Denne besked var sidst ændret: 11-04-2013 af 13:29 bentpetersson.)
Besked: #5
|
|||
|
|||
Søren. Er du sikker på at suntrol kan aflæse dine to trackerne hver for sig?
Hvordan er dine ledninger forbundet fra kredsene til inverter? Hvis der er udført en lus, findes der kun een samlet kreds. 1) Altså. Hvordan er kredsene forbundet? 2) Hvis du bruger mit forslag med af tjekke dine tracks kan du aflæse, hvor meget de hver især yder. Lad os se et skærmfoto af det. Der vil være tre søjlefarver. Een for den samlede produktion og een farve for hver af dine tracks. 3) iøvrigt kan man desværre kun se din suntrolkurve over daglig produktion. Og intet andet. mvh bentpetersson http://www.psymagine.dk Anlægsinfo og fotos http://www.suntrol-portal.com/en/page/lillekobbel |
|||
11-04-2013, 12:17
(Denne besked var sidst ændret: 11-04-2013 af 12:24 SorenH.)
Besked: #6
|
|||
|
|||
1: Kredsene er forbundet
2 rækker med 5 paneler i hver til A 2 rækker med 6 paneler i hver til B (troede faktisk at det var omvendt, men det er vel egentlig ligemeget) 2: Kunne da godt være at du har ret i at den ikke kan se de 2 strenge ordenligt. Den kan se dem, men A+B er ikke = C ? Måske jeg "bare" skulle slette de 2 strenge på Suntrol, så den bare ser det hele som 1? 5,610kWp monokrystalinsk Znshine (22x255watt),Kostal Piko 5.5. Retning S, 20 graders taghældning. Dragør. ![]() |
|||
11-04-2013, 12:31
(Denne besked var sidst ændret: 11-04-2013 af 12:36 SorenH.)
Besked: #7
|
|||
|
|||
Muligvis er det her hunden ligger begravet.
I Suntrol havde (jeg har lige ændret det) sat streng A til 12 paneler og B til 10 Paneler. Ifølge de data der kommer ind, er det lige omvendt. Hvis min logik ikke har svigtet mig helt, så vil Suntrol jo tro at streng A skal producere for 12 paneler og derved kommer fejlen. Grundet vintertid har fejlen ikke været der, da den medregner 20% i afvigelse som normalt og det her er 19%. Efter skift til sommertid er en godkendt afvigelse sat til 10% og derfor får jeg nu "fejlen". Jeg har nu rettet de 2 strenge, så mon ikke fejlen forsvinder. Jeg kan så stadig ikke helt forstå, hvorfor tallet for A+B ikker = samlet tal. F.eks for i går A=8,462 B=10,266 hvilket skulle give: 18,728, men den samlede produktion er "kun" på 17,703? Tak for hjælpen til selvindsigt ![]() 5,610kWp monokrystalinsk Znshine (22x255watt),Kostal Piko 5.5. Retning S, 20 graders taghældning. Dragør. ![]() |
|||
11-04-2013, 13:18
Besked: #8
|
|||
|
|||
Søren. Du har kun forbundet til to kredse, A og B. Den sidste C er en ekstra tilslutning så du kunne få tre kredse. Ikke sandt?
Du skal ikke ændre på noget fra suntrol! Husk at det er pikoen der sender til suntrol og ikke omvendt. Spørgsmålet er om tabet kunne hentes ved at udføre en lus? Jeg har også regnet lidt på mine kredse. Den ene gav 19525 w og den anden 19613 w altså samlet 39138 w Når jeg ser den blå 36858 w, er der altså 2280 w Jeg har tidligere åbnet en tråd om dette tab, men har ikke rigtigt fundet et svar. Jeg åbner en ny tråd mvh bentpetersson http://www.psymagine.dk Anlægsinfo og fotos http://www.suntrol-portal.com/en/page/lillekobbel |
|||
11-04-2013, 13:58
Besked: #9
|
|||
|
|||
Ja det er jo en Piko 5.5, så der er 3 indgange.
Suntrol får jo så data fra min Piko og kan se hvor meget den får fra hver indgang. Da jeg har configureret min opsætning i Suntrol med 12x255=3.06kWp på A-indgangen og 10x255=2.55kWp på B-indgangen, tror Suntrol jo at den skal modtage data for 3.06kWp på A. Når Pikoen så "kun" sender data for 2.55kWp, mener Suntrol jo så at den underproducerer. At B så overproducerer, er den jo ligeglad med. Nu hvor jeg har rettet A til 2.55kWp og B til 3.06kWp, tror jeg at jeg slipper for fejlmails'ne. Som du selv siger så forklarer det jo ikke hvorfor og hvor, det overskydende data forsvinder hen. 5,610kWp monokrystalinsk Znshine (22x255watt),Kostal Piko 5.5. Retning S, 20 graders taghældning. Dragør. ![]() |
|||
11-04-2013, 14:09
Besked: #10
|
|||
|
|||
Bent-du skriver: Den ene gav 19525 w og den anden 19613 w altså samlet 39138 w
Når jeg ser den blå 36858 w, er der altså 2280 w '''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''' Kunne det måske have noget at gøre med tab i inverteren? Den har jo trods alt en effektivitet på 95,3%. Kunne man forstille sig at de 19525w og 19613w er den faktiske produktion som kommer ind i inverteren og de 36858w er det som kommer ud? 19525+19613=39138-4,7%=37298,5 Det er ikke præcist det samme resultat, men det er da lidt derhen af? Bare en tanke! 5,610kWp monokrystalinsk Znshine (22x255watt),Kostal Piko 5.5. Retning S, 20 graders taghældning. Dragør. ![]() |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|