planlagt luk for strøm
|
10-05-2013, 07:53
Besked: #1
|
|||
|
|||
planlagt luk for strøm
hej,
i mit område er luftledninger ved at blive udskiftet med kabler i jorden. I den forbindelse kommer der selvfølgelig nogen afbrydelser af strømforsyningen. Er der noget man skal være opmærksom på i den forbindelse. Og hvad sker der rent praktisk? 'Køber' min måler stadig strømmen jeg producerer eller......? mvh |
|||
10-05-2013, 08:01
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: planlagt luk for strøm
Din inverter lukker ned, så snart strømmen på nettet afbrydes. Du vil således ikke sende strøm ud på nettet og kan derfor ej heller sælge den.
Du må krydse fingre for at afbrydelserne bliver kortvarige, så du ikke taber for meget på det :-) 24 stk. Topsola 250W paneler, 14 stk. Stik syd og 10 stk. Syd/vest Kostal Piko 7.0 inverter. |
|||
10-05-2013, 08:09
Besked: #3
|
|||
|
|||
Tak for tilbagemelding, det var kvikt :-)
dvs. jeg kan heller ikke producere til eget forbrug ? |
|||
10-05-2013, 08:25
Besked: #4
|
|||
|
|||
Nej, din inverter lukker af til el-nettet. (sender IKKE strøm til din tavle)
Der vil stadig være "liv" i din inverter under strømafbrydelsen, den vil bla stadig holde sine blæsere kørende så ikke den "smelter" da den jo stadig får al DC strømmen ind fra taget, men IKKE noget strøm til dig (Sådan er det ihvertfald med min Danfoss). Forklaringen er at, når strømmen fjernes fra nettet (el-nettet) så går det jo ikke at du sender strøm baglens, så vil el-nettet jo ikke være spændingsløst = elektrikkeren vil så stød. SÅ, så snart AC spændingen forsvinder fra inverteren så lukker den for AC ud. Jesper Anlæg: Danfoss 6KW TLX-Pro+ | 37 stk 190w Canadian Solar mono paneler på 2 tagflader. (16 stk. Syd/Syd-Øst) (21 stk. Syd/Syd-Vest) Læs om anlæget her: http://www.brandbirk.dk Se produktion: http://www.pv-log.com/en/photovoltaicplant-lokesvej-3 |
|||
10-05-2013, 08:55
Besked: #5
|
|||
|
|||
Desuden synkronisere inverteren med net-frekvensen fra el-nettet, så når strømmen afbrydes mister den sit referencepunkt...
24 stk. Topsola 250W paneler, 14 stk. Stik syd og 10 stk. Syd/vest Kostal Piko 7.0 inverter. |
|||
10-05-2013, 09:12
Besked: #6
|
|||
|
|||
"den vil bla stadig holde sine blæsere kørende så ikke den "smelter" da den jo stadig får al DC strømmen ind fra taget"
Bare lige for at præcisere. Den afsætter ikke de 6kW i kølepladen når den ikke leverer til nettet. Den gør bare hvad der svarer til at pille DC stikkene ud af inverteren. |
|||
10-05-2013, 09:57
Besked: #7
|
|||
|
|||
(10-05-2013 09:12)Titan Skrev: "den vil bla stadig holde sine blæsere kørende så ikke den "smelter" da den jo stadig får al DC strømmen ind fra taget" Lige præcis! At der er fuld knald på panelerne betyder ikke noget. Det svarer til et batteri uden belastning :-) 24 stk. Topsola 250W paneler, 14 stk. Stik syd og 10 stk. Syd/vest Kostal Piko 7.0 inverter. |
|||
10-05-2013, 20:01
Besked: #8
|
|||
|
|||
Der kommer ikke nogen afbrydelser, der kommer kun en når de kapper din forbindelse, for at sætte den på i jorden.
De gør det hele klar, så der er strøm i både skabene og luften, så flytter de bare din forbindelse. Det tager ikke lang tid, max 1 times tid, hvis så meget, så er du oppe og køre igen. /Søren ______________ Installeret effekt: 4.5 kWp Inverter: goodwe 1500 ss og 3000 ss Moduler:18 stk. Ulica Solar UL-250-60 Orientering: 202 g. Hældning: 23 grader |
|||
10-05-2013, 20:28
Besked: #9
|
|||
|
|||
Min danfoss har regisreret en fejl på fase 2 og fase 3 ID 42 og 43
netspænding under et bestemt niveau har i dag læst at en elektriker havde ramt et højspændingskabel med et jordspyd 6 km her fra, så er det var nok et dyk i forsyningen (han kom ikke tilskade ) Inverter: Danfoss TLX PRO+ 6kW SW 3,16 Paneler: 24x ZNShine ZX255 Mono/Sort 6,12 kWp Orientering: 203 grader, 25 graders hældning http://www.pv-log.com/photovoltaikanlage-teglhjen |
|||
10-05-2013, 20:57
Besked: #10
|
|||
|
|||
Jeg oplevede at husets HPFI relæ slog fra pga et lynnedslag. Inverterens relæ slog ikke fra. Inverteren har registreret at den i perioden indtil jeg kom hjem og fik det slået til igen, havde produceret 5 kWh. Er den produktion mon gået ud på nettet og registreret som "solgt"?
Her er hvordan det ser ud på efterregistreringen på Solar-Log |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|