SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Sider (3): 1 2 3 Næste »
Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Zeteco?
28-04-2012, 09:19 (Denne besked var sidst ændret: 28-04-2012 af 09:19 Ebsen.)
Besked: #1
Ebsen Offline

Zeteco?
Hej

spændende forum.

Jeg skal til at bygge ny hytte og skal have et 6KWP solcelleanlæg på taget. Byggehusfirmaet leverer solcelleanlæg fra Zeteco og det koster 127.000 kr. inkl. alt.

Jeg har svært ved at vurdere om man skulle taget Bilkas anlæg til 105.000 kr. og spare differencen mellem de to anlæg?

Nogen der kender til Zeteco

På forhånd tak
Find
Citér
28-04-2012, 14:33
Besked: #2
Kejser2001 Offline

RE: Zeteco?
Eller hos Wilbert eller schmalfeldt solar. Hos dem kan du få et 6 kw anlæg for i omegnen af 90 alt inkl. Hvis du selv finder en montør. Så er der knap 40 at spare...
Find
Citér
28-04-2012, 15:37
Besked: #3
Ebsen Offline

Kender ikke de firmaer du nævner. Er det god kvalitet?

En montør skal vel også have en god sjat for at tilslutte det hele. Så i sidste ende ved jeg ikke hvor meget der er sparet.

Det hele afhænger af hvad kvaliteten er. Hvis Zeteco er bedre kvalitet betaler jeg gerne lidt mere.
Find
Citér
28-04-2012, 16:06
Besked: #4
kurt2000 Offline

(28-04-2012 15:37)Ebsen Skrev:  Kender ikke de firmaer du nævner. Er det god kvalitet?

En montør skal vel også have en god sjat for at tilslutte det hele. Så i sidste ende ved jeg ikke hvor meget der er sparet.

Det hele afhænger af hvad kvaliteten er. Hvis Zeteco er bedre kvalitet betaler jeg gerne lidt mere.

Vil du betale +10% kr for at producere +3%wp ?

23 * 230 ZX6P, Kostal Pico 5.5
BavnagerSolar
Find
Citér
28-04-2012, 16:10
Besked: #5
ajacobs Offline

Zeteco ser ud til at være helt fin kvalitet, og når det så bliver leveret af byggefirmaet, så må man forvente meget få problemer.

Jeg ville ikke vælge Bilkas tilbud, de leverer en forældet og ret ineffektiv inverter.

Hvis man selv køber en pakke og får nogen til at montere og tilslutte kan man selvfølgelig spare en del.

Selv om du vælger det færdige tilbud er solceller en rigtig god ide, rent økonomiskt.
Find
Citér
28-04-2012, 22:21
Besked: #6
Ebsen Offline

Kurt> Ja.

Ajacobs> Umiddelbart vælger jeg det færdige tilbud som byggehusfirmaet kan levere.

Det virker helt sikkert som en god og rentabel løsning. + det er dejligt at vide man gør noget for miljøet.

Jeg får jorvarmeanlæg + 6KWP solcelleanlæg til et nyt hus. Burde solcellerne ikke kunne dække bøde jorvarmeanlægget + resten af det strøm jeg bruger (vi er kun 3 og har et almindeligt strømforbrug)

Det kunne være så fedt hverken at have varmeregning eller elregning.
Find
Citér
29-04-2012, 06:25
Besked: #7
ajacobs Offline

Jeg tvivler på at det kan dække det hele, men over halvdelen, det skulle være ret sikkert.

Jeg har selv jordvarme, og ligger på 10-11000 KWh om året, men det er dog med et gammelt hus, der er efterisoleret en del.

Min bror har et moderne, velisoleret hus og jordvarme, men da begge børnene boede hjemme brugte de også 10-11000 KWh, så i lander nok på et forbrug på mellem 6 og 9 tusind KWh. og det kan solcelleanlæget ikke give.
Find
Citér
29-04-2012, 08:27
Besked: #8
majland Offline

Jeg ville vælge byggefirmaet tilbud så hele ansvaret for den nye hytte ligger _et_ sted. I forskellen til den samlede pris på huset er det peanuts der er at spare...

Men hvis i forvejen vælger at lave noget af det selv. F.eks selv at stå for alt spartling/maling/køkken/gulve osv så er springet til selv at montere solceller ikke stort.

Her på matriklen laver vi helst mest muligt selv - også derfor vi ikke er helt færdige med renovering endnu selvom det snart er 10år siden vi flytte ind. Tager det lidt ad gangen med afstikkere som solvarme og nu solceller. Derfor er også oplagt for mig selv at montere solcellerne og nøjes med at invitere fagfolk til det jeg ikke må selv (i.e tilslutning og tavlearbejde)

2010 10m2 Solvarme
2012 6.9kWp Solceller -
WWW Find
Citér
29-04-2012, 12:17
Besked: #9
Ebsen Offline

Jeg regner med et elforbrug på ca. 4000 kwh + det jordvarmeanlægget bruger for at varme huset op. Så mon ikke det kommer lige under 6.000 KWH på år. Derfor jeg håber det går nogenlunde lige op.

Det kan selvfølgelig godt være, at jeg bliver klogere. Men vi er kun 2 + en på et halvt år. Derudover er jeg ret god til at spare ved at slukke lys, ingen apparater på standby osv.

Hvor gammelt er din brors hus? Det lyder som et ret højt forbrug. Det er sket en del mht. isolering de sidste år.

Jeg har ikke hænderne skruet rigtigt på, så jeg kan ikke lave meget selv. Omvendt gider jeg ikke vente 10 år på at alting spiller.

Det eneste gør det selv projekt bliver haven, terrassen og indkørslen. Men det er selvfølgelig også noget der kommer til at koste tid og penge.
Find
Citér
29-04-2012, 17:35
Besked: #10
linnegaard Offline

2000 kwh ?? Det lyder ikke af meget til opvarmning på et år..... Men håber det holder..... :-) Ville mene 4 til 5000 kwh. var et fint resultat.... Meget fint.... Smil.

Hilsen Leif.....
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Sider (3): 1 2 3 Næste »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering