Er dette korrekt?
|
21-11-2013, 10:56
(Denne besked var sidst ændret: 21-11-2013 af 10:57 crj100.)
Besked: #1
|
|||
|
|||
Er dette korrekt?
Hej
Lige et enkelt spørgsmål til bypassdioder: Generelt kan jeg overhovedet ikke være utilfreds med min produktion, da jeg stort set aldrig er ramt af skygger. Men når jeg nu som i denne tid får lidt morgenskygge, som flytter sig sidelæs i f.t. solcellerne, så undrer det mig lidt, at produktionen er som den er. Hermed menes, at min forståelse er, at såfremt der er paneler i en streng der er ramt af skygge, skulle bypassdioderne kompensere for dette. I nedenstående billede, ses tydeligt, at 50% af højre streng (anlægget er delt i "midten") er ramt af skygge: men det trækker hele strengen gevaldigt ned: Er det bare mig der ikke fatter en meter af hvordan sådanne bypassdioder bør virke? (Det lod til at der var "liv" i dem, da der var et tydeligt felt på hvert panel hvor der var lidt varme i inden solen kom ordentligt på). Kostal PIKO 5.5, 20 x TS-M260B (5.2 kWp) Esbjerg, Tag 45°, orienteret 190° Månedsproduktion Edelsvej ![]() |
|||
21-11-2013, 18:33
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Er dette korrekt?
(21-11-2013 10:56)crj100 Skrev: Hej ved ikke om din inverter har en sweep funktion hvis ikke er det meget normal at den bliver hængende på den lave strøm (som skygge ramte paneler leverer ) min danfoss har sweep funktion så den hver 30 min. genmemsøger for den største strøm og så vil den byparsse de paneler som ikke kan levere den max strøm |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|