Tilmelding af anlæg
|
17-10-2013, 16:05
Besked: #1
|
|||
|
|||
Tilmelding af anlæg
Hej - jeg har køb et anlæg på auktion, og elektrikeren der skal klar alt elarbejdes er komme tilbage med et problem vedr. tilmeldinge af anlægget.
1. Han skal angive hvem der er leverandør af anlægget. Hvem er det, når jeg har købt anlægget på auktion? Er det firmaet der gik konkurs, auktionshuset eller mig selv. Og vil nogen af de nævnte blive accepteret som leverandør. Kan vi have misforstået noget, eller er ovenstående problen korrekt? 2. Samtidig får han at vide at anlægge ikke kan tilmeldes timebaseret nettoafregning, men hvis vi venter et par uger kommer der en ny pulje som man kan tilmelde sig. Kan det passe og nogen der har et link hvor man kan holde øje med ansøgningsfrist osv. til denne kommende ordning. Håber der er nogen der kan komme med et par gode forklaringer og evt. løsninger på ovenstående problemstillinger. Hilsen Claus |
|||
17-10-2013, 17:49
(Denne besked var sidst ændret: 17-10-2013 af 17:52 Lars-Jacobsen.)
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Tilmelding af anlæg
(17-10-2013 16:05)clatwo Skrev: Hej - jeg har køb et anlæg på auktion, og elektrikeren der skal klar alt elarbejdes er komme tilbage med et problem vedr. tilmeldinge af anlægget. 1: Det syntes jeg du skal spørge Energinet eller hvem det nu er der forlanger de leverandøroplysninger. Der er så vidt jeg husker nogle krav ihht lovgivningen og SB mht hvem der må arbejde med det, og noget med det skal være samlede systemer med instuktion/vejledninger mm. Men om det er dig selv, auktionshuset, eller konkursfirmaet der er/var leverandør tjaaa, det kan vel i bund og grund være ligemeget, hvis blot formalia bliver overholdt. Derfor spørg energinet om hvorfor og hvilken betydning det har. Går ud fra du har udfyldt oplysningerne om købsinformation på tilmeldingsblanketten: http://energinet.dk/SiteCollectionDocume...egning.pdf Med auktionshusets oplysninger. Det er jo dem der står som sælger på din faktura. 2: mht puljen kan den godt på nuværende tidspunkt være opbrugt af solcellebaronerne, hvis blot de har fået tilladelse til 50 stk. 400Mw anlæg. Alene i Svendborg kommune er der den sidste måned givet tilladelse til 4-5 af disse anlæg. Så skide være med alle de små hr og fru danmark der prøver på at gøre noget i miljøets hellige navn. Men der står også noget i bekendgørelserne at puljen vil blive udvidet/revurderet. Og at det vist ikke er hensigten at små private husstandsanlæg på op til 6kWp ikke kan få tilskud pga "hamstring". |
|||
18-10-2013, 11:14
(Denne besked var sidst ændret: 18-10-2013 af 11:15 clatwo.)
Besked: #3
|
|||
|
|||
1. Så fik jeg talt med Energinet og de fortæller at time ordningen, med salg af overskydende strøm til 130 øre, endnu ikke er vedtaget. Og de har hørt at det muligvis bliver for nye anlæg der tilmelder sig ordningen. Mit anlæg er jo købt men endnu ikke sat op, så de kunne ikke garanter at jeg så kunne komme med på ordningen. Men jeg kunne komme på den ordning hvor overskydende strøm sælges for 60 øre ?
2. Løsningen kunne være at sælge anlægget til elektrikeren og så købe det tilbage af ham, det er vel lovligt.? Lyder ovenstående rigtig, er der ingen der er på time ordningen med salg af strøm til 130 øre. Er der nogen der kan kommentere dette, da den ordning vil være attraktiv. Hilsen Claus |
|||
18-10-2013, 11:33
Besked: #4
|
|||
|
|||
Ordningen med salg af strøm til 1,30 kr/kWh er vedtaget i folketinget, men skal godkendes af EU før den kan træde i kraft, og det har de(og vi) ventet på et godt stykke tid.....
Kostal 10.1 45 stk. LongBai solar 200W mono Produktion Fritids solcellepusher |
|||
18-10-2013, 14:09
(Denne besked var sidst ændret: 18-10-2013 af 14:10 elmedin.)
Besked: #5
|
|||
|
|||
(18-10-2013 11:14)clatwo Skrev: 1. Så fik jeg talt med Energinet og de fortæller at time ordningen, med salg af overskydende strøm til 130 øre, endnu ikke er vedtaget. Og de har hørt at det muligvis bliver for nye anlæg der tilmelder sig ordningen. Mit anlæg er jo købt men endnu ikke sat op, så de kunne ikke garanter at jeg så kunne komme med på ordningen. Men jeg kunne komme på den ordning hvor overskydende strøm sælges for 60 øre ? hvorfor de kan ikke garantere at du kan ikke komme på den ordning?? jeg er også i gang med bestilling solceller og kan ikke forstår at de siger sådan tildig. hvorfor du sætte ikke din anlæg op ? |
|||
18-10-2013, 14:11
Besked: #6
|
|||
|
|||
<ironi>Måske fordi EU har flere striber på skulderen end energinet ?</ironi>
Kostal 10.1 45 stk. LongBai solar 200W mono Produktion Fritids solcellepusher |
|||
18-10-2013, 21:54
Besked: #7
|
|||
|
|||
Det er desværre langt fra det eneste usikre der er nu - der er rigtig mange elselskaber som gør alt hvad de kan for at tale nye kunder fra time afregning...... og hvis ikke de vil det, så koster det nogle tusinde om året at blive afregnet hver time, det plejer at hjælpe på lysten!
I stedet foreslår de at al produktion afregnes til kr 1,30 - så slipper man for at betale ekstra for time af regningen.... Inverter: SMA 8000 TL-20 Paneler: 30 stk. ZNShine 255W All Black, 7,65 KwP Montering: Würth Zebra Premium All Black på sort ståltag Orientering: stik syd, 34 grader taghældning |
|||
18-10-2013, 22:27
(Denne besked var sidst ændret: 18-10-2013 af 22:40 elmedin.)
Besked: #8
|
|||
|
|||
(18-10-2013 21:54)zyli Skrev: Det er desværre langt fra det eneste usikre der er nu - der er rigtig mange elselskaber som gør alt hvad de kan for at tale nye kunder fra time afregning...... og hvis ikke de vil det, så koster det nogle tusinde om året at blive afregnet hver time, det plejer at hjælpe på lysten! ikke forstår det helt netoordning er det ikke timeafregning 1,30 kr ? ellers jeg ikke forstår det rigtig kan du lidt forklare det nye ordning |
|||
19-10-2013, 08:04
(Denne besked var sidst ændret: 19-10-2013 af 08:08 Lars-Jacobsen.)
Besked: #9
|
|||
|
|||
Meningen med nettoordningen (både den gamle og den nye) er at det man producere for meget lige her og nu i fht. ens egetforbrug, ja det kan "sættes i banken" og "hæves igen når man har brug for det. Altså 1:1 afregning.
På den gamle skulle man nok nå at bruge sin overproduktion fra sommeren når det blev vinter, men med den nye er det lidt svært at få brugt det solenergi der lige blev produceret kl. 10-11 igen indefor 1 time. Hvis altså det skal gøres udgiftsneutralt. Problemet med den nye ordning er bare at hvis du så ikke når det, ja så sælger man strømmen til 130 øre, men skal købe den retur 2 timer efter til ca. 200 øre (for de flestes vedkommende). Det er knap så god en forretning. Men i bund og grund ikke anderledes end den gamle ordning hvor de blev afregnet 60 øre for overskydende strøm, men altså først når året var gået. Det med gebyr fra elselskabernes side og de så bare siger du kan sælge det hele betyder alstå at du så ikke kan gøre brug af muligheden for at sætte strøm i "banken" og "hæve" den senere. Du bliver altså "snydt" for 70 øre pr. kwh du kunne bruge indenfor 1 time. Alt efter om elselskaberne tager gebyr, og hvor stort det evt. er, ja så kan man jo regne lidt på konsekvensen. Men det kræver lidt mere fakta, ikke bare at man har hørt det koster flere tusind kr. PS: Timeafregning får vi allesammen om et par år afligevel. |
|||
19-10-2013, 08:27
Besked: #10
|
|||
|
|||
(19-10-2013 08:04)Lars-Jacobsen Skrev: Meningen med nettoordningen (både den gamle og den nye) er at det man producere for meget lige her og nu i fht. ens egetforbrug, ja det kan "sættes i banken" og "hæves igen når man har brug for det. Altså 1:1 afregning. tak for svar Lars som jeg forstår det er bedre at blive netoordning tilmeldt end time afregning? er det rigtigt? hvem bestemmer om man kan vælge en eller andet? hved mener du Problemet med den nye ordning er bare at hvis du så ikke når det,, tak for svar det er godt at få lidt vejledning og råd.. |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|