Man skal huske at holde øje med om inverteren kører...
|
29-04-2013, 09:09
Besked: #1
|
|||
|
|||
Man skal huske at holde øje med om inverteren kører...
Dagligt tjekker jeg aldrig om min inverter kører, jeg får kun den daglige mail omkring midnat med hvad den har produceret, men hvis der nu er en dag den ikke har kørt, så er jeg jo gået glip af den dagsproduktion før jeg finder ud af der er noget galt - hvilket jo så, typisk, heldigvis ikke beløber sig til hundredvis af kroner.
Heldigvis kan Danfoss'en da sende en e-mail når der sker noget - men om man tør stole på at det virker hver gang, ved jeg ikke. Ved 5:30 tiden i morges sendte den besked om en fejl 237, noget med "fejl intern hukommelse", og at den kørte i fejlsikker tilstand. Hele morgenen har den ikke lavet noget som helst, først da den blev genstartet manuelt, begyndte den at producere igen. Heldigvis var jeg hjemme, og heldigvis tyder det på at være en overskyet dag i dag. Men tænk hvis det nu skete i starten af en sommerferie og man så kom hjem igen en uge senere og der intet var produceret - surt ![]() Danfoss TLX 6K+ Pro & 24 x ZnShine ZX5M 260W ![]() |
|||
29-04-2013, 10:09
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Man skal huske at holde øje med om inverteren kører...
Jeg googlede lige en Danfoss manual:
Event ID 225-231 Displaytekst Handling Beskrivelse: Fejl i hukommelse/ Eeprom CTRL_EEPROM_CHECKSUM_ERROR COMM_EEPROM_CHECKSUM_ERROR AUX_EEPROM_CHECKSUM_ERROR POWER_EEPROM_CHECKSUM_ERROR CTRL_FLASH_CHECKSUM_ERROR COMM_FLASH_CHECKSUM_ERROR FSP_FLASH_CHECKSUM_ERROR Slutbruger: Kontakt installatøren. Installatør: Kontakt service. Service: Udskift kort eller inverter. Der skal ikke være fejl i hukommelsen. Så næste gang skal du nok kontakte din leverandør,... |
|||
29-04-2013, 10:12
Besked: #3
|
|||
|
|||
(29-04-2013 10:09)Titan Skrev: Jeg googlede lige en Danfoss manual: Det var en fejl 237, ikke 225-231 ![]() Men jeg ringede også til Danfoss, de sagde at hvis den meldte fejl igen efter en genstart skulle den fejlmeldes. Har 10 års garanti på den, så vil passe mig bedst hvis den venter til en vinter med at dø ![]() Danfoss TLX 6K+ Pro & 24 x ZnShine ZX5M 260W ![]() |
|||
29-04-2013, 10:17
Besked: #4
|
|||
|
|||
Endnu en Danfoss med fejl. Er ikke imponeret over de Danfoss invertere.
Ejer af et solcelleanlæg fra på 8.55 kwh peak. Paneler fra Exiom Solutions S.A. Er uddannet revisor. Rådgiver omkring Skat og beregninger på solcelleanlæg. |
|||
29-04-2013, 10:19
Besked: #5
|
|||
|
|||
(29-04-2013 10:17)allankj1 Skrev: Endnu en Danfoss med fejl. Er ikke imponeret over de Danfoss invertere. Enig! Jeg havde bøvl med den i oktober da vi satte den op - men den har så kørt fejlfrit indtil i dag, og kører stadigvæk efter den blev genstartet. Danfoss TLX 6K+ Pro & 24 x ZnShine ZX5M 260W ![]() |
|||
29-04-2013, 11:30
Besked: #6
|
|||
|
|||
Jeg er nu ganske godt tilfreds med vores inverter fra Danfoss, Danfoss har trods alt solgt rigtig mange invertere, måske fordi flere vil have noget ordentligt dansk isenkram. Hvis man sammenligner med andre inverterproducenter tror jeg ikke Danfoss ligger i den dårlige ende hvad reklamationer angår.
Og hvad produktionen angår så ligger Danfoss invertere i top. Det kommer os "elproducenter" til gode. Men det er da surt når man løber ind i en mandagsmodel. Borris007 ____________________________________________ Placering: Nyråd, Vordingborg Orientering: Syd til Øst 165° og taghældning 27° Inverter: 1 stk. Danfoss TLX Pro+ 6kW Paneler: 28 stk. 255W ReneSola 156 series mono Black |
|||
29-04-2013, 12:56
Besked: #7
|
|||
|
|||
(29-04-2013 11:30)Borris007 Skrev: Jeg er nu ganske godt tilfreds med vores inverter fra Danfoss, Danfoss har trods alt solgt rigtig mange invertere, måske fordi flere vil have noget ordentligt dansk isenkram. Det er vist naivt at tro, at Danfoss' invertere har ret meget med Danfoss at gøre (ud over navnet)! De er ikke produceret af Danfoss, eftersom Danfoss opkøbte en inverterproducent... M.v.h. ![]() |
|||
29-04-2013, 12:56
Besked: #8
|
|||
|
|||
Sv: Man skal huske at holde øje med om inverteren kører...
Jeg har en af de åbenbart sjældne Danfoss TLX Pro + invertere der bare virker og virker :-)
Desværre er virkningsgraden dejlig høj. Ironi kan forekomme... Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2 7400w - 28 x Znshine 265w - Danfoss TLX8 Pro+ Link til CLX-Portal |
|||
29-04-2013, 16:14
Besked: #9
|
|||
|
|||
Jeg har desværre "kun" Delta invertere og må nøjes med en e-mail så snart der er en fejl på systemet, ved ikke om det virker da jeg ingen fejl har haft, men det virker når jeg tester den.
Jeg tænker på at lave et sms system der overvåger e-mail funktionen, og så have et batteri backup på sms systemet. Men hvad så hvis mobilselskabet er ramt af nedbrud ![]() NISSEN 51 stk PW 200 watt Black paneler 2 x Delta Solivia 3.0 EU G4 inverter Solivia gateway datalogger |
|||
29-04-2013, 16:43
Besked: #10
|
|||
|
|||
Jeg har købt Per's SolStyrSoftware og sidder pt. og fedter lidt med en oversigt a'la':
Det giver ikke alarm hvis inverteren er "død", men det kunne nok let bygges ind. Anlæg: Danfoss 6KW TLX-Pro+ | 35 x 250W Himin HG-250S mono paneler på 2 tagflader (22 samt 13 paneler). Stik syd, 15 graders hældning på taget. |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|