SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
wuerth befæstelse betontegl
16-08-2013, 19:25
Besked: #1
BoChristiansen Offline

Hej
Jeg skal til at sætte solceller på mit tag. Der er betontegl (dobbelt S)
Jeg har tænk mig at bruge wurth's system. Men kan ikke se hvad type af de 3 typer tagkroge jeg skal bruge. Art nr 0865 994 8 , 0865 994 81 eller 0865 994 82. Jeg vil gerne montere tagkrogene på en ekstra lægte jeg vil skrue på spærene. Det er det som Teknogisk institut forskriver. Desværre så kan man ikke se nogle snit tegninger på nettet det problem.
http://ing.dk/artikel/ny-solcellevejledn...kes-135292
Find
Citér
16-08-2013, 21:04
Besked: #2
Risskov teknik Offline

Den normale er 110 mm bred og slutter med 81, vær dog opmærksom på at der i nogle tilfælde skal bruges den som er 180 mm, hvis bunden af bølgen på tagstenen er for langt fra spæret

mvh. Mikael
Solar-Log
WWW Find
Citér
17-08-2013, 12:59
Besked: #3
BoChristiansen Offline

RE: wuerth befæstelse betontegl
http://www.tekniq.dk/PresseOgNyheder/Nyh...dning.ashx
Jeg vil gerne kunne finde det beslag som der brugt i Teknologisk institut's guide.
Find
Citér
19-08-2013, 20:13
Besked: #4
Manny Offline
Carsten Nørgaard Scan Comfort energy
Du skal anvende 0865 994 8 den passer bedst til betontegl (og er også den billigste)

Forskellen på de tre tagkroge er som følgende:

0865 994 8 har en fodplade (mod spæret) der er 10cm. bred og passer dermed til et "dansk spær" med en regel på siden. De øvrige to er henholdsvis 11 og 18 cm brede. huldiameteren til befæstelse i spæret er 7 mm. på 0865 994 8 og 9 mm på de andre to. endvidere er der lidt forskel i justeringshøjden

KSO-certificeret solcelleinstallatør

Vi har arbejdet med solenergi længe før gennembruddet i Danmark

http://www.scan-comfort.dk Tlf. 40 20 20 11

]
Find
Citér
09-10-2013, 17:28 (Denne besked var sidst ændret: 09-10-2013 af 17:36 PJacobsen.)
Besked: #5
PJacobsen Offline

Hej Bo

Du kan ikke bruge de tagkroge der nævnes da disse er til spærmontage.

Vi har netop fået lavet vores montage om pga. forkert montage med stokskruer ned i spær.

Vi har fulgt vejledningen fra TI, men problemet er at beslaget de anvender ikke fås i almindelig handel (det er et de har fået lavet specielt til formålet). Vi løste det ved at bruge Würths beslag til skifertage (0865 996 82) som dog mangler den lille forsætning. Det viser sig faktisk at være en fordel, for vi lagde en lille kile under den ekstra lægte, så højde og vinkel passer helt perfekt med tagstenene.

Vi måtte lave ekstra huller i beslaget, men det var nu ikke noget problem.

Udbedringen er i øvrigt foretaget efter at byggeriets ankenævn har behandlet vores klage over leverandøren og konkluderet at de anvendte stokskruer (Ø10 ned i 45 mm spær) ikke fulgte trænormen og havde nedsat spærenes bæreevne. Desuden var fugen ved gennemboringen af tagstenene utæt. Hele taget skulle derfor afmonteres, spærene forstærkes og montagen af anlægget foretages efter vejledningen.

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering