Problemer med at få Fronius Datalogger til at sende til Solar.web
|
11-06-2013, 11:55
Besked: #1
|
|||
|
|||
Problemer med at få Fronius Datalogger til at sende til Solar.web
Hej
Jeg fik koblet en datalogger på min Fronis Inverter IG Plus 60V2 og det har fungeret fint med upload indtil lørdag d.1/6 kl.18, hvor den pludselig er holdt med at sende data.. Jeg tænkte at det kunne være min nye Router (købt/installeret i april), så derfor fik jeg opsat port forwarding, som var det jeg kunne læse mig til skulle gøres.. Men dette har endnu ikke resulteret i data på solar.web. Derudover har jeg slettet mit pv system på solar.web og genoprettet det, men uden held. Kigger jeg på min datalogger, så lyser dioden grønt, som om den har forbindelse. Min svoger er også på solar.web og vi kan se hinandens anlæg derinde og logger jeg på kan jeg se at der er et anlæg online og et er offline.. Nogle der ved, hvordan jeg får dette til at virke igen?? P.s. har søgt/læst de tråde jeg kunne finde herinde med nogle lignende problemer, men uden held. Mvh Johnny |
|||
11-06-2013, 19:01
(Denne besked var sidst ændret: 11-06-2013 af 19:23 H.Hess.)
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Problemer med at få Fronius Datalogger til at sende til Solar.web
(11-06-2013 11:55)johnnynielsen Skrev: Hej Jeg må indrømme at jeg ikke har ret meget at komme med. Det undrer mig bare din nye router har virket for derefter ikke at gøre det. Har du "rodet" med den omkring 1-6? så nogle parametre i den er ændret f.eks. firewall? Kan du v.h.a. loggerens ip adresse komme ind i loggeren (Fronius Datalogger Web)? Jeg vidste ikke at det var muligt at slette pv hos Fronius? Er den nye pv med samme brugernavn/password som den gamle? Du har vel fået skrevet dataloggerens id rigtigt? Jeg kan huske at det gav mig lidt problemer. Fik du accept fra Fronius at dit "nye" anlæg var godkendt. Du bruger vel det rigtige brugernavn/password når du logger dig på? Hvordan ser man andres anlæg og ikke mindst hvordan ser man anlæg der er offline? Det sidste skulle vel ikke være det "gamle"? Mvh Harni Paneler:20 stk 250Wp HCsolar Inverter:Fronius IG Plus 60 V-2 Datalogger:Fronius Datalog Web Check anlæg her |
|||
11-06-2013, 19:50
Besked: #3
|
|||
|
|||
(11-06-2013 19:01)H.Hess Skrev: Jeg må indrømme at jeg ikke har ret meget at komme med. Det undrer mig bare din nye router har virket for derefter ikke at gøre det. Har du "rodet" med den omkring 1-6? så nogle parametre i den er ændret f.eks. firewall? Kan du v.h.a. loggerens ip adresse komme ind i loggeren (Fronius Datalogger Web)? Jeg tager dem lige en for en :-).. Nej, har ikke rodet med det, men opdagede pludselig, at jeg ikke fik opdateringer på solar.web, så slog det mig at det evt. kunne være routeren, derfor åbnede jeg op, men kan evt. prøve at slette det igen.. Jeg kan sagtens komme på loggeren via ip-adressen, men hvad er fronius datalogger Web? Man kan godt fjerne sit pv system derinde og genoprette det, men jeg har ikke fået nogen bekræftelse på det, men det fik jeg heller ikke første gang?? Det er http://www.solarweb.com vi snakker om ikke? ID er skrevet korrekt. Vender lige tilbage med beskrivelse af hvordan man ser andre anlæg om 10 min. Mvh Johnny |
|||
11-06-2013, 20:02
Besked: #4
|
|||
|
|||
Man skal gå ind og unlocke sit system for andre medlemmer på solar.web, men kan ikke finde ud af at sætte screen dumps ind her....
Det skal gøres under administration og derefter "unlock pv system" |
|||
12-06-2013, 16:05
Besked: #5
|
|||
|
|||
(11-06-2013 19:50)johnnynielsen Skrev: Jeg tager dem lige en for en :-).. Umiddelbart har jeg ikke nogen løsning. Når man taster loggerens ip adresse ind på adresselinien i en browser står der Fronius datalogger web øverst i billedet. Mvh Harni Paneler:20 stk 250Wp HCsolar Inverter:Fronius IG Plus 60 V-2 Datalogger:Fronius Datalog Web Check anlæg her |
|||
12-06-2013, 16:13
Besked: #6
|
|||
|
|||
(11-06-2013 20:02)johnnynielsen Skrev: Man skal gå ind og unlocke sit system for andre medlemmer på solar.web, men kan ikke finde ud af at sætte screen dumps ind her.... Jeg gør gerne det at jeg bruger print screen på tasteturet. Derefter går jeg ind i paint i menuen rediger> sæt ind. Her gemmer jeg screenshot'tet. Derefter bruger jeg et redigeringsprogram, f.eks. paint for at skære alt det væk som ikke skal bruges.Gemmer så igen. Derefter trykker jeg på "Vælg fil" her nederst på siden og siger så "Tilføj" som står i højre side. Så skulle der gerne komme et vedhæftet billed frem når man ser indlægget. Mvh Harni Paneler:20 stk 250Wp HCsolar Inverter:Fronius IG Plus 60 V-2 Datalogger:Fronius Datalog Web Check anlæg her |
|||
12-06-2013, 19:24
Besked: #7
|
|||
|
|||
(11-06-2013 11:55)johnnynielsen Skrev: Hej Jeg har haft et tilsvarende problem min datalogger blev frakoblet lidt "pludseligt" ved et overklippet kabel. Datalogger virkede bagefter men ville ikke uploade date. Når du logger ind i dataloggeren via IP adresse er der en reset funktion du skal aktivere hvorefter det for mig virkede igen efter en time. Jeg kan ikke umidelbart huske i hvilken menu det var jeg fandt reset funktionen - men det er vel bare at tage dem en efter en. |
|||
13-06-2013, 18:39
Besked: #8
|
|||
|
|||
(12-06-2013 19:24)hensan Skrev: Jeg har haft et tilsvarende problem min datalogger blev frakoblet lidt "pludseligt" ved et overklippet kabel. Takker, jeg trak "stikket" (hard reset).. Efter 1 time begyndte den at uploade igen... Tak for hjælpen |
|||
13-06-2013, 19:29
Besked: #9
|
|||
|
|||
(13-06-2013 18:39)johnnynielsen Skrev: Takker, jeg trak "stikket" (hard reset).. Efter 1 time begyndte den at uploade igen... Tak for hjælpen Det havde jeg slet ikke i tankerne ![]() Mvh Harni Paneler:20 stk 250Wp HCsolar Inverter:Fronius IG Plus 60 V-2 Datalogger:Fronius Datalog Web Check anlæg her |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|