SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Gl. nettomåler ordning og ny
27-05-2013, 22:36
Besked: #1
FlemmingS Offline

Gl. nettomåler ordning og ny
Nogle der ved om man må sætte et anlæg op nr.2 , under den nye ordning, samtidig med at det "gamle" anlæg kører videre under den gamle ordning ?
Find
Citér
28-05-2013, 07:36
Besked: #2
henrikkrebs Offline

RE: Gl. nettomåler ordning og ny
En løs idé (jeg har ikke tjekket den med lovteksten): Det kan vel lade sig gøre hvis 'konen' står som ejer af det nye anlæg. I al fald i.f.t. Skat. Hvad el-selskaberne siger til to abonnenter på samme måler, det ved jeg så ikke.

---
4kWp pakke XL-byg/FEIYUE
Installeret 13.11.2012
28gr, syd +2gr
---
Find
Citér
28-05-2013, 08:18
Besked: #3
FlemmingS Offline

Jeg har fået svar fra energinet.dk:

"Du må gerne have to anlæg på hver sin ordning, når blot de er nettilsluttet i hver deres installation og dermed er fuldstændig adskilt fra hinanden. Hvis anlæg 2 tilsluttes samme måler som dit eksisterende anlæg, vil det samlede anlæg blive betragtet som nyt og muligheden for årsbaseret nettoafregning, gammel ordning, falde bort."

Så det bliver svært kan jeg se, eller kan man bede sit elselskab om en ekstra måler?
Find
Citér
28-05-2013, 09:42
Besked: #4
Titan Offline

Det var da et svar med den helt store ja-hat på !

I praksis lyder det mere som et nej, for det kræver vel i praksis en ny stikledning, for-sikringer, måler, abonnement, ..... etc. ?
Find
Citér
28-05-2013, 10:47
Besked: #5
tagestavsdal Offline

(28-05-2013 08:18)FlemmingS Skrev:  Jeg har fået svar fra energinet.dk:

"Du må gerne have to anlæg på hver sin ordning, når blot de er nettilsluttet i hver deres installation og dermed er fuldstændig adskilt fra hinanden. Hvis anlæg 2 tilsluttes samme måler som dit eksisterende anlæg, vil det samlede anlæg blive betragtet som nyt og muligheden for årsbaseret nettoafregning, gammel ordning, falde bort."

Så det bliver svært kan jeg se, eller kan man bede sit elselskab om en ekstra måler?

I praksis er det ingen god ide, med 2 adskilte anlæg og en forbrugs installation.
Det er jo kun på det ene anlæg, at du kan have forbrug af energi mens det produceres, velsagtens typisk dit gamle anlæg som er på netto ordning

Fra det nye anlæg skal du sælge alt, til den pris som nu tilbydes der.
og anlægget skal installeres med kabel helt frem til din nuværende måler, og så sættes de 2 målere parallelt på din stikledning.
Her kan så være et problem, om denne er tyk nok til kunne aftage max produktion fra begge anlæg uden at spændingen bliver for høj hos dig selv eller hos nabo.

Hvis du har 2 adskilte/eller let at adskille forbrugssteder på din ejendom, så kan det måske være relevant med et ekstra anlæg efter ny ordning.
Ellers tror jeg ikke på det.

Tage
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering