Rundede også 1 år :)
|
13-12-2013, 20:21
Besked: #1
|
|||
|
|||
Rundede også 1 år :)
Hej,
så rundede jeg det første år ![]() Jeg har lavet 19.2% af min inverstering, det synes jeg er et rigtig fornuftige resultat ![]() Jeg har 300kw/h til overs til resten af året, så det kommer også til at passe meget fint ![]() /Kasper |
|||
14-12-2013, 01:50
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Rundede også 1 år :)
Jeg har også lige rundet et år og hvert af 3500 kW anlæggene har produceret 3200 kWh på det år og 7000 kW anlægget har produceret det dobbelte.
Alle anlæggene har kørt helt uden problemer. Jeg får penge tilbage fra alle 4 anlæg - men et normalår vil det være i småtingsafdelingen. Med LED lys, sparepærer og a+mærkede hvidevarer er det utroligt så lidt strøm der forbruges selvom vi ikke er hysteriske med at spare. Jeg ejer i øvrigt et lille 12 voltsanlæg på højfjeldet i Norge. Det har nu forsynet en lille hytte med lys i 35 år uden problemer. Det eneste der er gjort er at skifte traktorbatteriet ca hvert 7 år. Solcellerne ser ud til at være produceret i USA. Om det kan henføres til mine kinesiske solceller må tiden så vise. 70 stk Renesola 250W Poly 1x 7000 kWp og 3x 3500 kWp. REB2B stativ Hældning 15 mod ssv. Fronius IG plus 60V-2 og 3xFronius IG plus 30 |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|