Kan man parallelforbinde 4x60W tyndfilmsmoduler til en 250W micro inverter?
|
26-04-2012, 17:07
Besked: #1
|
|||
|
|||
Kan man parallelforbinde 4x60W tyndfilmsmoduler til en 250W micro inverter?
Hej venlige mennesker
Jeg fik den ikke helt gennemtænkte idé at tilslutte 4 stk. tyndfilmspaneler som disse til en micro inverter som denne. Med min begrænsede viden om el ser 4 stk. Soltecture SCG60-HV-L i parallel ud til at kunne matche nogenlunde med specifikationerne på inverteren. Kan nogen med en smule forstand på emnet bekræfte om det vil gå godt eller belære mig om at det ikke vil? Må solen skinne på jer. Thor |
|||
30-04-2012, 21:07
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Kan man parallelforbinde 4x60W tyndfilmsmoduler til en 250W micro inverter?
Ingen der kan svare på om 4 stk. af nævnte moduler kan tilsluttes en Involar MAC 250?
|
|||
30-04-2012, 21:29
Besked: #3
|
|||
|
|||
(30-04-2012 21:07)Thor Skrev: Ingen der kan svare på om 4 stk. af nævnte moduler kan tilsluttes en Involar MAC 250? ved det ikke men jeg mener at tyndfilms paneler skal jordes på den en pol men ring til forhandler af inverter og hør dem om den kan det ? var det ikke bedre med et stor panel på 250 watt max Inverter: Danfoss TLX PRO+ 6kW SW 3,16 Paneler: 24x ZNShine ZX255 Mono/Sort 6,12 kWp Orientering: 203 grader, 25 graders hældning http://www.pv-log.com/photovoltaikanlage-teglhjen |
|||
01-05-2012, 21:13
Besked: #4
|
|||
|
|||
Grunden til at jeg overvejer de nævnte tyndfilmsmoduler er, at jeg har set dem til ca. 41 EUR stykket i Tyskland, hvilket gør det til en meget billig løsning. Desuden er de efter min mening pænere end de typiske mono/poly-paneler, og skulle efter sigende være bedre til indirekte (diffust) lys, som vi har en del af på vores breddegrader, især hvis panelerne ikke placeres optimalt mod syd. Jeg er dog efterhånden også kommet frem til, at løsningen nok bliver et 250W monokrystalisk modul pr. inverter. Primært af pladshensyn, men også fordi at fragten tager en del af besparelsen pr. Wp, når der skal transporteres 4 gange så mange moduler sydfra.
|
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|