Hvad betyder anlægget for energimærkningen af huset?
|
10-11-2013, 10:05
Besked: #1
|
|||
|
|||
Hvad betyder anlægget for energimærkningen af huset?
Jeg har læst at et solcelleanlæg i princippet kan forbedre et hus energimærkning med 2,5 gange, modsat hvis man opvarmer et hus med el, så har det den modsatte effekt.
Hver gang energimærkningen forbedres, så takseres det til et hop i ejendomsværdien med xx antal kr. Det ser ikke ud til, der er nogen i forummet, som har nævnt det. Her er en anden tråd, hvor det diskuteres http://ing.dk/indhold/155662 Jeg mener, at have læst et sted at hop takseres til 70.000, men det virker lidt optimistisk synes jeg. Er der nogen som har fået vurderet deres hus efter at have fået monteret solcelleanlæg og som er blevet opmærksomme på den 'positive' effekt og hvad kan der forventes? ![]() Står selv overfor at skulle have huset vurderet, og derfor vil jeg da gerne have den positive effekt med i vurderingen, hvis det er et større beløb. Aalborg 180 grad syd, 25 grad hæld 28 stk 240w Bosch c-Si M60S Danfoss TLX Pro+ 6.0 kW, v.4.02 ![]() ![]() |
|||
10-11-2013, 10:08
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Hvad betyder anlægget for energimærkningen af huset?
Beløbet på 70.000 nævnes blandt andet her
http://www.se.dk/privat/energi/solceller...imaerkning Men er det salgsgas eller ej? Aalborg 180 grad syd, 25 grad hæld 28 stk 240w Bosch c-Si M60S Danfoss TLX Pro+ 6.0 kW, v.4.02 ![]() ![]() |
|||
10-11-2013, 11:44
Besked: #3
|
|||
|
|||
Prøv at Google:
energimærkning salgspriser Første hit (bortset fra reklamerne): Sammenhæng mellem energimærkning og salgspris |
|||
10-11-2013, 14:34
Besked: #4
|
|||
|
|||
Konklusionen på undersøgelsen er
– Huse med et højt placeret energimærke præsterer en højere kvadratmetersalgspris ved salg i 2011 og 2012. – Energimærket har haft en selvstændig betydning for kvadratmetersalgsprisen i 2011 og 2012, når der tages højde for betydningen af regionale forskelle, boligens varmeforsyning, tidspunkt for opførelse af huset og karakteristika ved salg i området. – Der er regionale forskelle i Danmark i forhold til hvor stor betydning, energimærkningen har for salgsprisen. I region Nordjylland findes den største relative betydning af en forbedring fra energimærke G, mens det er i region Sjælland, at salgsprisen er mest bestemt, af hvilket energimærke et givent hus har. Aalborg 180 grad syd, 25 grad hæld 28 stk 240w Bosch c-Si M60S Danfoss TLX Pro+ 6.0 kW, v.4.02 ![]() ![]() |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|