SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
data logger / power monitor app
03-12-2013, 10:34 (Denne besked var sidst ændret: 03-12-2013 af 11:07 glamsland.)
Besked: #1
glamsland Offline

data logger / power monitor app
Hei.
Jeg er på jakt etter en "power monitor" som sender info til en app på min android telefon. Har kikket endel på nettet, men finner bare kompliserte greier.da mange som måler ac strøm. Jeg vil gjerne ha en måler som gir meg watt inn og ut av batteripakken (560ah 12v dc) Og spenning i volt på batteriet. Den bør også vise forbruket på ac 230v siden av inverteren.
Jeg har allerede en lade regulator, men denne er ikke innebygget noe datalogger.
Det ligger en " ted 5000 " på nettet. Denne hadde vært perfekt, men den måler bare ac strøm .

Noen tips ?

Runar
Find
Citér
31-12-2013, 21:53 (Denne besked var sidst ændret: 31-12-2013 af 22:03 glamsland.)
Besked: #2
glamsland Offline

RE: data logger / power monitor app
Ingen som har forslag? Har nå gjort noen endringer på anlegget. Har nu muligheter til å bruke en nettruter/internett.

Har et " off grid" anlegg på en hytte med 300 watt solcelle og 560 ah batteribank.

Noen forslag til en enkel datalogger som kan gi meg enkel info om effekt inn og ut av batteriene? Gjerne komlett med det som trengs.
Ønsker også å kunne bygge ut med flere sensorer , slik som temperatur følere og slikt....

Har noen av dere testet om en " AC strøm måler " ( en slik klemme til å legge rundt ene lederen for å måle strøm(A) ) kan måle DC strøm? Hører noe snakk om at det er vanskelig å måle DC strøm med en slik klemme. Sjekk ud ted 5000 på nettet å se .
Runar
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering