Trådløst moilt bredbånd til Danfoss tlx
|
10-06-2013, 22:42
Besked: #1
|
|||
|
|||
Trådløst moilt bredbånd til Danfoss tlx
Da jeg rejser en stor del af året, og gerne vil følge produktion og eventuelle fejl på anlæg, via macbook pc, iphone sms/email og ikke har behov for et dyrt fastnets forbindelse via kobberledning fra tdc kabelnet. Kan det lade sig gøre at koble op via et mobilt bredbånd abonnement og hvad skal der eventuelt til købes for at det kan fungere og eventuelt opsætning måde.
Gerne skåret ud i pap da jeg ikke er it nørd og bliver det nok aldrig, med håb om det ikke er formeget forlangt Med venlig hilsen Årgang 1950 |
|||
11-06-2013, 07:54
(Denne besked var sidst ændret: 11-06-2013 af 07:55 mrwee.)
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Trådløst moilt bredbånd til Danfoss tlx
For ikke-nørder, er det nok en CLX Home http://www.danfoss.com/BusinessAreas/Sol...Series.htm der gælder.
Personligt synes jeg det er alt for dyrt i forhold til hvad man får ud af det. For nørder, kan jeg anbefale Per's http://www.solstyrsoft.dk som dels giver produktion men også forbrug (via IR øje til f.eks. DONG's elmåler) og solindstråling. Det er ikke en brugervenlig installation og er pt. ikke super velegnet til mobile devices, men potentialet er meget større end CLX Home (Og så er det noget billigere). Alternativt kan du i din router lave en såkaldt portforward, så du kan logge ind i routeren fra internettet. Det koster gratis ![]() Anlæg: Danfoss 6KW TLX-Pro+ | 35 x 250W Himin HG-250S mono paneler på 2 tagflader (22 samt 13 paneler). Stik syd, 15 graders hældning på taget. |
|||
11-06-2013, 14:38
(Denne besked var sidst ændret: 11-06-2013 af 14:40 majland.)
Besked: #3
|
|||
|
|||
(11-06-2013 07:54)mrwee Skrev: For ikke-nørder, er det nok en CLX Home . Den kræver stadig en internetforbindelse. Du skal istedet have fat i en router med indbygget 3g. Du har ikke brug for ret meget data så månedsprisen kan være lav, men routerne er relativt dyre. Når du så er hjemme kan du også bruge dens wifi til at gå på nettet fra andre pc'er F.eks http://www.3.dk/Privat/Mobilt-bredband/M...4G-router/ Mindstepris 1713,- Evt delt med "udbetaling" og binding i 6 til 24 måneder. Månedsprisen er min 69,- Andre selskaber kan nemt være billigere. Se også http://www.bredbaandsmatch.dk/traadloest...nd/router/ 2010 10m2 Solvarme 2012 6.9kWp Solceller - |
|||
11-06-2013, 16:34
Besked: #4
|
|||
|
|||
Aaaah Majland. Det er vist de færreste som i dag ikke allerede har trådløst netværk/internet i hjemmet.
Så min ikke et access point - til et par hundrede - kan gøre det. M.v.h. ![]() |
|||
11-06-2013, 17:48
(Denne besked var sidst ændret: 11-06-2013 af 18:34 majland.)
Besked: #5
|
|||
|
|||
(11-06-2013 16:34)Henrik B. Skrev: Aaaah Majland. Det er vist de færreste som i dag ikke allerede har trådløst netværk/internet i hjemmet. Prøv at løs ihdumilde's indlæg igen: Citér: og ikke har behov for et dyrt fastnets forbindelse via kobberledning Er det mig der ikke kan læse eller ønsker han at anvende mobilt bredbånd som erstatning for den dyre kablede forbindelse han har idag ? Om det reelt vil være billigere afhænger helt af hvor dyr en løsning han har idag ... En 3g router er ret dyr i anskaffelse. Hvis det er en inverter med indbygget webserver behøves ikke mere. Evt kan en tlx pro også uploade til clxportalen så man kan se det den vej. Hvis jeg lige vil se hvodan produktionen er hjemme gør jeg det direkte på fra inverterens webserver da clx portalen ofte er mange timer bagud. Vil jeg derimod se hvodan produktionen var igår eller tidligere bruger jeg clx portalen. 2010 10m2 Solvarme 2012 6.9kWp Solceller - |
|||
11-06-2013, 18:25
Besked: #6
|
|||
|
|||
Du har sgu ret Majland! Jeg skal vist læse noget bedre næste gang. :-)
Uanset, så kan man benytte mange almindelig routere med et 3G usb-modem. Det ved jeg at min bl.a. kan. Så det behøver ikke være specielle, dyre routere.. M.v.h. ![]() |
|||
18-06-2013, 10:59
Besked: #7
|
|||
|
|||
Der er et par fejl i det i skriver.
I kan ikke tilgå en 3g mobil forbindelse ude fra. I deler IP med op til 1000 andre. I skal finde et selvskab der går med til at give jer en ErhversAPN for at få en fast ip til dit 3G abonnement. en 3g router koster max 500 på dba eller ebay. Husk at køb een med LAN udgang. en MIFI router er ikke nok. HypHest |
|||
18-06-2013, 11:29
Besked: #8
|
|||
|
|||
(18-06-2013 10:59)HypHest Skrev: I kan ikke tilgå en 3g mobil forbindelse ude fra. I deler IP med op til 1000 andre. Havde jeg ikke tænkt på - har kun selv brugt det med server baseret løsninger som Logmein. Men kan inverteren logge produktion og hændelser selv via ftp til f.eks clxportal har man heller ikke behov for at tilgå den direkte. 2010 10m2 Solvarme 2012 6.9kWp Solceller - |
|||
18-06-2013, 12:25
Besked: #9
|
|||
|
|||
Hej, lidt yderligere info herfra.
Når man anvender 3G (UMTS) net så kan det opfattes som et lukket netværk fra tele udbyderen. Dette kan have som konsekvens at man måske ikke kan tilgå sin Inverter(eller alt muligt andet for den sag skyld) via PORT FORWARDING pga. af den måde det lukkede netværk administreres. Man kan heller ikke være sikker på at man lave lave et FTP upload til CLX portalen, eller anden portal. Dette har ikke noget med inverteren at gøre. For at kunne garantere skal man have et M2M SIM kort (Machine to Machine) løsning. Derved garanteres man at adresseringen er konsistent igennem hele nettet. Dette koster ekstra, som regel. Dette er noget vi oplever hos kunder på sites uden fysisk Internet, hvor kun 3G er tilgængelig. Jeg kan desværre ikke informere yderligere vedr. dette, da jeg ikke har nok viden om emnet. |
|||
19-06-2013, 17:03
Besked: #10
|
|||
|
|||
Jeg har netop dette setup. En 3G router koster IKKE ret meget (Bilka har lige haft en på tilbud til 249,- spar 100!!!!!) CLX Home viser indimellem nogle udsving men den samlede produktion på dagen passer... Den kan ikke uploade til CLX portal men det kunne den nu heller ikke før jeg fik 3G nettet sat op... Men den daglige produktion og udgangseffekten er også alt jeg gider følge med i, så det er ok fint med mig...
Hessel75 Aalborg, 15 grader hældning, Syd 28 stk 240watt Bosch Solar Module c-Si M60S EU30117 Danfoss TLX 6kw Pro+ CLX Home http://el.hesselvang.dk |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|