SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Sider (2): 1 2 Næste »
Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Ekstra regning "udvidelse af gruppetavle" - whiteaway
10-06-2013, 15:13
Besked: #1
hotsun Offline
Banned
Ekstra regning "udvidelse af gruppetavle" - whiteaway
Hej,

Jeg fik monteret solceller i oktober måned 2013 via whiteaway. Fik her den 6. juni en ekstraregning på "udvidelse af gruppetavle - kr. 920,-"

Dengang, da jeg bestilte over hjemmesiden, var der, som nu, et felt hvor krydset allerede var markeret udfor et ekstra relæ - kr . 1000,- (ikke muligt at ændre).

Jeg kan godt se på både ordrebekræfelse og faktura at jeg tilsyneladende ikke har betalt særskilt for denne uførte ydelse.

Men jeg har da købt anlægget i den tro og til den pris, at de kr .1000,-
var indeholdt i prisen. At de så senere opdager at beløbet ikke er blevet automatisk faktureret, er det mig der hænger på den? Det er lidt svært at bevise at de har ændret online bestillingsformularen.

Er der andre der har fået "ekstra" regning for samme????
Find
Citér
10-06-2013, 17:52
Besked: #2
Titan Offline

RE: Ekstra regning "udvidelse af gruppetavle" - whiteaway
Der findes en lignende tråd der ikke er så gammel. Måske var det endda samme firma.
Jeg ville personligt ikke betale hvis ikke de sammen med regningen havde sendt en _meget_ god forklaring.
Find
Citér
10-06-2013, 17:56
Besked: #3
Titan Offline

Jow det var samme firma:http://www.solcelledebat.dk/showthread.php?tid=2608

De er sikkert ved at gå konkurs, og er ved at malke deres kundedatabase først.
Find
Citér
10-06-2013, 18:27
Besked: #4
383CI Offline

[quote
De er sikkert ved at gå konkurs, og er ved at malke deres kundedatabase først.

[/quote]

Arrrggg, det er sgu direkte usaglig utalt!

Jeg er bestemt ikke imponeret over WA, så det er ikke derfor. Jeg har også et anlæg fra WA og fik nyt/ekstra HPFI relæ og automatsikring, ude ekstra betaling. Til gengæld fik jeg jo så også et anlæg der yder 10% for lidt.Det har de absolut ingen interesse I at kompensere for har jeg fra salgschefen ham selv. Men der er vist andre der er så trætte af det, der er noget "alvorligt" igang.

Anlæg: 7000 R3 DIEHL Inverter monteret med 6,720KwP Renasol paneler.
Retning: 193 Taghældning: 45 Skyggefrit 85%

2012-09-01 Idriftsat.
2013-06-07 SolarLog monteret http://home.solarlog-web.eu/9319.html
2014-11-03 Inverter skiftet, faldt ud gentagende gange og kunne ikke genstartes.
Find
Citér
10-06-2013, 19:07
Besked: #5
klr Offline

(10-06-2013 18:27)383CI Skrev:  Til gengæld fik jeg jo så også et anlæg der yder 10% for lidt.

Ifølge Tages regneark, er den teoretiske produktion for et anlæg som dit (kWp, beliggenhed Hobro, orientering, hældning) den 9.6.2013 på 51,5 kWh med fuld sol.
Du har haft 45,8 incl. varmetab (som ikke er med i det teoretiske) - og endda ikke fuld sol (tyder din grafik på). Det ser da ud til det fungerer helt som det skal - i hvert fald for den dato. 10% mere vil man i hvert fald ikke kun få. Slet ikke.

[Billede: sollinkdyn.gif]
Find
Citér
10-06-2013, 19:12 (Denne besked var sidst ændret: 10-06-2013 af 19:16 383CI.)
Besked: #6
383CI Offline

(10-06-2013 19:07)klr Skrev:  Ifølge Tages regneark, er den teoretiske produktion for et anlæg som dit (kWp, beliggenhed Hobro, orientering, hældning) den 9.6.2013 på 51,5 kWh med fuld sol.
Du har haft 45,8 incl. varmetab (som ikke er med i det teoretiske) - og endda ikke fuld sol (tyder din grafik på). Det ser da ud til det fungerer helt som det skal - i hvert fald for den dato. 10% mere vil man i hvert fald ikke kun få. Slet ikke.

Tjek min signatur, har selv koblet anlægget rigtigt til (omkoblet modulerne så der kom lige mange på hver streng, det "leveret" med 12 på en og 16 på en anden) og det kan ikke yde mere end 5,4KW selvom det er solgt som en inverter på 6,2KW, dog begrænset til 6KW inden der bliver foretaget en rettelse på inverterens opsætning, som WA eller leverandøren ikke vil tage ansvar for over for energinet.
Så jo, jeg fik leveret et anlæg der leverede mindst 10% for lidt inden jeg optimerende det. Nu har jeg så et anlæg der yder det det hele tiden har burde gøre, og som alle andre, leveret af DK`s 5 største leverandør burde, men ikke gør! Indstilingen er fast og general på Deihli inverteren.
Jeg ved der er mange andre kunder der må have samme problemer, WA sendte bare en mail, men der er andre kræfter i gang bagved.

2012-09-01 Idriftsat.
2014-11-03 Inverter skiftet, faldt ud gentagende gange og kunne ikke genstartes.
Find
Citér
10-06-2013, 19:37
Besked: #7
383CI Offline

(10-06-2013 15:13)hotsun Skrev:  Hej,

Jeg fik monteret solceller i oktober måned 2013 via whiteaway. Fik her den 6. juni en ekstraregning på "udvidelse af gruppetavle - kr. 920,-"

Dengang, da jeg bestilte over hjemmesiden, var der, som nu, et felt hvor krydset allerede var markeret udfor et ekstra relæ - kr . 1000,- (ikke muligt at ændre).

Jeg kan godt se på både ordrebekræfelse og faktura at jeg tilsyneladende ikke har betalt særskilt for denne uførte ydelse.

Men jeg har da købt anlægget i den tro og til den pris, at de kr .1000,-
var indeholdt i prisen. At de så senere opdager at beløbet ikke er blevet automatisk faktureret, er det mig der hænger på den? Det er lidt svært at bevise at de har ændret online bestillingsformularen.

Er der andre der har fået "ekstra" regning for samme????

Men det tyder da på det med de 920kr. er lidt som vinden blæser, for hvis der stod 1000kr. på hjemmesiden, kan det jo ikke komme derfra! Så skulle der jo have stået 1000kr. og ikke 920kr. som der jo så gør.
Det er ikke overraskende der (også) er/var rod i det. Da jeg bestilte var der et helvedes bøvlmed betalingen, så ville de have penge før levering, så ikke. Så skred leveringsdatoen osv. så til sidst var det "nødvendigt" at præcisere temmelig bestemt hvordan tingene var, og hvad der var aftalt, så kontakt dem og hvorfor det netop er 920kr, og ikke 1000kr. og at du iøvrigt ikke umiddelbart har tænkt dig at betale.

2012-09-01 Idriftsat.
Find
Citér
10-06-2013, 19:45
Besked: #8
Titan Offline

Jeg skal ikke afvise at jeg er urimelig. Men jeg ville eddersparkemig ikke betale en arbitrær regning der dumpede ned i min postkasse et år efter levering af en vare.
Du har 30 dage til at betale en regning, de har ikke 10 måneder til at sende dem i !
Find
Citér
11-06-2013, 14:56
Besked: #9
hotsun Offline
Banned
Har nu skrevet en mail at jeg ikke accepterer faktura og ikke agter at betale. De har svaret tilbage at jeg har fået en nødvendig ydelse, for at anlægget i det hele taget virker og derfor skal betale fakturaen.

Det er jeg jo godt klar over, men er sikker på at der ved bestilling allerede blev nævnt at alle skulle betale for denne ydelse, ganske som det er nu. Forskellen er at dengang ved bestilling blev det bare ikke trukket. Jeg var dog sikker på at jeg havde betalt det, derfor overrasket.

I mine øjne har de lavet en fejl i deres online-bestillingsside som de så
først senere har fundet ud af.

Beløbet ville jo også skulle have været med i afskrivningsgrundlaget 115%. Det er lidt svært nu.

Men der må da være andre der også er blevet bonet for det ekstra relæ ved whiteaway først nu, syv måneder senere, hvis ellers jeg husker rigtigt.

Find
Citér
11-06-2013, 16:02
Besked: #10
Titan Offline

Tænk hvis det blev almindelig praksis at håndværkere i op til et år efter udført arbejde, kunne sende regninger på relæer, pumper, ventiler og skruer de "glemte" at fakturere.
Selvfølgelig skal du ikke betale.
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Sider (2): 1 2 Næste »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering