SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Er dette korrekt?
21-11-2013, 10:56 (Denne besked var sidst ændret: 21-11-2013 af 10:57 crj100.)
Besked: #1
crj100 Offline

Er dette korrekt?
Hej

Lige et enkelt spørgsmål til bypassdioder:

Generelt kan jeg overhovedet ikke være utilfreds med min produktion, da jeg stort set aldrig er ramt af skygger. Men når jeg nu som i denne tid får lidt morgenskygge, som flytter sig sidelæs i f.t. solcellerne, så undrer det mig lidt, at produktionen er som den er.
Hermed menes, at min forståelse er, at såfremt der er paneler i en streng der er ramt af skygge, skulle bypassdioderne kompensere for dette.

I nedenstående billede, ses tydeligt, at 50% af højre streng (anlægget er delt i "midten") er ramt af skygge:

men det trækker hele strengen gevaldigt ned:

Er det bare mig der ikke fatter en meter af hvordan sådanne bypassdioder bør virke? (Det lod til at der var "liv" i dem, da der var et tydeligt felt på hvert panel hvor der var lidt varme i inden solen kom ordentligt på).

Kostal PIKO 5.5, 20 x TS-M260B (5.2 kWp)
Esbjerg, Tag 45°, orienteret 190°

Månedsproduktion Edelsvej

[Billede: 975078761.gif]
Find
Citér
21-11-2013, 18:33
Besked: #2
max Offline

RE: Er dette korrekt?
(21-11-2013 10:56)crj100 Skrev:  Hej

Lige et enkelt spørgsmål til bypassdioder:

Generelt kan jeg overhovedet ikke være utilfreds med min produktion, da jeg stort set aldrig er ramt af skygger. Men når jeg nu som i denne tid får lidt morgenskygge, som flytter sig sidelæs i f.t. solcellerne, så undrer det mig lidt, at produktionen er som den er.
Hermed menes, at min forståelse er, at såfremt der er paneler i en streng der er ramt af skygge, skulle bypassdioderne kompensere for dette.

I nedenstående billede, ses tydeligt, at 50% af højre streng (anlægget er delt i "midten") er ramt af skygge:

men det trækker hele strengen gevaldigt ned:

Er det bare mig der ikke fatter en meter af hvordan sådanne bypassdioder bør virke? (Det lod til at der var "liv" i dem, da der var et tydeligt felt på hvert panel hvor der var lidt varme i inden solen kom ordentligt på).

ved ikke om din inverter har en sweep funktion
hvis ikke er det meget normal at den bliver hængende på den lave strøm
(som skygge ramte paneler leverer )
min danfoss har sweep funktion så den hver 30 min. genmemsøger
for den største strøm og så vil den byparsse de paneler
som ikke kan levere den max strøm
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering