SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Sider (2): 1 2 Næste »
Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Danfoss CLX HOME > ULX 3000
02-11-2013, 19:48 (Denne besked var sidst ændret: 02-11-2013 af 20:21 BoMC.)
Besked: #1
BoMC Offline

Danfoss CLX HOME > ULX 3000
Hej
Jeg har fået et nyt anlæg. Har selv købt en CLX home. Den virker fint og man kan "se" den fra app'en og via internet browser. Men jeg kan ikke få forbindelsen fra CLX til ULX 3000 til at virke. Der er sat en terminering på CLX'en og så har jeg selv lavet en til ULX. Forbundet RJ45 ben 3-4 og 5-6, så den er ens med den der følger med CHX'en. Bruger så et alm netværks kabel mellem ULX og CLX'en. Nogle bud på hvad der er galt? kræver ULX noget opsætning for at levere data til RS486? kræves der en bestem terminering på ULX'en?
Find
Citér
02-11-2013, 23:34
Besked: #2
Nemo2 Offline

RE: Danfoss CLX HOME > ULX 3000
Jeg har også CLX home og 3000I inverter.

Jeg har sat terminigs afslutning i både Clxén og Inverteren, der imellem sidder der bare et alm netværkskabel.

Jeg skulle ikke gøre noget specielt med mit, det kørte bare..

Sikker på dine termineringer og kabel er i orden ?

3,04 kw på taget
http://clxportal.danfoss.com/index.php?m...8&end=TRUE
Find
Citér
03-11-2013, 18:01
Besked: #3
BoMC Offline

Hej
Tak for svar. Jeg har prøvet at skifte kabel uden held. Er termineringen i ULX af samme type som i CLX'en? Tror jeg bliver nød til at sende ULX + CLX til Danfoss for at se om de kan få det til at virke
Find
Citér
03-11-2013, 19:06
Besked: #4
Nemo2 Offline

Den jeg har sat i min ulx er et lukket stik så kan desværre ikke se termineringerne i det.

Kan desværre heller ikke finde nogle manualer om hvordan de skal være. Men det vil jeg tro Danfoss kan svare på hvis du giver dem et kald Smile

3,04 kw på taget
http://clxportal.danfoss.com/index.php?m...8&end=TRUE
Find
Citér
04-11-2013, 09:49
Besked: #5
BoMC Offline

Hej
Har prøvet at snakke med Danfoss. De vil ikke mere lave support til slut bruger. Så desvære ingen hjælp der. Har ledt nettet igennem om hvordan den terminering skal laves. Kan kun finde en tegning her på solcelledebatten. >RS485 / CLX Home stikforbindelse.

/Bo
Find
Citér
05-11-2013, 09:18
Besked: #6
DSI Training
Gæst

Hej.

I leverancen for din CLX Home boks, er der to termineringer medleveret. Den ene er sort og den anden er gennemsigtig. Forskellen er kun at den sorte er til udendørs brug, det er begge to bare termineringer. Monter den ene i boksen, og den anden i din Inverter, det skulle ikke være nødvendigt at lave din egen.

Desuden, det RJ45 kabel du bruger over til Inverteren på RS485 delen må ikke være et krydset kabel. Hold begge ender op, med clipsen væk fra kroppen og kig på farve rækkefølgen, den skal være ens, ellers er det krydset.
Citér
05-11-2013, 10:36
Besked: #7
BoMC Offline

Hej Dennis
Tak for svar. Jeg fik kun en termininger med CLX Home. Har selv lavet en der er med forbindelse(kortslutning) fra 3-4 og 5-6 på et RJ45 stik. Er helt magen til den som fuldte med CLX boksen. CLX home boksen kommer ikke op og lyser grøn for forbindelse til inverteren (Diode 4). Kablet er ikke krydset, har checket det flere gange. Så der må være en fejl enten i inverteren, CLX home boksen eller begge dele. Inverteren køre ellers fint. Men jeg vil jo rigtigt gerne kunne se data live, og så også uploade til Danfoss's solar portal.
Kan/vil Danfoss evt. fejlfinde på Inverter + CLX? Begge dele er nye. Inverteren har kun nået at lave 15Kwh.
Mvh Bo
Find
Citér
05-11-2013, 14:21
Besked: #8
DSI Training
Gæst

Hej Bo.

Prøv at fjerne termineringer, det virker som regel også uden, ved kortere kabel længder.

Hvis du stadig ikke kan få det til at virke, så skal du henvende dig der hvor du har købt dit udstyr og reklamere. Det er leverandøren til forbrugeren som har garanti forpligtigelsen(som ved alt andet køb), som derefter kontakter Danfoss med henblik på evt. udskiftning, service besøg, eller hvad beslutningen bliver.
Citér
05-11-2013, 16:16
Besked: #9
BoMC Offline

Hej Dennis
Det virker heller ikke uden termineringerne. Kabel længde ca. 1,5meter. Forstå i øvrigt ikke hvorfor man bruger RS486. Hvorfor ikke køre alm. LAN TCP/IP til inverteren. Vil gøre det hele meget nemmere for alle. Så man slap for den ekstra boks. Evt. også med W-Lan.
/Bo
Find
Citér
06-11-2013, 08:45
Besked: #10
DSI Training
Gæst

Hej Bo.

RS485 er industri standard og alt monitorering er foregået/foregår via eksterne bokse som uploader til en Web Portal hvor man kan tilgå sine data. Det er først indenfor de sidste 3 år at Invertere er blevet udstyret med Ethernet som bl.a. vores TLX Pro.

WLAN lyder besnærende, men Invertere sidder ofte de mærkeligste steder :-) hvor rækkevidden alligevel ikke er lang nok, pga. forhindringer(vægge, stål konstruktioner etc.) Har man en Inverter med Ethernet port så kan man købe en standard LAN ->WLAN Repeater og så kører man trådløs. Der er mange på markedet, HP, ASUS, Linksys etc.

Du skal fejlmelde din CLX boks der hvor du har købt den, det ville jeg starte med.

(05-11-2013 16:16)BoMC Skrev:  Hej Dennis
Det virker heller ikke uden termineringerne. Kabel længde ca. 1,5meter. Forstå i øvrigt ikke hvorfor man bruger RS486. Hvorfor ikke køre alm. LAN TCP/IP til inverteren. Vil gøre det hele meget nemmere for alle. Så man slap for den ekstra boks. Evt. også med W-Lan.
/Bo
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Sider (2): 1 2 Næste »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering