Fronius datalogger web
|
03-11-2013, 11:28
Besked: #1
|
|||
|
|||
Fronius datalogger web
Jeg vil lige ridse op hvad jeg har oplevet med hensyn til min Fronius datalogger web og vil derfor gerne høre andres oplevelser om det samme.
Jeg har indtil for nylig kunnet tilgå min logger med adressen 192.168.x.y fra Google Chrome. Pludselig holdt det samarbejde op. Det eneste der skete var at Google Chrome ventede på at få svar på henvendelsen. Det skete ikke. Så prøvede jeg at skifte til Mozilla Firefox version 24 og nu kunne samarbejdet køre som tidligere. Der kom en ny version af Firefox, version 25. Ved den lejlighed forsvandt samarbejdet med min logger igen. Igen kunne man kun se at Firefox'en ventede på svar fra loggeren. Så blev den gamle IE9 hentet ind og straks spillede det hele igen som det skulle. Det er så her jeg nu står. Jeg har henvendt mig til Fronius og venter på et positivt svar fra dem. Er der andre der har oplevet det samme med jeres Fronius Datalogger Web? Hvad gjorde i for at løse problemet, eller har I en ide til hvordan det kan løses? For mig at se har de 2 browser lagt en eller anden form for spærring ind, men en gennemgang af indstillinger har indtil videre ikke løst noget. Der findes tilsyneladende heller ingen opdateringer til loggeren. Min bruger version 2.0.4-1 Mvh Harni Paneler:20 stk 250Wp HCsolar Inverter:Fronius IG Plus 60 V-2 Datalogger:Fronius Datalog Web Check anlæg her |
|||
03-11-2013, 22:13
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Fronius datalogger web
Foranlediget af dit indlæg prøvede jeg i dag forbindelse som dig 192.168.....
Det virkede som normalt med Firefox ver 24. Jeg opdaterede derefter Firefox til ver 25 og fik som dig problemer og kunne ikke komme på. Jeg kommer kun til det punkt hvor der spørges til user/password. Der ser derfor ud til at dette ikke er et problem kun på dit anlæg men et generelt problem. Når du får svar fra Fronius så lad os vide løsningen på problemet. |
|||
04-11-2013, 17:09
(Denne besked var sidst ændret: 04-11-2013 af 17:10 H.Hess.)
Besked: #3
|
|||
|
|||
(03-11-2013 22:13)hensan Skrev: Foranlediget af dit indlæg prøvede jeg i dag forbindelse som dig 192.168..... Jeg vender tilbage når jeg ved noget mere. Mvh Harni Paneler:20 stk 250Wp HCsolar Inverter:Fronius IG Plus 60 V-2 Datalogger:Fronius Datalog Web Check anlæg her |
|||
05-11-2013, 14:59
(Denne besked var sidst ændret: 05-11-2013 af 17:39 H.Hess.)
Besked: #4
|
|||
|
|||
(04-11-2013 17:09)H.Hess Skrev: Jeg vender tilbage når jeg ved noget mere. Fronius har accepteret at Mozilla Firefox ver 25 og Google Chrome ikke kan arbejde sammen deres datalogger web. De melder tilbage når de har en løsning. I mellemtiden kan jeg sige at IE9 i en ikke opdateret version virker. Jeg har ikke kendskab til nyere versioner. Mvh Harni Paneler:20 stk 250Wp HCsolar Inverter:Fronius IG Plus 60 V-2 Datalogger:Fronius Datalog Web Check anlæg her |
|||
05-11-2013, 17:01
Besked: #5
|
|||
|
|||
Hej H.Hess
idag var elektriker og tislutte min invetar Fronius IG Plus 60 V-2 det er som din og den kørte fint men da kom mørkt iaften inventar slukket sig selv og jag kan ikke tænde den nu.. skal det være sådan eller det er noget galt.. hvad sker med dit inventar om aften tak for svar |
|||
05-11-2013, 17:37
(Denne besked var sidst ændret: 05-11-2013 af 17:43 H.Hess.)
Besked: #6
|
|||
|
|||
(05-11-2013 17:01)elmedin Skrev: Hej H.Hess Det er helt normalt at den slukker når solen går ned. Det gør min også. Jeg tror faktisk at alle invertere gør det. Den kan faktisk også slukke i løbet af dagen hvis det bliver meget overskyet og derefter tænde igen når det igen bliver tilstrækkeligt lyst. Det vil du nok opleve i løbet af vinteren. Mvh Harni Paneler:20 stk 250Wp HCsolar Inverter:Fronius IG Plus 60 V-2 Datalogger:Fronius Datalog Web Check anlæg her |
|||
05-11-2013, 17:37
Besked: #7
|
|||
|
|||
(05-11-2013 17:01)elmedin Skrev: Hej H.Hess Der er ikke noget galt. Din inverter er slukket når der ikke er tilstrækkeligt sollys. Den starter igen i morgen. |
|||
05-11-2013, 17:47
Besked: #8
|
|||
|
|||
(05-11-2013 17:37)hensan Skrev: Der er ikke noget galt. Din inverter er slukket når der ikke er tilstrækkeligt sollys. Den starter igen i morgen. ah okey det er så fint.tak for svar har du måske billedet af dit anlæg hvor er hen tilkøblet data log.. idag elektriker kunne ikke finde hvor den skal tislutte og de har ikke tislutte den ![]() |
|||
05-11-2013, 19:03
Besked: #9
|
|||
|
|||
(05-11-2013 17:47)elmedin Skrev: ah okey det er så fint.tak for svar Der er som jeg har forstået det kommet en ny datalogger model siden jeg satte op så det udstyr jeg har og den måde jeg har sat op er ikke nødvendigvis den samme som ved dig. Datalogger er en datalogger web som denne her: http://www.fronius.com/cps/rde/xchg/SID-...nkxn-IwAw8 Denne datalogger kan ikke forbindes direkte med invertere. For at sætte den til skal der bruges et com-card som monteres internt i din inverter: http://www.fronius.com/cps/rde/xchg/SID-...nkyTuIwAw8 Når inverteren er åben (nedereste del) er det åbenlyst hvordan com-card monteres. I bunden af com-card (bunden af inverter) er der lan-sokkel der monteres med medfølgende kabler til datalogger og derfra til din internet router. |
|||
05-11-2013, 19:20
Besked: #10
|
|||
|
|||
(05-11-2013 19:03)hensan Skrev: Der er som jeg har forstået det kommet en ny datalogger model siden jeg satte op så det udstyr jeg har og den måde jeg har sat op er ikke nødvendigvis den samme som ved dig. min er helt anden model end de der som du viste men kan ikke finde video om instalation hvor den skal sættes ind i inventar jeg har den der http://www.mg-solar-shop.de/Anlagenueber...028-Z.html |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|