Udbytte i delta solivia monitor 2
|
23-04-2013, 22:44
Besked: #1
|
|||
|
|||
Udbytte i delta solivia monitor 2
Hej folkens
Jeg har brug for lidt hjælp. Hvordan får jeg delta solivia monitor 2 til at vise udbytte? Under AC-effekt får jeg fint data ind hver dag, men på udbyttefanen er der intet - hverken på dags-, uge-, måneds- eller årsbasis - der er kun prikker nede på 0-linjen i bunden. På forhånd tak! |
|||
24-04-2013, 00:01
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Udbytte i delta solivia monitor 2
Under menu-punktet PV-systems, manage pv-systems kan du indtaste kwh-prisen- payment pr kWh, der er dog problemer med at indtaste øre-beløb.
Inverter: Delta Solivia 3,6 TR G4 Paneler: 18 * Ulica 250W full black mono |
|||
24-04-2013, 17:31
Besked: #3
|
|||
|
|||
(24-04-2013 00:01)solvang Skrev: Under menu-punktet PV-systems, manage pv-systems kan du indtaste kwh-prisen- payment pr kWh, der er dog problemer med at indtaste øre-beløb. Tak for dit svar. Det synes jeg umiddelbart at jeg har gjort fra starten - se billedet (men der kommer ikke data i udbytte og det har der aldrig gjort): ![]() |
|||
24-04-2013, 23:11
Besked: #4
|
|||
|
|||
hm, det er der beløbet tages fra. Jeg prøvede lige at ændre fra 2 kr til 3 kr pr kWh, og beløbene ændrede sig.
Det der sker hos mig, er at det er værdiene på y-aksen der ændrer tekst når man markerer show revenue; der køres en ny søgning, grafen er forsåvidt uændret, men teksten på y-aksen ændres fra fx yield(kWh) til yield(DKK) Inverter: Delta Solivia 3,6 TR G4 Paneler: 18 * Ulica 250W full black mono |
|||
25-04-2013, 23:27
Besked: #5
|
|||
|
|||
(24-04-2013 23:11)solvang Skrev: hm, det er der beløbet tages fra. Jeg prøvede lige at ændre fra 2 kr til 3 kr pr kWh, og beløbene ændrede sig. Hej igen og tak for dit svar. Her under kan du se hvordan det ser ud hos mig. Der er prikker på 0-linjen hele vejen over, uanset hvilken dag jeg vælger. Vælger jeg i stedet uge eller måned, så er eneste forskel at der slet ingen prikker er. ![]() |
|||
26-04-2013, 10:01
Besked: #6
|
|||
|
|||
Det ser ud til du har to invertere med samme rs485 id... Har du jo nok ikke fysisk, men kan det være derfor den er forvirret?
|
|||
26-04-2013, 10:16
Besked: #7
|
|||
|
|||
Hej Zarge
Det kan du sagtens have ret i. Jeg forstår heller ikke helt hvorfor jeg har tre linjer derinde, da jeg kun har to invertere. Den ene er benævnt som SOLAR_INVERTER_SOLIVIA_2_5_EU_G3 - men begge min invertere er model SOLAR_INVERTER_SOLIVIA_3_0_EU_G4_TR - så måske jeg blot kan slette førstnævnte og det så løser sig selv? Jeg har desværre ikke ret meget forstand på det og er lidt nervøs for at komme til at gøre noget forkert. Når jeg klikke mig ind på inverterne og vælger udvidet visning ser det dog ikke umiddelbart ud til at jeg kan få lov til at ændre inverternes ID nr. |
|||
26-04-2013, 11:47
Besked: #8
|
|||
|
|||
Nej du kan nok ikke ændre id, det ligger jo i inverteren... Men der bør ikke være noget i vejen for at slette den "falske inverter" hvad sker der hvis du kun vinger eks inverter nr2 af viser den så udbytte?
|
|||
26-04-2013, 12:05
Besked: #9
|
|||
|
|||
Ja, hvis kun jeg afkrydser ID nr. 2 (den grønne), så tegnes der en udbyttegraf, men jeg går ud fra at det så kun er udbytte fra den ene inverter (det passer i hvert fald nogenlunde med det have af det faktiske udbytte) og det virker kun på dagsbasis - hverken på uge, måneds eller årsbasis.
|
|||
26-04-2013, 20:23
Besked: #10
|
|||
|
|||
Er GW opdateret med nyeste firmware ?
|
|||