SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Danfoss Dxl opkobling via wireless extender
07-06-2013, 23:31
Besked: #1
Faldo1980 Offline

Danfoss Dxl opkobling via wireless extender
Hej

Håber nogen kan hjælpe lidt. Jeg har en Danfoss dxl inverter og har sluttet den til en wireless Network extender via ethernet kabel (ethernet port indbygget i extenderen) . Netværket og kommunikationen virker, da jeg via det trådløse kan logge ind på inverteren gennem min iPhone browser. Så langt så godt. Jeg kan imidlertid ikke få Danfoss solarapp til at finde min inverter uanset hvad jeg prøver? Nogen foreslog? Min router sidder laaannnngt væk fra inverteren så jeg kan ikke trække et kabel direkte; derfor extenderen som dog umiddelbart virker fint
Find
Citér
08-06-2013, 07:07
Besked: #2
tagestavsdal Offline

RE: Danfoss Dxl opkobling via wireless extender
(07-06-2013 23:31)Faldo1980 Skrev:  Hej

Håber nogen kan hjælpe lidt. Jeg har en Danfoss dxl inverter og har sluttet den til en wireless Network extender via ethernet kabel (ethernet port indbygget i extenderen) . Netværket og kommunikationen virker, da jeg via det trådløse kan logge ind på inverteren gennem min iPhone browser. Så langt så godt. Jeg kan imidlertid ikke få Danfoss solarapp til at finde min inverter uanset hvad jeg prøver? Nogen foreslog? Min router sidder laaannnngt væk fra inverteren så jeg kan ikke trække et kabel direkte; derfor extenderen som dog umiddelbart virker fint

Hej
Jeg har flyttet mit net ud til inverteren ved at bruge netværk via el kablerne.
En diba i stikkontakten ved inverteren og en ved inverteren.
Kan også bruges andre steder i huset, hvis det trådløse er svagt.

Det fungerer fint, men det er tilsyneladende ikke det som er dit problem.

Tage
Find
Citér
08-06-2013, 07:53
Besked: #3
DSI Training
Gæst

Hej.

Jeg har faktisk fuldstændig den samme netværksløsning i en opstilling i vores træningslokale, det virker fint. Der er således ingen grund til at have indbygget wireless i en inverter, extenders virker på alle produkter. Mht. til dit problem, så er der først understøttelse af CLX App'en fra GUI vers. 1.40. Du skal undersøge hvilken GUI firmware version du har på din DLX og hvis den er lavere end 1,40 skal du opdatere den.

Hvis du opdaterer, så opdater også DSP software. Se dette link for yderligere Info.

http://www.danfoss.com/BusinessAreas/Sol...ftware.htm
Citér
08-06-2013, 11:40
Besked: #4
Faldo1980 Offline

Tak for svar. Jeg har version 1.32 i GUI så det er sikker der den er gal. Kan jeg selv Update eller? Jeg er normal rimeligt god til computere.
Find
Citér
08-06-2013, 15:05
Besked: #5
DSI Training
Gæst

Hej.

Ja, du skal opdatere. Du kan gøre det selv. Følg linket i mit andet indlæg. Her kommer du frem til nyeste firmware. Du skal bruge DLX_EU_GUI... og DLX MAster DSP i den effekt størrelse som du har. Rækkefølgen er ligegyldig. Inverteren genstarter efter hver opdatering. Der er også en vejledning, dog kun på engelsk.

Det er såkalde "one click tools" download dem, pak dem ud og kør .exe filen. Så skal du bare søge efter IP adressen på inverteren eller indtaste den manuelt. Når du opdaterer må du ikke slukke for inverteren eller din PC.
Citér
08-06-2013, 23:27
Besked: #6
Faldo1980 Offline

Det var lige det der skulle til. Mange tak!! Var godt frustreret. Mærkeligt jeg ikke kunne finde det med GUI versioneb kontra cxl internet opkobling noget sted. Men nu virker skidtet. Fantastisk!
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering