Så kan man nok få et billig anlæg
|
18-05-2013, 14:06
Besked: #1
|
|||
|
|||
Har set den konkurs aktion
http://www.auktionshuset.dk/view-auction...log/id/35/ måske man kunne lave en go handel Inverter: Danfoss TLX PRO+ 6kW SW 3,16 Paneler: 24x ZNShine ZX255 Mono/Sort 6,12 kWp Orientering: 203 grader, 25 graders hældning http://www.pv-log.com/photovoltaikanlage-teglhjen |
|||
18-05-2013, 15:29
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Så kan man nok få et billig anlæg
De har da købt godt hjem må man sige....
Men mon ikke priserne går op inden 16 dage, men hvis de bliver dernede så skal jeg have mig et ø-anlæg kan jeg se. |
|||
18-05-2013, 16:38
Besked: #3
|
|||
|
|||
De anlæg burde foræres væk til de stakkels mennesker som har betalt forud og ikke fået noget som helst for deres penge.
28 stk. ZnShine ZXM5 195 SolarEdge SE10K Inverter + 28 OP250-LV optimizers Hilti Solar Mount. Taghældning 20 gr. sydvendt. |
|||
18-05-2013, 18:45
Besked: #4
|
|||
|
|||
RE: Så kan man nok få et billig anlæg | |||
19-05-2013, 10:19
Besked: #5
|
|||
|
|||
Tjjaaee, det ville nok være mest moralsk korrekt, men sådan er tingene jo ikke.
Hvis nogen overvejer et billigt anlæg, så husk at læse det med småt: Der bliver lagt 50% på den pris du byder (20% til auktionshuset + 25 % ovenpå i moms), derudover er der nul garanti på noget som helst, og man skal selv hente med truck og lastbil (eller en stor trailer), men så kan man måske også få et meget billigt anlæg, men der er jo stadig nogen dage tilbage, så priserne går jo nok opad. Kostal 10.1 45 stk. LongBai solar 200W mono Produktion Fritids solcellepusher |
|||
19-05-2013, 13:23
Besked: #6
|
|||
|
|||
(18-05-2013 16:38)Thomas_Jensen Skrev: De anlæg burde foræres væk til de stakkels mennesker som har betalt forud og ikke fået noget som helst for deres penge. Nu er det jo ikke kun privat kunder der står til at tabe penge i en konkurssag - Der er også leverandører der taber penge på en sådan sag. Det ville vel ikke være fair at privat kunden der havde forudbetalt og derfor havde penge i klemme fik et anlæg meds leverandøren eller andre kreditorer ikke fik noget som helst ? Dette uanset om kreditoren er en privat kunde der har forudbetalt, en solcelle leverandør fra Kina eller lokalbageren der har leveret morgenbrød til firmaet uden at få betaling. Det mest fair var vel netop den løsnings model der anvendes med at alle aktiver afsættes og midlerne derefter fordeles således at alle får samme procentvise fordeling. Hvis du skulle snakke om noget der er unfair skulle det vel være advokaterne der kan trække selv ukomplicerede sager langdrag for at puste deres eget salær i vejret og dermed formindske udbyttet for alle øvrige parter i en sådan konkurssag. Noget helt andet er at folk burde være mere påpasselige med at forudbetale før anlægget er leveret. Det er set så ofte af firmaer går konkurs eller ikke kan levere og så er forudbetalinger tabt - Dette uanset og det er en reel konkurs eller et svindelfortagende og "planlagt konkurs" man har handlet med. Hvis du tager en pendant vil du se at mange firmaer der fx handler med træpiller fra Tyskland med store typer reklamerer med at de ikke tager betalingskort og du skal forudbetale til en bank konto. På den måde sparer du typisk 2 pct. Selvom alle folk burde være klar over at de dermed udsætter sig for risiko vælger folk stadig at handle med forudbetaling. Når folk har handlet på den måde og dermed tilsidesat alle forsigtigheds forholdsregler er det en gang imellem svært at have medlidenhed når det går galt og de taber de penge de forudbetalte - Hvis du har valgt at spare "forsikringspræmien" så må du også selv tage slaget når/hvis det kommer. |
|||
19-05-2013, 17:52
Besked: #7
|
|||
|
|||
der er ingen fabrikker eller solcelle grosister der sælger solceller uden betaling
|
|||
20-05-2013, 06:44
Besked: #8
|
|||
|
|||
Helt korrekt, men en 100% forudbetaling lugter af lav likviditet i firmaet og bør være første advarsel såfremt det ikke er muligt med betalingskort og kun overførsel.
Jeg betalte selv et depositum forud via overførsel, men 2000 kr virkede mere rimeligt og nemmere at håndtere som et evt tab |
|||
20-05-2013, 10:05
Besked: #9
|
|||
|
|||
(20-05-2013 06:44)dannidines Skrev: Helt korrekt, men en 100% forudbetaling lugter af lav likviditet i firmaet og bør være første advarsel såfremt det ikke er muligt med betalingskort og kun overførsel. nu skal du tænke på at det jo ikke kun er et anlæg der skal lægges ud for lad os sige at et firma har solgt 30 anlæg a 6 kwp firmaet skal forudbetale 70.000 pr anlæg 30 gange 70.000 = det er 2,1 mil det er mange penge at risikere der er ikke meget at tjene på solceller ikke hvis du vil levere kvalitet og har du bare 1 kunde som ikke betaler skal du sælge en del anlæg før tabet er tjent ind igen hvis du selv importere fra feks Kina tjener du mere eller sælger bare billigere og når du lukker firmaet er der ingen folk kan henvende sig til mine kunder har heldigvis ingen problemer med at betale forud for solcellerne og ingeniør beregning skal dog først betales 2 dage før levering. montage og evt forstærkning betales når anlægget køre er der nogen som ikke har ville have mit anlæg grundet det Ja det er der men jeg vil ikke gamble med mine eller som jeg ser det andre kunders penge men nu står jeg også selv som ejer og ikke et aps |
|||
20-05-2013, 20:27
Besked: #10
|
|||
|
|||
(20-05-2013 10:05)Blik og Lavenergi Skrev: er der nogen som ikke har ville have mit anlæg grundet det Ja det er der Det ville i mine øjne være udtryk for stabilt firma, men forklar mig hvorfor muligheden for forudbetaling via betalingskort via hjemmeside ell. Lign iht sikkerhed?! På den måde kan kunderne altid få deres penge igen "hvis noget går galt" ApS eller ej.. |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|