Så kan man nok få et billig anlæg
|
20-05-2013, 20:33
Besked: #11
|
|||
|
|||
RE: Så kan man nok få et billig anlæg
(20-05-2013 10:05)Blik og Lavenergi Skrev: nu skal du tænke på at det jo ikke kun er et anlæg der skal lægges ud for Her er det at du som kunde (eller forhandler) må veje op: Hvem skal stå med risikoen for et tab såfremt at tingene ikke gik som planlagt og fx et forhandlerled går konkurs. Jeg kan sagtens forstå dit argument som forhandler at du i dit tilfælde står og skal lægge 2 millioner ud og at du ikke ønsker at tage denne risiko. Dog må man sige at du som forhandler står noget bedre end kunden det meste af vejen. Såfremt din kunde bakker tilbage har du lige til det tidspunkt hvor du monterer/udleverer solcelle anlægget mulighed for at beholde aktivet og dermed at sælge til anden side for at dække dine udgifter. På det tidspunkt hvor solcellefeberen gik på sit højeste var det vel en teoretisk risiko for en forhandler at "brænde inde" med et anlæg - det kunne altid sælges til en anden. Kunden står på den anden side i en langt mere usikker situation. Hvis kunden forudbetaler ved bestilling går det stadig 2-3 mdr før anlægget er leveret og dermed et langt større tidsrum hvor noget kan gå galt. Det tidspunkt det som forhandler vel bliver kritisk er fra montering til betaling men der er vel ikke nogen forskel på dette og den risiko som fx en anlægsgartner løbet hvis kunden ikke betaler for sin nye indkørsel. På dette punkt formoder jeg du har den samme udfordring uanset om du har solgt kunden en ny varmepumpe eller et solcelle anlæg ? Jeg vil fastholde at kunder generelt ikke bør accepterer en forudbetaling (andet en et fair depositum). Hvis du accepteret en forudbetaling har du også accepteret et potentielt tab på dit køb. I denne forbindelse er det lige meget om det er et nyt firma eller et gammel anerkendt firma. Det er ikke kun svindel firmaer der går konkurs - også gamle anerkendte firmaer kan komme i problemer således at en konkurs er eneste udvej. Netop solcelle branchen må vel pt generelt siges at være disponeret for firmalukninger og/eller konkurs. |
|||
20-05-2013, 20:35
Besked: #12
|
|||
|
|||
(20-05-2013 20:27)dannidines Skrev: Det ville i mine øjne være udtryk for stabilt firma, men forklar mig hvorfor muligheden for forudbetaling via betalingskort via hjemmeside ell. Lign iht sikkerhed?! På den måde kan kunderne altid få deres penge igen "hvis noget går galt" ApS eller ej.. du har ret i at det giver sikkerhed at betale med dankort ( ved ikke med konkurs ) men en almindelig håndværker har som regel ikke webshop hvor du kan betale med dankort de har en info hjemmeside da de / Vi som regel giver tilbud på et stk arbejde jeg kender faktisk flere som får betalt deres vare ved eller før ankomst og rest ved arbejdets færdiggørelsen vores problem som firmaer er at hvis varen er leveret hos kunden må vi ikke hente det hvis kunden ikke betaler det ville være best hvis der fantes en løsning som sikrede begge parter |
|||
03-06-2013, 18:42
Besked: #13
|
|||
|
|||
så kører auktionen http://www.auktionshuset.dk/view-auction...log/id/35/
kan se at anlægene sælges til ca 9-10 kr.pr watt ved ikke hvilken ordning der er gældende nu er det stadig 1,3 kr pr kw hvis det monteres på tag Inverter: Danfoss TLX PRO+ 6kW SW 3,16 Paneler: 24x ZNShine ZX255 Mono/Sort 6,12 kWp Orientering: 203 grader, 25 graders hældning http://www.pv-log.com/photovoltaikanlage-teglhjen |
|||
03-06-2013, 19:32
Besked: #14
|
|||
|
|||
De bliver da budt godt op, håber da for dem som vinder, at de har læst at der oven i budprisen skal lægges 20% salær + 25% moms, samt at "bordet fanger" - hvis der ikke betales, er det inkasso uden varsel.
28 stk. ZnShine ZXM5 195 SolarEdge SE10K Inverter + 28 OP250-LV optimizers Hilti Solar Mount. Taghældning 20 gr. sydvendt. |
|||
04-06-2013, 06:51
Besked: #15
|
|||
|
|||
Ja, jeg havde overvejet om jeg skulle have et ekstra anlæg på den nye ordning, men ikke til de priser.....
Kostal 10.1 45 stk. LongBai solar 200W mono Produktion Fritids solcellepusher |
|||
04-06-2013, 08:20
(Denne besked var sidst ændret: 04-06-2013 af 09:15 Titan.)
Besked: #16
|
|||
|
|||
Jeg synes da ikke priserne er så høje endnu,...
(30000*1,2)*1,25=45000kr. for et 6kW anlæg ? Men min erfaring er at ting på auktioner kommer til at koste præcis det de er værd. Det de evt. er billigere svarer præcis til manglen på garanti, support, sikkerhed og bøvl. [køber man f.eks. anlægget med Delta 3.0 inverterne, finder man ud af de ikke længere er godkendt i .dk da det er G3 modellen, men det er da en rigtig fin dørstopper] |
|||
04-06-2013, 09:18
Besked: #17
|
|||
|
|||
Nej, priser er ikke høje i forhold til sidste år, men man skal jo tjene pengene hjem med den nye timebaserede ordning, og så skal prisen være meget lav.
Kostal 10.1 45 stk. LongBai solar 200W mono Produktion Fritids solcellepusher |
|||
04-06-2013, 09:22
Besked: #18
|
|||
|
|||
Det er rigtigt, der en en ny reference nu.
Men der er stadig mange der sætter op fordi de gerne vil lave deres egen strøm. Og kan man selv skrue i sit tag, er det stadig et godt rentabelt projekt. Men jeg tror prisen kommer til at stige endnu mere. |
|||
08-06-2013, 18:25
(Denne besked var sidst ændret: 08-06-2013 af 18:25 Sol.)
Besked: #19
|
|||
|
|||
AJakobs, jeg har et par 1,5 til 3 kw anlæg (kun paneler og invertere) hvis du stadigt overvejer et ekstra anlæg. Monterings skinner mm. kan også leveres, men lige pt. er det kun paneler og invertere. Du kan bare sende en pb hvis du er interesseeret i at høre nærmere.
|
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|