SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Blå Mono/Poly
20-09-2013, 20:22 (Denne besked var sidst ændret: 20-09-2013 af 21:54 souidri.)
Besked: #1
souidri Offline

Blå Mono/Poly
Hej alle
Jeg har mulighed for at erhverve mig et komplet anlæg (4,5 Kw) til rimelige pris. Anlægget er fremstillet som "Blå" celler, sælgeren siger at det er Mono, men jeg har ikke kunnet finde informationer på nettet at der findes "blå" mono celler, men kun som sort.
Kan mono solceller fåes I Blå, eller er det kun som poly man kan få dem.
Desuden vil gerne hør om det også passer at man SKAL have 3 faser I sin måler for at kunne tilslutte inverteren.

På forhånd tak for jeres svare.
Hilsen
Souidri
Find
Citér
21-09-2013, 09:17
Besked: #2
Risskov teknik Offline

Blå Mono/Poly
Mono er blåsorte, men mere sorte end blå. Det lyder til at være poly, der er blålige.

Prøv at bede ham om et datablad, fra producenten, så er der ingen tvivl.

Der skal skiftes måler når du får et solcelleanlæg, og den nye er normalt til 3 faser. Mon du ikke har det allerede, få dem der skal installere vekselretteren til at kigge efter når de laver tilbuddet og måler op.

mvh. Mikael
Solar-Log
WWW Find
Citér
21-09-2013, 12:02
Besked: #3
majland Offline

RE: Blå Mono/Poly
Det er ikke noget krav om 3 faser, men blot om maks 16A på hver fase. Dvs 2 faser er tilstrækkeligt til det anlæg du har i tankerne _HVIS_ det er med 2 en fasede invertere. Er inverteren 3 faset skal du selvfølgelig have 3 faser i installationen :-)

2010 10m2 Solvarme
2012 6.9kWp Solceller -
WWW Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering