SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Tilbud fra forhandler
15-04-2013, 09:05
Besked: #1
Hellum Offline

Tilbud fra forhandler
Hejsa,

Jeg er totalt ny i solcelle verdenen, men har lige købt hus sammen med kæresten, og i den forbindelse vil vi gerne have sat solceller op.

Vi har fået følgende tilbud fra forhandler:
QSOLAR QSS 240W sort back sheet 36.000,00
Fragt 1.350,00
Div. materialer 2.250,00
SMA 8000TL/20 Tysk inverter 18.000,00
El materiel optil 50 mtr. Inkl. MC-4 stik 975,00
Würth montageskinner 4.000,00
Panasonic Varmepumpe NEE9NKE 20-160m2 11.000,00
El installation 3.500,00
Installation og aflevering 15.750,00
moms 23.207,00
Forventet løsning 7350 kw inkl. tolerance
Ialt 116.000,-

Vi har fået tilbud på en varmepumpe også, da vi har varmegenvinding i huset, og dette ville efter sigende kunne sænke forbruget af gas væsentligt.

Er ovenstående i Jeres øjne et fornuftigt tilbud, og er delene i fornuftig kvalitet?

Jeg har prøvet efter bedste evne at google rundt, og har ikke kunnet finde noget negativt omkring det, men omvendt har jeg heller ikke kunnet finde så frygteligt meget.

Pft
Find
Citér
15-04-2013, 09:35
Besked: #2
majland Offline

RE: Tilbud fra forhandler
Jeg er ikke sikker på økonomien i det hænger sammen ...

Du vil kommer til at producerer en masser strøm om sommeren, men har brug for den om vinteren. Jeg ville først begynde at regne rentabilietet på en varmepumpe / solcelleløsning når huset var isoleret så godt som muligt. Evt også med skift af vinduer døre.

Når du så efter energirenoering kender dit gas forbrug kan der regnes på hvad der kan svare sig for at bringe forbruget længere ned.

2010 10m2 Solvarme
2012 6.9kWp Solceller -
WWW Find
Citér
15-04-2013, 09:49
Besked: #3
Hellum Offline

Huset er efterisoleret så det er tæt på at opfylde de nye krav.

Alle vinduer og døre er udskiftet, vinduerne er skiftet til energivinduer, samt døre er udskiftet til døre med noget isoleringshalløj i (ved ikke helt hvad det hedder).

Der er fra en energirådgiver beregnet at vi vil skulle bruge ca. 1500 m3 gas.

Skal måske nævne at hele huset er renoveret, og efterisoleret.
Find
Citér
15-04-2013, 10:09
Besked: #4
majland Offline

Gulvvarme eller radiatorer ?

Er der tilslutningspligt til gas'en ?

Jeg kan ikke finde den panasonic varmepumpe ved at søge på navnet - men det er vel en luft til luft varmepumpe ?

Jeg har lidt svært ved at se ideen i en luft/luft varmepumpe til et hus der allerede har vandbæret varme installeret. En luft/vand varmepumpe giver bedre mening, men tror bare ikke investeringen kan hentes hjem igen hurtigt nok. Moderne gas kedler er uhyggeligt effektive.

Havde det nu været sidst forår du spurgte havde svaret være at få alle de solceller op der var plads til :-) men økonomien under den nuværende ordning er bare ikke særligt attraktiv.

Men 1500m3 gas af ca 8,5 = 12750kr for opvarmning og brugsvand. Afhængigt af huset størrelse lyder det da ikke slemt.

Mhs alterniv opvarmings så kig også ind på http://www.stokerpro.dk/

En ide kunne også være en brænde elle træpilleovn, men der spøger forsyningssikkerhedsafgiften også. Dvs der er afgifter på vej for at brlnde træ af til opvarmning ...

2010 10m2 Solvarme
2012 6.9kWp Solceller -
WWW Find
Citér
15-04-2013, 10:42
Besked: #5
Hellum Offline

Vores største problem i dette er nok lidt, at gas fyret ikke er nyt, det er faktisk det eneste som endnu ikke er udskiftet, da vi helst ikke vil binde os op på gas.

Der er ikke forsyningspligt, ihvertfalde ikke hvad vi har fået oplyst af mægler eller kommune, så vi burde kunne skifte til en anden opvarmningsform.

Vi har selv snakket lidt frem og tilbage om hhv. jordvarme og luft til vand, men firmaet som kom med tilbuddet har forklaret at det vil være bedre med luft til luft grundet vi har varmegenvinding, som så vil kunne flytte varmen fra underetagen og ovenpå.

Vi har en blanding af radiatorer og gulvvarme - Desværre ikke udelukkende gulvvarme, det ville jeg ellers super gerne, men man kan jo ikke vinde hver gang Sad

Men solcellerne er vi rimelig sikre på vi gerne vil have, men ved hvilket firma er vi ikke sikre på endnu
Find
Citér
15-04-2013, 11:02
Besked: #6
majland Offline

(15-04-2013 10:42)Hellum Skrev:  Men solcellerne er vi rimelig sikre på vi gerne vil have, men ved hvilket firma er vi ikke sikre på endnu

Men sørg for at regne på det også med en time forbrug på maks 20% af det producerede ...

(Fra 1/1 til 12/4 lå jeg på 22% direkte egetforbrug og det falder kun de kommende måneder)

Så selvom i sikkert vil få en tilbagebetalingstid over 10-12år for det skitserede solcelle anlæg kan man jo godt vælge at gøre det alligevel. Så skal man bare ikke bilde sig selv at man får en stor besparelse ud af det.

Der ligger nogle gode beregningseksempler herinde

2010 10m2 Solvarme
2012 6.9kWp Solceller -
WWW Find
Citér
30-04-2013, 17:32
Besked: #7
Sol Offline

Jeg har et par 3 kw anlæg, et med sølvfarvet ramme og et med sorte rammer og et 1,5 kw til overs hvis du ender med kun at gå efter solcellerne. Du kan bare sende en besked. Men det er danske priser incl. dansk service, råd og vildledning :-)
Find
Citér
30-04-2013, 17:42
Besked: #8
Titan Offline

I stedet for varmepumpen, ville jeg overveje vandpaneler til brugsvand, når du alligevel har folk på taget. Og så et ordentligt brøl af en vandtank. Det kan ses _meget_ direkte på din gasregning.
Jeg vil anbefale at du søger rådgivning fra en uafhængig,.. hvis det findes.

(efter min bedste overbevisning er solceller og varmepumper to helt uafhængige ting under den nye ordning)
Find
Citér
26-09-2013, 10:20
Besked: #9
Simon30 Offline

For at få et bedre overblik vill jeg råde jer til at få et tilbud fra en muligvis to andre forhandlere. Derved kan i danne jer et overblik over, om beregningerne stemmer overens Smile

Se min side: http://www.karriere-og-job.2640cs.com
Find
Citér
07-01-2014, 14:54
Besked: #10
Haderslev Offline

(15-04-2013 09:05)Hellum Skrev:  Hejsa,

Jeg er totalt ny i solcelle verdenen, men har lige købt hus sammen med kæresten, og i den forbindelse vil vi gerne have sat solceller op.

Pft

Hvad blev enden på historien?
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering